רוצים לרדת במשקל? תושבת בת ים שהשילה כ-40 ק"ג משתפת

"חבל שאת לא מרזה כי יש לך פנים יפות", זו רק אחת ההערות שספיר כהן, בת 26 מבת ים, הייתה נתקלת בהן באופן קבוע. המלחמה שלה מול כולם ומול עצמה גרמה לה לרדת עשרות קילוגרמים, להעלות אותם בחזרה ואז להוריד אותם שוב, עד שהחליטה לעבוד על הסכם שלום עם עצמה

פורסם בתאריך: 27.2.19 17:39

ספיר כהן, בת 26 מבת ים, יודעת כמה קשה להתמודד עם עודף משקל בחברה שמעודדת רזון. גם כיום, אחרי שהשירה ממשקלה 40 ק"ג, היא לא שואפת להיות שדופה, ולמרות שהיא יודעת שהמלחמה במשקל היא יומיומית, לאחר שירדה בעבר עשרות קילוגרמים והעלתה שוב הכל, היא החליטה להפסיק את המלחמה ולעשות הסכם שלום עם הספורט והתזונה הבריאה.



"מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי ילדה שמנה", מספרת כהן, "הייתי ילדה שלא אהבה את שיעורי הספורט בבית הספר, שלא היתה מסוגלת ללכת יותר מ-100 מטר ברגל ותמיד סבלתי מהצקות ומביקורות". כהן מספרת כי בכיתה ט' הגיעה כהן למשקל של 90 קילו, ואז החליטה לעשות שינוי – היא נרשמה למכון כושר, ועם ליווי של מאמן אישי התחילה להשיל ממשקל גופה. תוך חצי שנה בלבד השילה כהן 30 קילו.

"כשהתגייסתי לצבא הפסקתי להתאמן ולא שמרתי על תזונה", מספרת כהן על מה אירע בהמשך, "הרסתי את כל מה שנלחמתי עליו כל כך קשה. כל העבודה הקשה היתה לחינם. סיימתי את השירות הצבאי במשקל שיא של 112 קילו".

כהן מספרת על רגעי השבירה, על ההערות של הסביבה שהרשתה לעצמה לא פעם להיכנס לה לצלחת, ולבטן. "שוב חזרתי למשפטים של 'איזה פנים יפות יש לך, רק חבל שאת לא מרזה'", היא נזכרת, "היו אומרים לי: 'רזית כל כך יפה, מה קרה לך?'".

כהן מספרת מה גרם להעלות 52 קילוגרמים: "העליתי במשקל כי אני אוהבת לאכול. נאלצתי לוותר על ג'אנק פוד ועל מטוגנים ולחמים וזה היה קשה. אבל תוך כדי התהליך קלטתי שבן אדם שבאמת אוהב אוכל לא יכול להתנזר לנצח. היום אני אוכלת בריא ויודעת למתן את החשקים שלי. פעם בשבוע אני מרשה לעצמי ארוחת מותרות אחת – זה בשביל הנפש".

 

אחרי התהליך הראשון, כהן מספרת כי זה היה כמעט בלתי אפשרי למצוא את הכוח והמוטיבציה לעשות זאת שוב, אך הפעם היא החליטה שהמטרה היא לא המשקל הסופי אלה להיות בריאה ולשמור על אורח חיים בריא. היא חזרה לחדר כושר, ובליווי מאמן הכושר אסף זריהן עשתה זאת שוב. "הוא עזר לי להתחיל הכל מאפס וגרם לי לאהוב את הספורט בחזרה", היא מעידה.

לאחר שמונה חודשים בלבד השילה כהן 36 קילו ממשקלה. "כשראיתי שלוש ספרות על המשקל זה שבר אותי", היא מספרת, "היום המטרה שלי היא לא להפסיק עם הספורט ולא להישבר. בהתחלה האימונים כללו בעיקר אירובי, ולאט-לאט העליתי את קצב ההליכה שלי עד שהצלחתי לרוץ. בהתחלה לא יכולתי לרוץ יותר מ-60 שניות. בהמשך שילבתי אימוני כוח על מנת לחטב את הגוף כדי שלא יהיה עור עודף".

לסיכום, כהן משתפת בטיפ למתחילים שרוצים לעשות שינוי: "כאחת שנכשלה בפעם הראשונה, אל תגדירו את השינוי כדיאטה, תגדירו את זה כשגרת חיים ואורח חיים בריא. לכל דבר טעים יש תחליף ואפשר ליהנות מהכל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות