שי פלד והרב מאיר אבוטבול
שי פלד והרב מאיר אבוטבול

התאומים שאיבדו את אביהם בנסיבות טרגיות קיבלו את המחשב הראשון שלהם בגיל 11

לפני שלוש שנים איבדו השניים את אביהם, ועיר שלמה פתחה את לבה וכיסה כדי לחגוג להם יום הולדת מושקע. ליום הולדתם ה-11 הם ביקשו מחשב

פורסם בתאריך: 24.2.19 18:27

לפני שלוש שנים התייתמו זוג תאומים בני שמונה מאביהם, אשר מת בשנתו בעקבות שתיית אלכוהול מופרזת. הדבר אירע לאחר שהאב השתחרר מהכלא וניסה לחזור לשוק העבודה, והתקווה לשינוי נגוזה. הקושי הרב שהיה כרוך בהתמודדות עם האובדן הביאו את האם וילדיה לבקש עזרה מהציבור, וסיפורם נגע בלבבות רבים מתושבי בת ים שפתחו את לבם וכיסם, סייעו למשפחה ואף חגגו לתאומים יום הולדת מושקע.



השנה, לקראת יום הולדתם ה-11, הילדים ביקשו מחשב גיימר חדש שיוכלו לשחק בו. אבל מצבה של האם לא אפשר לרכוש כזה בגלל עלותו הרבה. מי שנחלץ לעזרתה היה הרב מאיר אבוטבול מבית משיח, שתיווך בין המשפחה לבין שי פלד, תושב העיר לשעבר שבבעלותו עסק לתיקון, קנייה, מכירה וייעוץ של מחשבים מכל הסוגים. פלד, שתרם לפני כחודש מחשב לילדה שהחלימה ממחלה אשר משאלתה היתה מחשב, מיד התגייס למשימה.

פלד מספר ש"כל החיים שלי אני עוסק במחשבים, מייעץ בתחום, זה חלק ממני. אני אספן גדול של משחקי מחשב ישנים ומעביר הרצאות בנושא של גיימרים מתחילת עידן המחשבים ועד היום. בהרצאות אני מראה את האטרי המיתולוגי והמשחקים ששיחקו לפני הרבה שנים. מהעבודה השוטפת מול הלקוחות וההרצאות שאני מעביר אני אוסף מחשבים שאנשים רוצים לשדרג ולזרוק. אני מתקן אותם אצלי, יש לי מיני מעבדה בבית, והם הופכים להיות כמו חדשים. משם אני תורם אותם למשפחות שצריכות. בעיני זו זכות לעזור ולתת, וכל ילד או משפחה שאני מעלה על פניהם חיוך זה עולם ומלואו בשבילי. לפני כמה חודשים תרמתי לבית ספר של בנות בצפון כמה מחשבים למגמה וזה כל הזמן עובר מפה לאוזן. נתינה ומחשבים זה שני דברים שנולדתי אליהם, וכשהם משתלבים יחד – זה מה שיוצא".

פלד אירח בביתו את התאומים שחגגו 11 ונתן להם את המחשב שהם כל כך ציפו לו. "בעידן שלנו המחשב הוא המון", הוא אומר, "מחשב של גיימרים עולה לא מעט. דאגתי שהמחשב יהיה חזק וטוב. אני יודע עכשיו שיש להם במה להשוויץ לחברים. זה המעט שיכולתי לעשות עבורם".

הרב מאיר אבוטבול שתיווך בין השניים, סיפר: "התאומים מבת ים שהתייתמו מאביהם לפני שלוש שנים בנסיבות טרגיות חגגו ביום שבת האחרון את יום הולדתם ה-11. בגלל מצב כלכלי לא פשוט הם יכלו רק לחלום על מחשב, ובמיוחד מחשב שמותאם למשחקים שעלותו גבוהה מאוד. כאן נכנס לתמונה שי פלד שאליו פניתי. מתברר ששי הוא איש חסדים שבונה מחשבים ומחלק אותם להרבה ילדים ממשפחות חד הוריות וכן ילדים שחולים ל"ע. בקיצור, איש של חסד. כששי שמע את זה הוא מיד התגייס לבניית המחשב בשמחה גדולה מאוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות