הדמיה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים
הדמיה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים

אזור העסקים החדש בבת ים: 532 דירות ושני רחובות חדשים

הופקדה התוכנית חדשה בבת ים, שתשתרע על פני 60 דונם באזור העסקים החדש בעיר

פורסם בתאריך: 26.5.20 15:42

מינהל התכנון הודיע אתמול (שני) על הפקדת תוכניות בגוש דן על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב, להקמת מתחם שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור באזור העסקים החדש בבת ים

מדובר בשתי תוכניות למגורים ולעסקים, כאשר תוכנית אחת הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים, והתוכנית השנייה הוגשה על ידי חברת אביסרור ונערכה על ידי משרד טיטו אומן אדריכלים.

המתחם נבנה בין הרחובות הקוממיות בצפון ומנחם בגין במערב, בסמוך לקאנטרי העירוני ולתחנה הדרומית ביותר של הקו האדום של הרכבת הקלה. הוא יכלול תעסוקה, מגורים, מסחר ומוסדות ציבור.



על פי התוכנית 532 יחידות דיור יוקמו בשמונה מבני מגורים, בהם רבי קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 213 יהיו קטנות, במטרה לאפשר דיור בר השגה בהיקף נרחב. בנוסף, ייבנו 14 מבני תעסוקה, ובסך הכול כ-140,000 מ"ר יוקצו עבור תעסוקה ו-8,540 מ"ר עבור מסחר. כמו כן, על פי התוכנית חמישה דונמים יוקצו עבור שטחים ציבוריים פתוחים – לאורך רחוב הקוממיות כציר ירוק ובתוך המתחם, וכן כחמישה דונמים עבור מבנים ומוסדות ציבור.

עוד במסגרת התוכנית: יוקמו שני רחובות חדשים, המתחברים לרחוב הקוממיות, לרחוב מנחם בגין ולשכונת המגורים החדשה "פארק הים", הנבנית מדרום למתחם. הרחובות יהיו בעלי חזית מסחרית פעילה ומדרכות רחבות, בשילוב עם שבילי אופניים וקרבה לקו האדום של הרכבת הקלה, במטרה ליצור מרחב שיעודד תנועה לא ממונעת על פני שימוש ברכב הפרטי.

"שתי התוכניות ממשיכות את המגמה של הפיכת אזור העסקים של בת ים מאזור תעשייה לאזור אורבני חדשני מעורב שימושים", נכתב בהודעת המנהל, "הנותן מענה לשלל אוכלוסיות ומקדם את העיר בת ים, וכל זאת תוך השענות על תחבורה ציבורית".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בשתי תוכניות משלימות בשטח משמעותי, אשר יחד מהוות חטיבת קרקע משמעותית המתוכננת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית והוועדה המקומית, בדגש על אזור מעורב שימושים הכולל תעסוקה, מתחמי מגורים, הקצאות משמעותיות לשטחים ציבוריים ופיתוח סביבתי מוטה הולכי רגל. פיתוח המתחם יחזק את חוסנה הכלכלי של העיר וייצר רובע עירוני שוקק עבור התושבים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות