הדמיה פרויקט פינוי בינוי ליד הטיילת
הדמיה: ד.ס. בניין ערים

שלושה מגדלים של 30 קומות ו-150 חדרי מלון ייבנו בסמוך לטיילת

למרות התנגדות הוועדה לשמירה על הסביבה החופית: הוועדה המחוזית אישרה את פרויקט פינוי בינוי במתחם רוטשילד

פורסם בתאריך: 26.2.20 15:59

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בת ים אישרה את תוכנית פינוי בינוי במתחם רוטשילד, ברחובות הרצל – רוטשילד – ליבסקינד, במסגרתה ייבנו 560 יחידות דיור בסמוך לטיילת בת ים, מגדלי בני 30 קומות למגורים, מלון ושטחי מסחר.



התוכנית כוללת שלושה מבני מגורים בני 30 קומות, מבנה בן עשר קומות, מתחם מלונאות ומסחר ומבנים נוספים לשימוש ציבורי. כיום קיימות במתחם כ-163 יחידות דיור ב-13 מבנים שהוקמו לפני כ-60 שנה, שחלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים.

על פי התוכנית הנוכחית, בתחום בין רוטשילד מדרום, הרצל ממזרח ורחוב בן גוריון, צפויות להיבנות 560 דירות בשלושה מגדלים של עד 30 קומות על רחוב רוטשילד ובניין נוסף בן 10 קומות ברחוב הרצל. 20 אחוז מיחידות הדיור החדשות יהיו בגודל של עד 80 מ"ר.

בנוסף, כוללת התוכנית כ-150 חדרי מלון על 10,000 מ"ר בנוי, שטחי מסחר במפלס הרחוב בהיקף של 1,500 מ"ר הפונים לרחובות רוטשילד והרצל, ומבנה ציבורי חדש וגדול בן שמונה קומות.

תוכנית הפינוי ממוקמת בקו הבינוי השני לים וכ-120 מטר בלבד מקו החוף, ועל כן נדרש אישורה של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית, שקבעה כי בשלב ראשון ייבנו שטחי הציבור, המסחר והמלונאות, ורק בשלב השני ייבנו דירות המגורים.

יזמית הפרויקט, חברת מצלאוי, הגישה התנגדות לתוכנית וטענה כי אין לפרויקט כדאיות כלכלית עבורה, והוסיפה כי היא תתקשה לקבל עליו ליווי בנקאי במתכונת שהוצגה. לבסוף הוועדה המחוזית בחרה לדחות את התנגדות הוועדה לשמירה על הסביבה החופית וקבעה כי הפרויקט יוקם ללא שלבים.

הדמיה פרויקט פינוי בינוי במתחם רוטשילד בת ים

הדמיה: ד.ס. בניין ערים

 

סמי מצלאוי, יו"ר ובעלים החברה היזמית, מסר כי: "אני שמח על החלטתה האמיצה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה שדחתה את ההתנגדויות לתוכנית וראתה את טובת התושבים והצורך בפינוי בינוי בעיר. התחדשות עירונית הכרחית לשם קידום העיר בת ים, ממש כפי שהיא תרמה לערים אחרות בהן הקמנו בהצלחה פרויקטים מסוג זה, לדוגמה בקרית אונו וביהוד-מונוסון, שם סללנו את הדרך החל מהפרויקט הראשון וכלה בפרויקטים נוספים שנבנו בהצלחה".

עוד מסר כי "במסגרת ההבנות עם עיריית בת ים, הוכנה תוכנית היוצרת איזונים בין היקף הבנייה למגורים, והיקף הבנייה למסחר ולמלונאות וזאת בשל שאיפתה של העירייה לקדם את מתחם רוטשילד בת ים כחלק ממרכז עסקים ראשי בעיר (מע"ר) העתידי".



עו״ד משה רז-כהן ממשרד עו״ד רז-כהן, פרשקר ושות׳ המלווה את הפרויקט, מספר כי "עיריית בת ים עמדה על שלביות שתבטיח את הקמת המלונאות והמסחר בשלב א׳ של הפרויקט, באופן שסיכן את כלכליות ההקמה. בדרישה דומה אנו נתקלים בפרויקטים רבים. דרישה זו הביאה לבסוף להחלטה על ביצוע הפרויקט בהינף אחד, ובכך הצלחנו לשמור על יחס כלכלי נאות תוך שאנו עומדים בדרישת העירייה. דיירי המתחם המתינו זמן רב, וסוף סוף הפרויקט קורם עור וגידים. הפרויקט יהיה הסנונית הראשונה לפיתוח מע״ר בת ים. הקרבה לרכבת הקלה תביא עימה בעתיד פרויקטים דומים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות