בושם
בושם

התשוקה שהפכה לעסק: "הכול התחיל כשיצרתי בושם לאשתי הראשונה"

זה התחיל כתשוקה ליצור בשמים לנשים שהוא אוהב: שי שיינבלד, גרוש בן 42 מבת ים, מספר ל"השקמה בת ים "איך חלום הופך לקריירה נישתית מצליחה"

פורסם בתאריך: 3.8.19 16:23

רובנו הולכים עם הזרם ומתברגים לעבודות ובמקצועות רגילים ומקובלים, אבל יש כאלה שהולכים עם החלום שלהם כבר מגיל צעיר. שי שיינבלד, גרוש בן 42 מבת ים, התחיל כברמן והפך עם השנים למומחה לעולמות הריח, פרפיומר בז'רגון המקצועי – בעקבות החלום, שהתחיל בתשוקה ליצור בושם משלו לנשים שהוא אוהב.  

בראיון ל"השקמה בת ים" הוא מסביר מה זה אומר להיות מומחה לריחות ואיך מגיעים לזה, ומגלה כיצד הגיבה אשתו הראשונה כשיצר עבורה את הבושם Adore'e – נערצת.



מגיל צעיר היתה לשיינבלד אוריינטציה לריחות. מאז ומתמיד הצליח לחוש בהבדלים, עד הניואנסים הקטנים ביותר, בין הריחות וחומרי הגלם. אחרי שעשה תפקיד של ניהול והדרכה בבית ספר לברמנים, הוא החליט לפרוש מהתחום ולהיחשף לתחום של ארומתרפיה וטיפול בשמנים. אז נולד לו הרעיון, בעקבות ההתעסקות עם השמנים, לעשות בושם בעצמו. 

התהליך לא היה קצר. שיינבלד בחר ללמוד את המקצוע בצרפת, לאחר מכן התחיל להרצות בנושא, ובשנת 2006 פתח חברת בישום על שמו. מאז ועד היום הוא מעביר הרצאות על עולם הריח והבישום ולא חש רוויה מהתחום, שבעבורו הוא חלום שהתגשם.

"זהו תחום מאוד נישתי", הוא מספר, "מעטים מאוד האנשים שעוסקים בו באופן כללי, ומבחינתי זה תחום אמנות לכל דבר שעוסק באותם העקרונות כמו לנגן או לשיר. בושם מבחינתי מקביל לסימפוניה שלמה".

מה זה אומר מומחה לריחות?

"ההגדרה של המקצוע נקראת פרפיומר, כשהכוונה היא למומחה בבנייה וביצירה של בשמים. יש המון 'אבני בניין' שמרכיבים בושם, שלכל אחד מהם יש את הריח השונה וגם את התכונות הכימיות והפיזיקליות שלו – נדיפות בעיקר, שיש לה משמעות בבניית הבושם". 

איך אתה מייצר בושם?

"המטרה שלי היא בעצם ליצור רעיון או חוויה מסוימת, שמהרגע הראשון שמתיזים את הבושם ועד הדקות האחרונות שהוא נשאר על הגוף – יספר איזשהו סיפור רצוף והרמוני. כדי להגיע לזה נדרשת היכרות מעמיקה עם חומרי הגלם השונים על מנת להכיר את התכונות ואת מאפייני הריח שלהם לאורך זמן. ריח מסוים, לדוגמה לבנדר, יריח בדקה הראשונה בצורה מסוימת, ואחרי נניח רבע שעה יישאר ממנו משהו אחר. כשמכינים בושם צריך להכיר היטב את ה'אבולוציה' של כל ריח לאורך זמן, את הקיום שלו". 

מהו הבושם המועדף עליך?

"הבושם הראשון שהוצאתי, שנקרא White Powder. עבדתי עליו במשך שנתיים. הוא מאופיין בריחות מאוד חושניים – בושם פודרתי שמייצר הרגשה של עננה רכה וחושנית עבור כל מי שלובשת אותו. הריח מאופיין בתווים של תפוז איטלקי ופלפל ורוד, ולב הבושם עוטף את הגוף במעטפת של פודרה, ורדים ומסק. הסיומת שלו אוריינטלית המשלבת סנדלווד, פרו בלזם וגם וניל". 

מותג הבישום של SHEINVALD יככב באירוע Marry land 2019, האירוע השנתי הגדול ביותר לזוגות מאורסים (31/8). באירוע יציע שי לחתן כלה חמישה בשמים במיתוג אישיהכניסה לאירוע ללא תשלום ובהרשמה מראש עבור הזוגות

ייצרת בושם לאשתך הראשונה – איך בחרת את הריחות?

"כשיצרתי עבורה את הבושם היה לי איזשהו דימוי בראש של כל מה שהיא מייצגת, תוכנות אופי, סגנון לבוש וכו', ובראש תרגמתי את אותן התכונות לריחות, למערך של סיפור אחד שלם שהוא בעצם הסיפור שלה. המטרה היתה בעצם לנסות ולהעביר את מה שהיה לי בראש לתוך הבושם, שזו בדרך כלל המשימה היותר קשה – להביא רעיון מופשט למשהו פיזי. בחרתי את הריחות ואז העברתי את זה לרעיון ממשי, וחיברתי מולקולה למולקולה ליצירת הבושם השלם". 

מה היתה התגובה שלה?

"היא מאוד אהבה את הבושם והוא הפך להיות הבושם הקבוע שלה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת יםכאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות