השכנים נפצעו ברחוב שבו מתבצעות עבודות שיפוצים

פחות מחודש לאחר שהובא סיפורה של השכונה שבה נמשכות עבודות השיפוצים כבר יותר מחמישה חודשים, מעדו ונפצעו גבר בן 80 ושכנתו בת ה-59 מחוץ לבתיהם

פורסם בתאריך: 17.3.19 18:47

שני שכנים משכונת שיכון ותיקים שבה עדיין נמשכים השיפוצים, מעדו ונפצעו. לטענת התושבים, המדרכות הלא סלולות, הבורות והמהמורות הן שגרמו לפגיעה בתושבים. השכנים שנפצעו הם תושב העיר, בן 80, ששבר את רגלו ונזקק לניתוח מורכב ושכנתו בת 59 שגם היא מעדה ושברה את ידה.



לפני חודש פורסם כאן, ב"השקמה בת ים", על העבודות שהחלו לפני יותר מארבעה חודשים בשכונה, ולטענת התושבים הופסקו. התושבים הביעו תסכול וזעם רב. בשכונה מדרכות שבורות ולא מטופלות, כבישים מלאי חול, מכסי ביוב בולטים, בורות ומהמורות. "הורים לתינוקות נאלצים לרדת לכביש עם העגלות במקום ללכת על המדרכה ובכך מסכנים גם אותם גם את ילדיהם והאסון הקרוב הוא רק עניין של זמן. רוב האנשים בשכונה הם אנשים קשישים ונכים שהקימו את העיר", טען אחד התושבים. מנגד הסבירו בעירייה: "פרויקט בסדר גודל כזה לוקח זמן, ואנו נמשיך ונפעל ליצירת מרחב ציבורי מחודש ונעים לרווחת תושבי השכונה ותושבי העיר בכלל". גם בעירייה וגם בתאגיד מי בת ים טענו כי העבודות לא הופסקו.

אלא שבינתיים, תושב העיר, בן 80, שהיה בדרכו לביתו, מעד ושבר את רגלו. הוא נאלץ לעבור ניתוח מורכב ואמור לעבור שיקום ארוך. "זה שבר קשה מאוד, שיגרור אחריו שיקום ארוך וקשה", סיפרה אשתו, "שבר בגיל כזה מבוגר הוא מכה קשה מאוד, ולא תמיד מצליחים להשתקם ממנה. למרות הגיל שלנו, שנינו עובדים ומספר ימים אחרי הנפילה בעלי היה אמור לטוס לפגישה שנאלצנו לבטל. זו לא הפעם הראשונה שתושבי הרחוב נפצעים בגלל השיפוצים. גם השכנה שלנו שברה את ידה שם".

ואכן, מבדיקת "השקמה בת ים", עולה כי אכן שכנתו של האיש שנפצע, מעדה גם היא מחוץ לביתה ושברה את ידה. השכנה היא אורנה לוי, בת 59, שהייתה בדרכה לביתה כאשר מעדה, נפלה ושברה את ידה. "הכאבים היו בלתי נסבלים, ועדיין, כשאני רואה את השבר הקשה של השכן שלי בן ה-80 אני לא מתלוננת, כאב לי עליו יותר. יש הרבה מאוד מבוגרים ברחוב שלנו שמפחדים לצאת מהבית ללא ליווי, הפכנו להיות שבויים בבית", אומרת לוי, "אני לא יכולה לנהוג, לא יכולה להתאמן, ולא יכולה לבשל ונזקקת לעזרה בכל דבר. הבת שלי מתחתנת בעוד חודשיים ואני מקווה לא להגיע פצועה".

בעיריית בת ים מסרו את אותה התגובה שנמסרה בידיעה הקודמת שעסקה בנושא, בטענה כי מדובר במיחזור: ״מדובר בעבודות שמבוצעות כבר זמן רב על ידי תאגיד המים, לצורך שדרוג תשתיות. מיד לאחר שהתאגיד יסיים את פעילותו, מתכוונת העירייה לבצע פרויקט לשיקום הרחובות בשכונה, לאחר שנים של הזנחה, ולהביא בין היתר להחלפת מדרכות ואבני שפה, קרצוף וריבוד כבישים, והחלפת ושדרוג תאורת הרחוב. פרויקט בסדר גודל כזה לוקח זמן, ואנו נמשיך ונפעל ליצירת מרחב ציבורי מחודש ונעים לרווחת תושבי השכונה ותושבי העיר בכלל – תוך בדיקת האפשרות לצמצם ככל שניתן את משך העבודות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אברהם

    יותר מחמישה חודשים מה זה בדיחה? בחמישה חודשים בונים שכונה חוצפה עובדים יום כן שבוע לא

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות