צילום ארכיון: אנה דמיטרייב, באדיבות דוברות העירייה

מזג האוויר הסוער: העירכות שיא בעיריית בת ים – הופעל נוהל "סופה"

בעירייה פעלו משעות הבוקר לניקוי מרזבים, גיזום עצים וחיזוק עמודי תאורה וקראו לתושבים שלא להגיע לקו החוף

פורסם בתאריך: 27.2.19 18:14

בעיריית בת ים נערכים למזג האוויר הסוער שצפוי לפקוד את הארץ בימים הקרובים. היום (רביעי) בפעלו צוותי צוותי עיריית בת ים על היערכות למניעת מפגעים סביבתיים והצפות, בעקבות מערכת החורפית הגשומה והסוערת, שמלווה ברוחות חזקות וגשמים, שצפויה להגיע לעיר.

בהנחיית מנכ"ל העירייה, אפרים מזרחי, הופעל נוהל "סופה", במסגרתו יועסקו כוננים 24 שעות ביממה. צוות סיירת המשו"ב שפועל במסגרת המוקד העירוני, ישתלב בהיערכות המיוחדת בטיפול במפגעים בטיחותיים. בנוסף, תאגיד "מי בת ים", נערך גם הוא להצבת כוננים וקבלן בכל שעות היממה, לטיפול במקרים של הצפות או תקלות במערכת הביוב. זו הפעם השנייה שהעירייה מפעילה את נוהל "סופה", במטרה לספק מענה מהיר וטיפול בתקלות בצורה המיטבית.

כפי שפורסם מוקדם יותר, בעקבות מזג האוויר הוחלט לדחות את העבודות שתוכננו ברחוב ניסנבאום, וכי מלבד הגשמים צפויות רוחות של עד 40 קמ"ש.



החל משעות הבוקר מתבצע ניקוי של פתחי הניקוז והקולטנים, למניעת הצפות. בנוסף, פעלה מחלקת הגינון, בשיתוף חברת החשמל, לגיזום עצים, ובעיקר הסרת ענפים הנמצאים בקרבת קווי מתח וחוטי חשמל. כמו כן, בודקים צוותי העירייה עמודי התאורה ומערכות הרמזורים ומבוצע חיזוק על פי צורך למתקנים בגינות ברחבי העיר.

בעירייה ביקשו מהתושבים לפעול לניקוי מרזבים וגגות והסדרת הניקוז, הסרת אנטנות שאינן בשימוש, חיזוק דודי שמש ולוחות גג, שעלולים להתנתק כתוצאה ממשבי רוח עזים ולהסב נזקים, כולל אדניות ועציצים שאינם מקובעים. זאת, לצורך בטיחות מירבית בעקבות מזג האוויר החריג.

עוד נמסר מעירייה כי יש לבדוק את בטיחות מערכות החשמל ולהכין את הגגות למניעת דליפות, לבדוק את איטום התריסים והחלונות ולהצטייד בתאורת חירום ובמים.

כן נמסר כי על ועדי הבתים לדאוג לגיזום ענפים רופפים, ובמידה של קרבת העצים לקווי מתח עיליים יש לפנות לחברת החשמל. בעירייה פנו גם לבעלי העסקים וקראו להם לדאוג לחיזוק השלטים ולהסרת שלטים רופפים שעלולים להתנתק ממקומם בעת הסערה.

בבת ים הזהירו את התושבים מלהגיע לקו החוף בעת הסערה, בעקבות הרוחות והגלים גבוהים, וקראו לפנות למוקד משו"ב 107 ולדווח על כל מפגע.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות