אבי בוסקילה
אורי בוסקילה

מחזיק תיק ההנדסה: "למרות ההנחיה – לא נעצור את התמ"א בעיר"

בבת ים תוקפים את הכרזת מינהל התכנון לפיה ימליץ שלא להאריך עוד את תמ"א 38. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה: "אנשים נכנסים לתהליך של שלוש-ארבע שנים, ובגלל פקיד אני אשנה להם את ההחלטה?"

פורסם בתאריך: 22.7.19 11:03

טלטלה ברשויות המקומיות ובענף הנדל"ן, בעקבות הכרזת מינהל התכנון לפיה ימליץ שלא להאריך עוד את תמ"א 38 – תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה וממ"דים ועשוי להביא לסיומה עד מאי 2020.

בתוך כך, החלו לחצים רבים על הרשויות המקומיות והעומדים בראשה לגבי הליך בניית הדירות כחלק מתמ"א 38, כאשר התושבים בבת ים חוששים ששלא יספיקו לסיים את חיזוק ובניית ממ"דים למבנים השונים ברחבי העיר.

סגן ראש העירייה, מחזיק תיק ההנדסה ויו"ר ועדת המשנה בעירייה, אורי בוסקילה, מנסה להרגיע: "אין ספק כי מרגע ההכרזה של מנהל התכנון, אין יום שעובר שאני לא מקבל טלפונים מתושבים או יזמים שמודאגים לגבי העתיד".



"חשוב לי להדגיש ולומר לתושבי העיר כי אומנם מינהל התכנון נתן המלצה, אבל הוא לא מנהל את המדינה. ההמלצה הזו תבוא ליתר ביטוי בחודש מאי בשנת 2020, אם בכלל", מוסיף בוסקילה, "אני יכול להבטיח שבעיר בת ים כל מי שהבקשה שלו נכנסה לוועדה והיא נמצאת בתוך התהליך, היא תמשיך להתגלגל הלאה ויהיו גם תוכניות חדשות. אנחנו לא חיים בריק שלטוני ובלי סמכויות או הגדרות ברורות".

בוסקילה, יחד עם ראש העירייה צביקה ברוט, מובילים מתחילת הקדנציה פרוייקטים שונים של תמ"א 38/1 ו-2. על כך אומר בוסקילה כי "כל עוד אין חלופה אחרת ואנחנו חיים באזור שחייב לתת ממד"ים וחיזוקים, אנחנו ממשיכים כרגיל. ראש העירייה ואני לא רוצים להגיע ליום אחרי האסון ולהגיד איפה היינו ולמה לא ביצענו?".

"הייתי מצפה ממינהל התכנון לפני שהם זורקים רימון לאוויר, לבדוק האם חלופה או אין חלופה", מוסיף בוסקילה, "הרי ממה נבע כל העניין של התמ"א? אנחנו בבת ים אומנם לא עוצרים כרגע שום תוכנית, וכל תוכנית תקבל את המענה שלה. ניתן את כל התשובות לתושבי בת ים. נשמור על הכלל היסודי: תהיה אפשרות לקבל ממ"ד וחיזוק למבנה וסביב זה לתת להם בית יותר יפה, מעלית ראויה ולעבור התחדשות עירונית בעיר ובשכונה".

בוסקילה אף מותח ביקורת על כך שלא נעשתה התייעצות ובדיקת עומק לפני שהוחלט על עצירת הפרויקט. "מתוקף מה אתם מחליטים? עשיתם ניתוח מעמיק? ישבתם עם ראש העירייה או איתי? בעיניי זה נראה לא רציני".

"כל עוד ראש עיריית בת ים לא קיבל הנחיה ממדינת ישראל, אני לא עוצר את התוכניות", המשיך בוסקילה, "אנשים נכנסים לתהליך של שלוש-ארבע שנים, ובגלל פקיד אני אשנה להם את ההחלטה כי מישהו קם והחליט לשנות הכל?
זה לא רציני. ראש עיריית בת ים צריך היה לקבל אמירה ברורה בנושא ולשמוע את דעתו, אף אחד לא דיבר גם איתי ואני יו"ר הוועדה. גורמי המקצוע לא ידעו על זה וזה נפל על כולם כרעם ביום בהיר, אבל אנחנו ממשיכים כרגיל".

ממינהל התכנון נמסר בתגובה: "תמ"א 38 צפויה להסתיים על פי הוראות התמ"א עצמה במאי 2020 – עם מינהל התכנון או בלעדיו. מתוך אחריות לאומית, בוחן מינהל התכנון בימים אלה מה הדרך הטובה ביותר לתת מענה לכלל מדינת ישראל – ולא רק לגוש דן".

"במצב הנוכחי תמ"א 38 החטיאה את המטרה. דווקא  ביישובים הרגישים הקרובים לשבר הסורי אפריקאי, כמו בית שאן וטבריה לא נעשו כלל פרויקטים במסגרת תמ"א 38. עמדת מינהל התכנון היא כי קיימת עדיפות לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית, באופן מתחמי, תוך מתן מענה לצורכי ציבור והיבטים תכנוניים נוספים, אשר יתרום לשיפור רווחת התושבים. זאת, על פני מתן היתר נקודתי במגרש או לבניין בודד".

"תמ"א 38 לא תיעצר מחר בבוקר ומינהל התכנון בוחן הוראות מעבר והוראות נוספות, בנוגע לבקשות להיתרים מכוח התמ"א המצויות בהליכים מתקדמים בוועדות המקומיות, תכניות שנערכו לפי סעיף 23 לתמ"א ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות