תושבים בעקבות פינוי בינוי והריסת המבנים: "חיים בתוך ענן אבק. לא מצליחים לנשום"

הריסות המבנים ברחוב סוקולוב פינת ירושלים: התושבים באזור מתלוננים על זיהום אוויר קשה. העירייה והמשטרה הוציאו צווי הפסקת עבודה. החברה הקבלנית: "פקחים שערכו ביקורות באתר, אישרו כי הקבלן עובד על פי כל הנהלים"

פורסם בתאריך: 2.12.19 15:03

לאחר הריסת המבנים ברחוב סוקולוב פינת ירושלים, כפי שתועדה כאן ב"השקמה בת ים", במסגרת פרויקט פינוי בינוי, תושבי הבניינים הסמוכים מתלוננים: "אנחנו חיים בתוך ענן אבק ולא מצליחים לנשום". בעקבות התלונות, כך נוגע ל"השקמה בת ים", הוציאו העירייה והמשטרה צווי הפסקת עבודה לפרויקט.



בשבוע שעבר, בתום תהליך ארוך שנמשך כעשור, הרסה החברה הקבלנית, חברת מנרב, 51 דירות בשלושה בניינים ברחוב סוקולוב פינת ירושלים. זאת, במסגרת פרויקט פינוי בינוי הכולל בניית 220 דירות חדשות בשני מגדלים בני 30 קומות כל אחד, על קרקע בשטח של כשלושה דונמים. שטחי המגורים העיקריים בפרויקט ישתרעו על שטח של 20,900 מ"ר והוא יכלול חמישה מרתפי חניה ו-300 מ"ר שטחי מסחר.

כמה ימים לאחר האירוע החגיגי שהתקיים במקום ותיעוד הריסות המבנים, החיוכים והברכות התחלפו בכעסים. "פינוי בינוי הוא דבר נהדר, אבל מאז אנחנו סובלים מזיהום אוויר קשה", אמרה דיירת בבניין הסמוך, "אנחנו חיים בתוך ענן אבק סמיך, מתקשים לפתוח את העיניים או לנשום, וחלק מהילדים בבניין שלי אפילו מחוברים לאינהלציה".

צפו בהריסת המבנים:

"מי שנמצא ברחוב פשוט לא רואה דבר, אפילו עם הכלבה אני לא יכולה לרדת", מוסיפה הדיירת.

הדיירת סיפרה כי פנתה למוקד העירוני של עיריית בת ים, והובטח לה שיגיעו פקחים כדי לבדוק האם העבודות נעשות לפי התקנים, אולם היא עדיין מחכה. "אף אחד לא הגיע למקום, אני עדיין מחכה. יש להם עוד בניינים להרוס ואנחנו מאוד חוששים".

ואולם, כפי שצוין קודם, ל"השקמה בת ים" נודע כי בעקבות תלונות התושבים העירייה והמשטרה הוציאו צו הפסקת עבודה לחברה היזמית ביום חמישי האחרון.

מחברת מנרב נמסר בתגובה: "צו הפסקת העבודה שהוצא לקבלן נובע מדרישה מנהלתית של עיריית בת ים לרישום של מהנדסים נוספים בהיתר ההריסה, ולא לטיב העבודה של הקבלן בשטח. בהתאם לדרישה, הופסקה העבודה והיא תחודש בהקדם עם קבלת האישור המתאים מהעירייה. נציין כי פקחים של העירייה ושל משרד התמ"ת אשר ערכו ביקורות באתר, אישרו כי הקבלן עובד על פי כל הנהלים והכללים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות