צילום: אביחי חיים

התושבים מודאגים מהבניין מתפורר: האריחים נופלים על המדרכה

כבר שמונה שנים עברו מאז שהמבנה בכניסה לעיר הוכרז כמסוכן, אלא שמאז דבר לא נעשה למרות מכתבי ההתראה של העירייה

פורסם בתאריך: 11.3.19 18:30

כמעט כל תושבי בת ים מכירים מקרוב את הבניין המוזנח והמתפורר ברחוב בלפור. באחרונה המצב החמיר: מהבניין שנמצא בירידה לחוף הסיפלס בכניסה לעיר, בצפון בת ים, נופלים אריחים על המדרכות ולא מעט תושבים מודאגים. גם הפתרון שמצאה העירייה: הצבת שני מחסומים ארעיים, לא ממש מצליחה להרגיע את מי שעובר ברחוב מדי יום. ובינתיים, למרות מכתבי ההתראה ששלחה העירייה, לא נראה שהמפגע מטופל.



לפני כחודש פנתה עיריית בת ים למנהל העיזבון בדרישה לאטום את המבנה המסוכן ולתקן את הגדר המקיפה אותו, כדי למנוע את הכניסה כניסה אליו. זאת, בעקבות התלונות שהגיעו למוקד העירוני על הבניין. בעירייה אף איימו כי במידה שלא יתוקנו הליקויים יינקטו הליכים משפטיים פליליים נגד בעלי הבניין, וציינו כי "אירעו נפילות של טיח ובטון המסכנים את שלום הציבור וקיים "חשש שפולשים ייכנסו למבנה המסוכן". אלא שבשיחה עם "השקמה בת ים", טוען עורך הדין שאליו נשלח המכתב כי כי אינו מנהל העזבון והתיק הועבר לכונסי נכסים.

הבניין המתפורר מיועד להריסה לאחר שהוכרז כמבנה מסוכן לפני כשמונה שנים ולפני כשנתיים הוא נאטם. הוא מיועד להריסה, לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אישרה תוכנית פינוי בינוי במקום. אלא שהתוכנית נתקעה, ככול הנראה בעקבות מחלוקת בין הבעלים.

בינתיים, הגשמים, הרוחות ומזג האוויר החורפי החמיר את המצב עוד יותר. אריחים מהבניין מתפוררים ונופלים למדרכה, שבה עוברים לא מעט תושבים. "העירייה שמה פה מחסום שלא יעברו אנשים", טוען אחד התושבים, "אבל היו צריכים לסגור פה את הרחוב לתנועה".

יתרה מכך, בסמוך לבניין מוצבת תחנת האוטובוס והתנועה סביבה רבה. מה שנותר לתושבים שמגיעים לאזור, הוא להיזהר ולהישמר שלא להיפגע מאריחים והאבנים שנופלים על המדרכה. "אני ממש חוששת ללכת בצד הזה של המדרכה", אומרת תושבת בת ים, "אבל אין לי ברירה, כי על מנת לעבור לצד השני אני צריכה מעבר חציה והוא נמצא רק כאן. האסון הוא רק עניין של זמן".

מכונס הנכסים לא התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות