אילוסטרציה: shutterstock.com
אילוסטרציה: shutterstock.com

בקרוב: פקחי העירייה יוכלו לתת דוחות לרוכבי אופניים בבת ים

כדי להגביר את האכיפה על רוכבי האופניים והקורקינטים, הורה ראש העירייה להכשיר את הפקחים העירוניים, שעוברים בימים אלה קורס מיוחד. כמה ישלמו העוברים על החוק? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 11.3.19 13:35

ראש עיירית בת ים, צביקה ברוט, הורה להכשיר פקחים עירוניים כדי שיוכלו לתת דוחות וקנסות לרוכבי אופניים וקורקינטים שעוברים על החוק, ולא פעם מסכנים את עצמם ואת הסובבים אותם. זאת, במטרה להדק ולחזק את האכיפה בעיר.

רק לפני כשלושה שבועות, נפצע תושב העיר, בן 75, לאחר שרוכב אופניים כבן 17, התנגש בו. בראיון ל"השקמה בת ים", סיפר הולך הרגל שנפגע באורח בינוני: "צריך לעשות לרוכבי האופניים בעיר סוף, אף אחד לא מחשבן לחוקים זה עבר את כל הגבולות. כל הזמן מבוגרים נפגעים מאופניים כי הם נוסעים מתחת לכל ביקורת".



כדי להתמודד עם רוכבי האופניים והקוקינטים שמציפים את העיר ולא פעם עוברים על החוקים, הורה ברוט להכשיר את הפקחים העירוניים כדי שיוכלו לסייע באכיפה. הקורס להכשרתם כבר החל, והוא יקנה לאלה שעברו אותו תעודת פקח הסדרי תנועה, המוסמך מטעם משטרת ישראל ומשרד התחבורה.

על פי הערכות, ברחבי בת ים ישנם אלפים שעושים שימוש באופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. משה אסייג, משווק אופניים וקורקינטים חשמליים לחנויות בבת ים, אומר כי להערכתו מדובר ב-4,000 זוגות של אופניים וקורקינטים בעיר.

משום שחלק גדול מהרוכבים הם בני נוער, הפקחים יוכלו הפקחים להחרים את האופניים או הקורקינטים, עד להגעתם של ההורים, וכן לתת לרוכבים דוח וקנס. כמו כן, יקבלו הפקחים סמכות לעכב רוכבים שסירבו להיענות לדרישת הפקחים עד לבוא שוטר.

גובה הקנסות שיעניקו הפקחים, משתנה בהתאם לעבירות. כך, למשל, רוכב שייתפס ללא קסדה יקבל קנס של 250 שקל, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה – 1,000 שקל, רכיבה על מדרכות או מעברי חצייה – החל מ-100 ועד 250 שקל, גרימת הפרעה לתנועת עוברי דרך על המדרכה – 250 שקל ושימוש באוזניות לרוכב במדרכה – 250 שקל.

מעיריית בת ים נמסר: "בימים אלה עיריית בת ים החלה במהלך להכשרת והדרכת פקחים, במסגרתו עוברים הפקחים קורסים מקצועיים לאכיפת החוק ולייעול האכיפה בנושא. במקביל הנחה ראש העיר לתת את הסמכות לפקחים לבצע אכיפה בנושא מיד לאחר השלמת ההשתלמות והדרכה המתחייבת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עופר גולן נלחמים בשקר "הפלסטיני"

    ככה לא נלחמים בתאונות, ככה ממלאים רק את קופת העיריה.
    רוצים באמת להוריד את כמות התאונות? הסברה נכונה, חינוך נכון ולתת לילדים תרבות נהיגה מגיל קטן.

  2. אודליה

    וחוץ מקנסות אין עוד פתרונות? מה עם שבילים לאופניים??? אני לא אסע בכביש ואסכן את חיי ואם לא יעשו שביל בטוח אמשיך ליסוע על המדרכה וזה לא פייר לתת על זה קנס כשכל העיר פקוקה עם עבודות הרכבת ואי אפשר לזוז בלי אופניים – אז קודם תתחשבו אח"כ תקנסו!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מבין שעברות תנועה זה לחשוב כי אין קנס על זה כי זאת הבעיה הכי רצינית, ועל זה עוברים על סדר היום

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות