Africa Studio / shutterstock.com

המורה מבת ים שפרש מההוראה ביום שמילצר לתלמידו ולהוריו

המורה הצעיר מבת ים שהאמין בהוראה כשליחות, היה מוכן לספוג כמעט הכל, עד המפגש שבעקבותיו נפרד מהחלום

פורסם בתאריך: 22.2.19 09:59

ד', בן 30, היה מורה בבית ספר יסודי בבת ים. הוא האמין במקצוע ההוראה כשליחות, לא התלונן ואת השכר הנמוך השלים בעבודה במלצרות, אך מפגש עם תלמיד ומשפחתו גרמו לו לעזוב את ההוראה.



"כשאני הייתי מורה, הרווחתי 6,300 שקלים ברוטו", מספר ד', שכיום עובד כפקיד בנק, "זו משכורת רעב למי ששוכר דירה לבדו. עברתי לימודים ומיונים, השקעתי את כולי כדי לעבוד במקצוע החשוב הזה מתוך שליחות ולא בשביל להתעשר – רק רציתי לחיות בכבוד. לא היה לי כסף לאוכל ולחשמל, והייתי צריך לבחור במה לקצץ".

ד' מספר ש"הייתי חייב לייצר הכנסה נוספת, והתחלתי למלצר בערבים ובעיקר בסופי שבוע. לא היתה לי דקת מנוחה. בחרתי למלצר בראשון לציון ולא בבת ים כדי למנוע היתקלות עם תלמידי. יום אחר הגעתי לשולחן וישבו בו תלמיד שלי עם הוריו. הם היו המומים לראות אותי, הם ריחמו עלי, אבל התייחסתי לזה בחיוך וסיפרתי שזו השלמת הכנסה".

הרגע ששבר את ד' וגרם לו לפרוש מהוראה היה במעמד החשבון. "הגשתי לתלמיד שלי ולהוריו את החשבון, שהיה פחות מ-150 שקלים, והם השאירו טיפ ועזבו", הוא מספר, "כשהגעתי ראיתי שהם השאירו 300 שקל טיפ. הרגשתי את הרחמים שלהם. אני יודע שזה מכוונה טובה, אבל הרגשתי שנתנו לי נדבות. באותו היום נשברתי והבנתי שלמרות השליחות, אני לא מסוגל עוד".

ד' מסכם כי "המורים הצעירים בורחים מהמערכת. גם היום, שמשרד החינוך העלה מעט את המשכורות, זה עדיין לא מספיק – הייתי בודק מבחנים, מכין מערכי שיעור, מגיע לאירועים, מסיבות, כנסים ואספות הורים. מורה מרוויח את המשכורת הנמוכה ביותר ביחס לשעות העבודה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. טל

    אדם שעובד בעבודה משרה מלאה מינימום זה משעה 8 עד 17 חופשות מסודרות וכ'ו, מורים מקבלים יותר חופשות והם זכאים לתשלום הם לא עובדים כל כך הרבה שעות ועוד ביסודי פעמיים בשנה אסיפת הורים, מסיבת סיום אחת בכל שנה .
    והוראה זו לא שליחות כפי שכל המורים טוענים זה עבודה שאנחנו בחרנו בה.
    הוראה זו עבודה כמו כל עבודה אחרת יש עבודות שמתמודדים עם קהל שהוא גם קשה מאוד ומורים מתמודדים עם ילדים זה כל הסיפור מספיק להתבכיין כל עובדיי ההוראה

  2. עובד

    גם אני ברחתי מהמערכת כאשר קבלתי אחרי חצי שנה על חצי משרה מעט יותר מ 2000 ש׳׳ח נטו , זאת בושה.
    לא יהיו יורים במערכת בשכר כזה.
    והסתדרות המורים, האוצר, והממשלה אשמים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחת העבודות הקשות בעולם, אני בקושי מסתדר בחופשים עם 3 ילדים שלי, לא הייתי רוצה לחשוב כיצד זה עם 40 ילדים בכל שעה 8 שעות ביום.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות