פרפרים בבת ים (צילום מורן בן זכאי)

פרפרים בכמויות אדירות בטיילת בת ים: מדוע הגיעו לכאן?

ראש אגודת חובבי הפרפרים בישראל, דובי בנימיני מופתע מהכמויות: "מדובר בכמיליארד פרפרים שעברו בישראל", ומסביר לאן הם ממשיכים מכאן

פורסם בתאריך: 21.3.19 16:49

תושבי בת ים גילו הבוקר (חמישי) פרפרים בכמויות אדירות בעיקר בטיילת בת ים. זאת, כחלק ממסע נדידה ההמוני, של מיליוני פרפרים שנצפו אתמול והיום בישראל.

הפרפרים נודדים מכיוון מהמדבר ומאזור הערבה דרך שטחה של ישראל, בדגש על איזור חופי הים. דבר שגרם לגל פרפרים להגיע גם לבת ים. רוב הפרפרים שמגיעים מהנגב ועד לצפון הארץ הם מזן נמפית החורשף.

מסע הנדודים של נמפית החורשף נחשב לאחר מהמסעות הארוכים ביותר בטבע, אלו שהגיעו לישראל, עברו קודם לכן בים סוף, ולאחר שיעברו בשטחנו, ימשיכו הפרפרים לכיוון קפריסין, יוון, טורקיה ומשם גם לאירופה.

נימפית החורשף. צילום: שני עשוש

ראש אגודת חובבי הפרפרים בישראל, דובי בנימיני, סיפר על התופעה שגררה עשרות מתושבי בת ים לצאת ולנסות לתעד את המעופפים הצבעוניים: ״הפרפרים עוברים אצלנו בדרך לקפריסין ומשם לאירופה זה מסלול ארוך ומפתיע, שעל אורכו גילינו רק לאחרונה לאחר מחקרים ותצפיות במספר רב של מדינות. הנדידה מתרחשת כל שנה אך הפעם מדובר בכמויות גדולות במיוחד״.

כמה גדולות? דרך חישוב מספרי הרבייה והכמויות הנצפות באזור, הצליח בנימיני להעריך את הכמות, שהפתיעה גם אותו: ״אתמול עשיתי אומדן על הכמות שעברה בישראל, מדובר בכמיליארד פרפרים שעברו בישראל ועזבו אתמול. זה מספר חסר תקדים״, אומר בנימיני ומוסיף: ״יש עדיין הרבה פרפרים בישראל בדרכם לקפריסין, הם לא יהיו פה הרבה, אבל כן ניתן לראותם גם בימים הקרובים״.

בנימיני סיכם: "כי לא רק בישראל מתלהבים מכמויות הפרפרים. בקפריסין כבר מחכים בציפייה רבה לראותם".

וכן, לכבוד פורים היו גם מי שהתחפשו לפרפרים, כמו נטע, בתה של חברת המועצה קטי פיאסצקי מורג.

נטע, הבת של חברת המועצה קטי פיאסצקי מורג מחופשת לפרפר יפייפה

נטע מחופשת לפרפר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות