עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

בית הדין לעבודה: העירייה תפצה עובד שקיבל מייל מעליב ממנהלו

בתביעה הציג העובד את המייל, שהופץ בתפוצה רחבה ובו כתב לו מנהלו: "מעולם לא הפגנת יכולת כתיבה כה טובה, לפחות לאחר שאמרת לי כי אינך יודע לקרוא ולכתוב"

פורסם בתאריך: 3.3.19 10:12

בית הדין אזורי לעבודה בתל אביב-יפו, הורה לעיריית בת ים ולעובד עירייה לפצות מציל ב-20,000 שקל, בעקבות מייל פוגעני ששלח מנהלו הישיר של המציל.



המציל, בעל ותק של 28 שנה, עובד בסוכות ההצלה בחופי בת ים. לפני כחמש שנים הוא הגיש תביעה נגד עיריית בת ים ומנהלו הישיר, בטענה להתנכלות ולשון הרע.

בית המשפט שלל את טענות על התנכלות ואולם השאיר את הטענות על לשון הרע. לטענת העובד, הוא שלח מייל למנהלו האישי שבו ביקש שעת הפסקה, כדי לעסוק בפעילות ספורטיבית על חשבון שעת ההפסקה שלה הוא זכאי. בתגובה, כך נטען בתביעה, שלח מנהלו תשובה בתפוצה רחבה, שבה סירב להעניק לו את שעת ההפסקה, והוסיף כי "דרך אגב, כולי פליאה על יכולת הכתיבה שלך, מעולם לא הפגנת יכולת כתיבה כה טובה, לפחות לאחר שאמרת לי כי אינך יודע לקרוא ולכתוב, או שנעזרת בכותב המכתבים של חברך, פורקי העולם לכאורה".

לטענת העובד הדברים פגעו בו, ובתביעה נטען כי מדובר ב"אמירות שאינן רלוונטיות ועינייניות, ולשונן של אמירות משתלחת ומשפילה את התובע. אנו סבורים כי אמירות אלה עולות לכדי ביזוי אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסות לו, ועל כן עונות להגדרת לשון הרע. מדובר באמירות שאין מקומן להיאמר בייחוד על ידי מנהל ישיר לעובד שלו וניתן בהן כפוגעניות, מבזות ומשפילות".

 

שופטת בית הדין לעבודה, אידית איצקוביץ, ציינה בהכרעת הדין כי "יש להפריד בין ההצדקה להעיר לעובד על מה שהממונה רואה כתפקוד לא תקין, ואף הפרת משמעת ובין לשון ההערות שנכתבות, עוד ביתר שאת כאשר הן מועברות לתפוצה רחבה".

עוד קבעה השופטת כי "אנו סבורים כי אמרות אלה עולות לכדי ביזוי אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסות לו, ועל כן עונות להגדרת לשון הרע. מדובר באמרות שאין מקומן להיאמר בייחוד על ידי מנהל ישיר לעובד שלו וניתן לראות בהן כפוגעניות, מבזות ומשפילות".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "העובד הגיש תביעות בשווי מאות אלפי שקלים בנוגע ל'ותק בעבודה', שנדחתה רובה ככולה על ידי בית הדין האזורי לעבודה והוטלו עליו הוצאות בסך 10,000 שקל. בכל הנוגע לתביעת לשון הרע, העירייה לומדת את פסק הדין בימים אלו ובכוונתה להגיש ערעור על קביעה שגויה זו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות