הצפה בבניין מגורים בת ים

צפו: הדירות הוצפו במי ביוב – "הם אפילו לא חשבו להתלונן, רק שמו מגבות וקיוו לנס"

הדיירים בבניין המגורים ברחוב ז'בוטינסקי בבת ים נקלעו למצוקה קשה, בעקבות הגשמים האחרונים. למזלם – היה מי שבא לעזור

פורסם בתאריך: 28.10.19 16:03

בתחילת השבוע נקלעו הדיירים בבניין המגורים ברחוב ז'בוטניסקי בבת ים למצוקה. המבנה הוצף במי ביוב, כתוצאה מהגשמים העזים שירדו ובשל תשתיות ישנות והזנחה ממושכת של המבנה.

הדיירים מספרים כי הגשמים האחרונים רק הציפו את הבעיה הקיימת בבניין הישן, וכי עוד במהלך תקופת החגים, הם סבלו מהצפות של מי ביוב בשטח המבנה.

"לצערי, רוב הדיירים במצב סוציו-אקונומי נמוך, ואין להם יכולת לשלם על שיפוצים", סיפר אדם שבעלותו דירה בבניין, שאותה הוא משכיר. "זה הפך למפגע תברואתי – יש שאריות של צואה וריחות קשים בכל חלקי הבניין", הוא מתאר.

כאמור, בשבוע האחרון, לאחר הממטרים שירדו בעוצמה, הבעיה החריפה. הפעם, ההצפה לא נשארה רק בשטחו החיצוני של הבניין וגם דירות הקרקע ובקומת המרתף הוצפו במי ביוב מזוהמים בגובה של כרבע מטר.

"הם אפילו לא חשבו להתלונן או לספר למישהו, רק הניחו מגבות על הריצפה וקיוו לנס", סיפר בעל הדירה בבניין.

רק לאחר שאחד השוכרים חשף את מצבם העגום של דיירי הבניין, פנתה מערכת "השקמה בת ים" לאיציק דריקס, יו"ר תאגיד המים העירוני "מי בת ים".

דריקס התגייס לסייע ככל שיכולתו, אף על פי שמדובר בשטח פרטי של הבניין ולא בשטח הציבורי, שנמצא באחריותו. ביוזמתו, הגיעו עובדי "מי בת ים" לסיור במקום, והזדעזעו ממצבם של הדיירים.

 

בנוסף, במהלך הסיור התגלו גם מפגעים תברואתיים בשטח הבניין. "הביוב הביא איתו גם יתושים ומזיקים ונאלצנו לרסס ולבצע הדברה נגד עכברים וחולדות", סיפר דריקס ותיאר כיצד התבצעו העבודות. "עובדי התאגיד סייעו לדיירי הבניין לשאוב את המים מתוך הדירות, וטיפלו בחלק מהצינורות שגרמו להצפה".

כעת, משייבשו המים, מספרים הדיירים כי מזה עשור הם מחכים לנס בצורת פינוי ובינוי. "החתימו אותנו על מסמכים לפני כעשור, ואפילו תלו שלט גדול מחוץ לבניין שמכריז על הקמת פרויקט פינוי ובינוי", מספרים הדיירים. "אבל מאז האישורים התעכבו, ואנחנו עדיין מחכים. זאת האפשרות היחידה שלנו להתרומם", הוסיפו בצער.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות