פנינה רבין
פנינה רבין

שבוע הבריאות של ערי ישראל: "כשאנחנו מול המסכים אנחנו לא בזוגיות"

אתמול התקיימה בבת ים הרצאה שהעניקה כלים לשמירה וטיפוח האינטימיות והזוגיות בעידן הרשתות החברתיות. היום: המידע השגוי והלא מקצועי שמופץ ברשת בתחום התזונה והדיאטה

פורסם בתאריך: 20.11.19 11:13

שבוע הבריאות של ערי ישראל ממשיך בבת ים: אמש (שלישי) התקיימה הרצאתה המרתקת של פנינה רבין, עובדת סוציאלית, מטפלת מומחית בתחומי משפחה זוגיות וטיפול פרטני, בשירותי בריאות כללית. בהרצאתה הסבירה רבין כיצד ניתן לשמור על הזוגיות והאינטימיות במשפחה בעידן הרשתות החברתיות.

הרצאתה של רבין התקיימה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שנערך ביוזמת רשת שוקן וכללית, ובמהלכו עשרות מומחים העניקו הרצאות בנושאים שונים בתחומי החיים המושפעים מהעידן הדיגיטלי.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

היום בערב תתקיים בבת ים הרצאה מיוחדת של  ליאור קץ, דיאטנית קלינית RD M.Sc, כללית, שתדבר על המידע השגוי והלא אמין שמופץ ברשת בתחום התזונה והדיאטה, שלא פעם גורם לתוצאה הפוכה ואף עלול לגרום לנזק.

בהרצאתה של רבין שהתקיימה אתמול, היא התייחסה לתחום ההיכרויות, שעבר גם הוא שינוי דרמטי בעידן החדש. "באתרי הכרויות לא רואים מי הם האנשים האמתיים. זו לא היכרות עם בן אדם אלא עם תמונה", הסבירה, "היו הרבה מקרים שהתמונה לא תאמה למציאות בגלל התערבות של תוכנות כמו פוטושופ, ובמהלך המפגש במציאות נוצר מצב לא נעים".

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

"במקרים כאלה רצוי להיות יותר סקרנים ובררנים", הסבירה, "ולא להסתפק רק בתמונה שבאתר הכרות, רצוי להיכנס גם לפייסבוק ולנסות לקבל פרטים נוספים".

ואיך מתמודדים עם המסכים אחרי שנוצר הקשר? רבין הסבירה: "זוגיות בעידן המסכים היא מאוד מאתגרת. נשים רבות מספרות כי כשבני זוגן חוזרים מהעבודה, הם נצמדים למסך הטלוויזיה או הסמארטפון, והדבר בא על חשבון זמן זוגי".

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

"הדבר הכי חשוב בקשר הוא הנוכחות. כשאנחנו מול המסכים או מסיחי דעת אחרים, אנחנו לא נוכחים מול בן הזוג", אמרה, "מומלץ להגדיר זמנים שבהם נניח את הפלאפונים בצד ונתמקד בפעילות זוגית, כמו הליכה או רכיבה על אופניים. כדאי לעשות מינויים זוגיים לחדר כושר, להשקיע בבילוי בהצגות וסרטים וגם לטפח מעגל חברתי עם זוגות נוספים".

"כשהמסכים משתלטים על החיים, ומפריעים לשגרה התקינה של היום יום חשוב להציב גבולות", הוסיפה רבין, "יש היום תחרות סמויה בין זוגות וחברים ברשתות החברתיות, מי העלה את התמונה הכי יפה, מי בילה בחופשה הכי מפנקת ומי קיבל יותר לייקים. אפשר לקבוע שאתם מגבילים את השימוש למספר שעות ביום, או לחלופין לקבוע חדרים או מקומות שבהם אתם נמנעים להשתמש בפלאפון לדוגמה בסופי שבוע, בעבודה, או בחדר השינה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות