כיצד גרמה שקית האשפה לשריפה בבניין בן 10 קומות בבת ים?

בשבוע שעבר אירעה שריפה בפיר בבניין רחוב ירושלים. כעת מתברר מה גרם לדליקה הכל כך מיותרת שהסתיימה בנס ללא נפגעים

פורסם בתאריך: 24.3.19 11:40

מתברר שהשלכת פסולת בפיר בניינים עלולה לעיתים להיות מסוכנת. בשבוע שעבר התרחשה שריפה של פיר בתוך בניין בן 10 קומות ברחוב ירושלים בבת ים, המונה קרוב ל-200 דיירים. לוחמי האש שהגיעו למקום גילו כי עשן סמיך ורעיל יצא מתוך פיר האשפה של הבניין שבתוך הממ"ק.

"אחת השקיות נתקעה בתוך פיר האשפה", הסביר גורם בכיבוי אש, "לאחר מכן אחד הדיירים זרק משהו דליק לתוך הפיר וגרם  לדליקת השקית התקועה. האש גלשה לתוך פח האשפה הראשי ולמעשה גרמה לדלקתו, כאשר העשן עצמו עלה למעלה". בסופו של דבר השוגה שליטה על האש, האירוע הסתיים ללא נפגעים אך נגרם נזק כבד של פיח בתוך הבניין.



חוקר השריפות ניסים אבו חצירה שהגיע לזירה מספר: "היה שם ענן של עשן רעיל.בסבירות גבוהה, כנראה שזרקו לשם סיגריה שלא כובתה, או גחל של נרגילה, או כל חפץ בוער שלא כובה כראוי אשר שרף את השקית של הזבל. לאחר מכן זה גלש החוצה ויצר פיח ועשן סמיך באותה קומה. הייתה שם סכנה לדיירים של עשן שחור ורעיל שהיה בחדר המדרגות".

אבו חצירא הוסיף כי "חשוב לשמור על נהלי הבטיחות של שירותי הכיבוי וההצלה בבניינים המשותפים. השמירה על הנהלים נמצאת באחריות הדיירים. פה אין לנו סמכות לאכוף את החוק ובנס לא נפגע אף אחד. אם אתם רוצים לזרוק חפצים חמים או בוערים, יש לוודא קודם לכן שהם כבויים. לשם כך יש להשליך את אותם חפצים למים לפני זריקתם לפח האשפה" .

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות