יום הטיפוח הגברי: ומה הניתוחים הפופולאריים?

יום הטיפוח הגברי שחל כל שנה ביום שישי השלישי של אוגוסט הוא הזדמנות מצוינת לבדוק היכן נמצא הגבר הישראלי בכל מה שקשור במודעות לאסתטיקה של הגוף. מסקירת הפעילות ברשת מרפאות האסתטיקה הגדולה בישראל ניתן לראות כי מספר הגברים שפונים לטיפולים ולניתוחים הולך ועולה משנה לשנה. אלו הטיפולים הנפוצים ביותר 

פורסם בתאריך: 21.8.22 09:40

ד"ר תומר פרלוק, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית בכללית אסתטיקה וד"ר אנה קושניר, מנהלת תחום הסרות שיער ומכשור רפואי בכללית אסתטיקה מסבירים. 


אם לפני עשור ובוודאי לפני שניים ושלושה אפשר היה למצוא גברים בודדים שהתגנבו למרפאות האסתטיקה, כיום המצב שונה בהרבה. הגברים הישראליים באים במספרים שגדלים בקצב מסחרר וצורכים הרבה יותר ניתוחים וטיפולים אסתטיים. ובעוד שבעבר הם ביקשו אולי להסיר שיער מהגב, כיום הם נהנים מטיפולי הזרקות, ניתוחי פנים וגוף ועוד.

אידיאל היופי הגברי בהחלט שונה מאידיאל היופי הנשי, וזה מציב אתגר מסוים לנו הרופאים המומחים ברפואה אסתטית. ישנם עקרונות שנרצה לשמור עליהם בעת הטיפול על מנת לא לתת לגבר מראה נשי או לאישה מראה גברי. למשל בהרמת עפעפיים וגבות, במתיחת פנים, בהזרקת בטוליניום טוקסין ובהזרקת חומצה היאלורונית – לגברים יש מבנה פנים מרובע יותר לעומת נשים שמבנה הפנים שלהן הוא כמו משולש הפוך.

כך גם כשמגיעים לניתוחי הגוף. במתיחות בטן נרצה להדגיש את המותניים אצל נשים לעומת גברים. כמו כן, יש מבנים אנטומים אצל גברים לעומת נשים שצריך לקחת בחשבון למשל בזמן מתיחת בטן, מתיחת פנים ועוד.

מהם הניתוחים הפופולריים ביותר אצל גברים בישראל?

הניתוחים האסתטיים המבוקשים בקרב גברים כוללים כמעט את כל ניתוחי הגוף והפנים – מניתוחי עפעפיים, מתיחת צוואר, ניתוח אף ו"מיני פייסליפט" שתכליתם להעניק למטופלים מראה צעיר, חלק ורענן יותר, למעט אולי ניתוח אף שמטרתו לתקן את הפרופורציה של הפנים. 

כאשר מסתכלים על ניתוחי הגוף נוכל למצוא את תיקון גינקומסטיה (הקטנת חזה גברי) ששומר על ביקוש גבוה לאורך שנים ומוצע גם לבני נוער שסובלים מבעיה של חזה גברי מוגדל. בנוסף אנחנו רואים גברים רבים שעוברים ניתוחים למתיחת בטן וכמובן שאיבות שומן. 

כאשר בוחנים את הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר בקרב הגברים ניתן למנות בעיקר טיפולי הזרקה של בוטוליניום טוקסין לטיפול בקמטי הבעה והזעת יתר, טיפולי הסרת שיער (פירוט בהמשך) וכן חומצה היאלורונית לפיסול אף.

כאן בשביל להישאר – ניתוחי אף והצמדת אוזניים

האף והאוזניים בולטים מהפנים החוצה ולכן עקרונות היופי שלהם אינם ספציפיים לגברים או נשים. אנחנו נראה לא מעט נערים וגברים אשר יבקשו לשפר את המראה האסתטי של אזורים אלו (לעיתים ניתוחי הצמדת אוזניים ניתנים גם לילדים מעל גיל 6 בנסיבות מסוימות). זו הסיבה שניתוחי אף וניתוחים להצמדת אוזניים שומרים על פופולריות רבה מזה שנים, כאשר מספרי הגברים הפונים רק עולים ועולים. 

הייחוד של אזורים אלו הוא המעורבות של הסחוס במבנה. אם ברוב הניתוחים אנו מעצבים בעיקר רקמה רכה, שומן ועור ולעיתים גם שרירים, פה יש עניין של עיצוב ושינוי מבנה סחוסי שהשאיפה שלו היא לחזור לצורת המקור שלו. על כן בניתוחים אלו הסיכוי לצורך בניתוח מתקן הוא גבוה יותר משאר הניתוחים ואת התוצאות הסופיות נוכל לראות לאחר פרק זמן ארוך יותר בדרך כלל.

 

האם קיימת מומחיות ברפואה אסתטית לגברים?

כל כירורג פלסטי מבצע בהכשרתו בזמן ההתמחות את מגוון הניתוחים ללא קשר למגדר. כפי שידוע תחום הכירורגיה הפלסטית הוא התחום העיקרי שעוסק בטיפולים וניתוחים לשינוי מגדר, לכן ניתן לראות גם ניתוחים שמוגדרים כנשיים או גבריים במטופלים ללא קשר למין הביולוגי שלהם.

הסרת שיער ומודל הטיפוח הגברי

הסרת שיער הוא אולי הטיפול האסתטי שהיה מזוהה עם גברים כמעט מהיום שיצא לשוק לפני כ-30 שנים לערך. כעת בשנת 2022 אפשר לבדוק מה גברים מחפשים כיום וכך לקבל תמונה מדויקת יותר על השינוי הגדול שחל במודל היופי הגברי. 

אזורי הסרת השיער המבוקשים אצל גברים התמקדו בעבר בעיקר בגב ובכתפיים והם עדיין אזורים מבוקשים כיום, אלא שבמהלך השנים הצטרפו גם החזה והבטן ולאחרונה אף באזורים אינטימיים כמו העכוז והמפשעות). עם או בלי קשר לכך אנחנו ניתן לציין עלייה בביקוש לטיפולים בקרב הגברים באוכלוסייה הגאה. ספורטאים מבקשים גם להסיר שיער מאזורי רגליים.

שינוי נוסף שחל הוא ביוזמה ובפנייה לטיפולים, בעבר גברים רבים שהגיעו לטיפולים עשו זאת לאחר שבת הזוג דחקה בהם, ואילו כיום רובם המוחלט של הגברים באים ביוזמתם האישית. 

בעבר היו ניסיונות להבטיח למטופלים טיפולי "הסרת שיער לצמיתות", אך כיום עולם הרפואה האסתטית יודע להגדיר כי הסרת השיער יכולה להיות משמעותית, אך אינה מוחלטת או "לתמיד", והיא תלויה במידה רבה בהורמון הגברי. התוצאות הטובות של הטיפולים במרפאות כללית אסתטיקה מתקיימות בעזרת שילוב של מכשור וטכנולוגיות מתקדמות ובעזרת צוות מטפלות מוסמכות תחת פיקוח של צוות רפואי. 

רוצה להסיר שיער? אולי שווה לחכות קצת

כאמור טיפולי הסרת שיער מעניקים דילול משמעותי והפחתה של רמת שיער הגוף באזור המטופל, אך לרמות ההורמון הגברי השפעה על צמיחתו המחודשת של השיער, לכן אנחנו רואים שככל שגיל הפונים לטיפול מבוגר יותר כך הצלחה טובה יותר. חשוב לציין כי עד גיל 30 לא מומלץ לטפל באזורי גב עליון, כתפיים ועורף, אלא להמתין ולהתייעץ עם מומחה כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות