צילום: Tina Larsson / shutterstock.com

תלמידה חולת צליאק הובלה למיון לאחר שאכלה כדורי שוקולד בכיתה

דורין דוידוביץ, חברת ועד ההורים העירוני בבת ים, מספרת שבתה בת השמונה היתה בסכנת חיים והובהלה למיון לאחר שטעמה מכדורי שוקולד שהוכנו במסגרת פרויקט כיתתי: "אנשים לא מודעים לסכנה"

פורסם בתאריך: 22.3.19 10:34

תלמידה חולת צליאק הגיעה לשטיפת קיבה במיון לאחר שאכלה כדורי שוקולד שהכילו גלוטן. מדובר בבתה בת השמונה של חברת ועד ההורים העירוני בבת ים דורין דוידוביץ אשר מקדמת בקביעות את נושא האלרגיות בבית הספר שבו בתה לומדת. באמצעות פוסט קשה שפרסמה דוידוביץ בפייסבוק היא גוללה את המקרה והזכירה שוב שיש לעורר מודעות בנושא כדי למנוע הישנותם של מקרים שבהם הילדים האלרגניים נחשפים לסכנת חיים.

צליאק היא מחלה שבה החולה מפתח אלרגיה למוצרי גלוטן. המשמעות היא שמאכלים כמו לחם, פסטות, עוגות ושאר מוצרים עם קמח הם מחוץ לתפריט שלו. בית הספר שבו לומדת בתה של דוידוביץ אמנם מתיר הכנסת מוצרים עם גלוטן, אך לומדים בו גם תלמידים עם אלרגיות קשות הרבה יותר, לדוגמה, תלמיד שאלרגי לבננות ולביצים, שעצם ההרחה של המזונות הללו היא עבורו סכנת חיים מיידית.

דוידוביץ מספרת ש"כחלק מפרויקט כיתתי הוחלט לעשות 'בית מארח' בנושא מתכונים שבמסגרתו הכינו התלמידים כדורי שוקולד. התלמידים האלרגיים שאלו אם הם יכולים לאכול, ובנוסף בתי שאלה כמה פעמים אם האוכל מכיל גלוטן, ואחת האמהות ענתה שלא" .

מה שקרה אחר כך היה בגדר אסון. "רק בדיעבד האמא נזכרה שהמזון כן מכיל גלוטן", מספרת דוידוביץ, "אבל זה כבר היה מאוחר מדי. הבת שלי אכלה וסבלה מאוד. היא לא הפסיקה להקיא, התפתלה מכאבי בטן והובלה למיון לשטיפת קיבה וקבלת נוזלים. לי היה מאוד עצוב וכואב. אנשים לא מודעים לסכנה. במקרה של הבת שלי היא באמת סבלה מאוד ועברה יומיים קשים, שהיה כואב רק להסתכל עליה, אבל היא לא מתה. הילד עם הרגישות לביצים יכול למות".

דוידוביץ מספרת ש"האמא לקחה את זה מאוד קשה. היא בכתה והתנצלה. כשזה קרה הרגשתי שאני מתפוצצת מבפנים. זה נגמר בנס, ויכול היה להיגמר הרבה יותר רע. לצערי למקרה הזה בוודאות תהיה השפעה עתידית. כל פעם כזאת מחריפה את המחלה ועלולה לגרום לבעיות קשות בעתיד".

"לעולם אל תזלזלו בבריאות של מישהו אחר"

דוידוביץ מספרת ש"להיות הורה לילד עם אלרגיה למזון זו עבודה קשה ויומיומית. לכל המסיבות, הטקסים וימי ההולדת אני מגיעה איתה ומביאה לה דברים מותאמים. יש הורים מקסימים שדואגים לילדים האלרגיים ומביאים משהו אחד שגם הם יוכלו לאכול, ויש הורים שכשאני שואלת הם עונים: 'זה מה יש'".

במסגרת פעילותה לקידום הנושא, דוידוביץ מספרת על ההתמודדות של בית הספר עם האלרגיות הרבות: "התלמיד האלרגי השני אוכל בנפרד מחוץ לכיתה, זה שובר לב. השנה הכנו לביבות תפוחי אדמה בלי ביצה ועם קמח ללא גלוטן בשבילו והוא סוף סוף יכול היה לקחת חלק. זה אמנם נשמע טריוויאלי שילד אוכל, אבל זה לא. בדרך כלל הוא לא יכול לגעת בשום דבר שמביאים לכיתה והוא כל כך שמח".

לסיכום פונה דוידוביץ להורים ומבקשת: "אם אתם לא בטוחים לגבי מרכיבים מסוימים, תשאלו. אם רשום לא להביא לבית הספר מוצרים מסוימים – אל תביאו. דברו עם ילדכם ותסבירו להם שיש ילדים שיש להם מגבלות במזון, שזאת בעצם הלמידה הכי נכונה לקבלת השונה. תמיד תשאפו להיות רגישים לחברה כי רק כך מצליחים לבנות קהילה חזקה ויציבה, והכי חשוב: לעולם אל תזלזלו בבריאות של מישהו אחר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב זה מופרך לחלוטין מי שיש לו צליאק לא מת אף פעם מחשיפה לגלוטן. צריך להקפיד מאוד אבל לא היסטריה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות