נדלן
נדלן

הוגשה בקשת עיקול ל"אלדד פרי" המארגנת את קבוצת הרכישה בפרויקט בבת ים

הבקשה הוגשה להוצאה לפועל בטענה שורה ארוכה של צ'קים שלא כובדו. החברה בתגובה: "רוכשים עושים שימוש באמצעי התקשורת כאמצעי לחץ ולהתנהגות סחטנית וכפוית טובה"

פורסם בתאריך: 30.7.20 13:30

הוגשה בקשה לעיקול ודיס-פוזיציות בכל הנכסים וחשבונות הבנק השייכים לחברת אלדד פרי נדל"ן בע"מ, המארגנת את קבוצת הרכישה לפרויקט הנדל"ן הורייזן בבת ים. הבקשה שהוגשה ללשכת הוצאה לפועל בתל אביב נסמכה על שורה ארוכה של צ'קים שלא כובדו, ואשר ניתנו על ידי החברה לנרשמים לקבוצת הרכישה בפרויקט הורייזן בחודש דצמבר 2017.



על פי הבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד גיא סרוסי, בני זוג שנרשמו לקבוצת הרכישה העבירו לחברה 825 אלף שקלים, המהווים 50 אחוז מערך הדירה בפרויקט. שנה לאחר מכן החליטו בני הזוג לחזור בהם מהשתתפותם, זאת לאחר שהתברר להם שלפרויקט לא יינתן ליווי בנקאי כפי שהובטח להם, אלא ליווי חוץ בנקאי שיגרור עמו ריבית הגבוהה מ-10 אחוז בשנה.

לדברי עו"ד סרוסי, לאחר מו"מ שתקיים בין הצדדים סוכם כי חברת פרי נדל"ן תחזיר את הכספים לבני הזוג תוך פריסת תשלומים בצ'קים דחויים נושאי ריבית. בני הזוג קיבלו לידיהם שש המחאות דחויות בסכום כולל של 687 אלף שקלים. ההמחאה הראשונה אכן נפדתה, אך ייתר ההמחאות בוטלו באופן חד צדדי על ידי פרי נדל"ן.

על פי כתב הבקשה, לאחר מו"מ בין בני הזוג לנציגי פרי נדל"ן, ניתנה לבני הזוג סדרת צ'קים חדשה תחת הישנה, שבה נפרס החוב שנותר בתוספת ריבית, כאשר מועד פדיון הצ'ק האחרון בסדרה הוזז קדימה בצורה משמעותית לעומת מועדו בהסדר הראשון. אך גם כאן, לדברי עו"ד סרוסי, חרף הסכמת בני הזוג להסדר, הדבר חזר על עצמו, כאשר ההמחאה הראשונה מכובדת, בעוד אלה שלאחריה לא.

לאחר שהתופעה חזרה בשלישית, ולאחר הסדר חדש אותה הציעה החברה, במסגרתו התשלום האחרון יגיע לידי בני הזוג רק בחודש פברואר 2021, החליטו השניים לפנות את בית המשפט אמצעות עו"ד גיא סרוסי.

על פי המתואר בבקשה, בחודש יוני האחרון, לאחר מו"מ אותו ניהל עו"ד סרוסי מול פרי נדל"ן, הגיעו הצדדים לסכם פשרה, לפיו תעביר החברה סדרת המחאות חדשה, רביעית במספר, להסדרת החוב, בתוספת פיצוי בסך 30 אלף שקל. לדברי עו"ד סרוסי, להסכם צורפה סנקציה מאיימת בכל הנוגע לחילול המחאות מצד פרי נדל"ן, אך גם הפעם נפדו שתי ההמחאות הראשונות כחוק, אך שתי ההמחאות הבאות שלאחריהן בוטלו חד צדדית על ידי החברה. עו"ד סרוסי טוען כי בשלב זה לא נותרה בידיו ברירה אלא לפתוח בהליך הוצאה לפועל נגד החברה פורעת החוק, ולדרוש פירעון מיידי של החוב, תוך הצמדתו לריבית החריגה הנהוגה בהוצאה לפועל.

"פתיחת הליך בהוצאה לפועל לקבוצת בנייה כה משמעותית מעמידה אותה במצב לא פשוט. אילו הבעיה לא תיפתר במהירות, החברה עלולה למצוא את עצמה בבעיות קשות בכל הנוגע לקבלת אשראי בנקאי, וכן בקושי רב להעביר נכסים לרוכשים עקב הטלת הדיספוזיציות הצפויה על נכסי הקבוצה", מסביר עו"ד סרוסי ומוסיף כי "מעבר לאי העמידה בהסכמים חתומים עם הרוכשים, ומעבר להתנהלות פורעת חוק. בכל הנוגע למסירת המחאות ללא כיסוי וביטולן באופן חד צדדי נחשפו דרכי התנהלות הנוגדות לכאורה את החוק בכל הנוגע להתנהלות קבוצות הרכישה".

מחברת פרי נדל"ן נמסר בתגובה: "פרי נדל"ן בנתה ובונה כ-3,000 יחידות דיור במסגרת פרויקטים יזמיים וקבוצות רכישה. לחברה מלאי גדול של קרקעות בשווי של מאות מיליוני שקלים על פי דוחות שמאיים ורק בחודשי הקורונה פרעה החברה 110 מיליון שקל, סכום שמציב אותה כאחת החברות הפרטיות החזקות בארץ בתחום הנדל"ן. על אף משבר הקורונה החברה בחרה שלא ליטול מענק מהמדינה כפי שמגיע לה וכמו כן שלא לבקש הלוואה בערבות מדינה. לחברה אין כל חוב לרשויות המס ולמותר לציין כי מעולם לא סורב צ'ק של החברה בבנק".

"במקרה המדובר, רוכש בקבוצת רכישה בבת ים ביקש לצאת מהקבוצה לאחר רכישת הקרקע בטענה כי אין בידו כספים להשלמת העסקה. החברה, לפנים משורת הדין, ומטוב לבה הסכימה להעביר לו תשלומים בטרם נמכרה דירתו, כאשר עד עתה נפרעו כחצי מיליון שקלים. במקביל החברה החלה לקדם מהלך כולל של מעבר מפעילות במסגרת קבוצת רכישה למתווה יזמי הכרוך בהשקעה גדולה. עם פרוץ המשבר הקורונה והשפעתו על כל המשק הכלכלי החברה פנתה לרוכש וביקשה שלא יפקיד את יתרת ההמחאות שהיא נתנה לו מטוב ליבה עד לקביעת הסדר תשלומים חדש שיהיה נוח גם לחברה. הרוכש בחר להפקיד את הצ׳ק ביודעו שהוא בוטל ופנה להוצאה לפועל ולתקשורת כאמצעי לחץ, כל זאת בזמן שהוא עדיין מחזיק בזכויות ובמקביל מחזיק במאות אלפי שקלים של החברה".

"מדובר בעיקול בטרם, החברה תגיש התנגדות להליך ואנו מאמינים שהוא יבוטל. בכל מקרה מדובר בסכום זניח שאינו מאיים על חוסנה של החברה. החברה לא הייתה מחוייבת מלכתחילה לחלצו מההסכם והיא אינה מתכוונת להיכנע עכשיו או בעתיד לרוכשים שעושים שימוש באמצעי התקשורת כאמצעי לחץ ולהתנהגות סחטנית וכפוית טובה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות