פנינה רבין
פנינה רבין

מתנתקים מהמסכים – מתחילים לדבר: איך מחזירים את זמן האיכות למשפחה?

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל התקיימה הרצה בנושא שמטריד לא מעט הורים: כיצד מתנתקים מהמסכים וחוזרים לדבר. היום ומחר: האמת והמיתוסים על תזונה ודיאטה והשמירה על הזוגיות בעידן הרשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 19.11.19 12:06

כיצד מחזירים את הקשר הישיר ליחסים בתוך המשפחה ובין חברים בעידן המסכים? על השאלה הזאת ועוד רבות נוספות בנושא הקשר בין עולם הדיגיטלי לבין בריאות המשפחה, השיבה אתמול פנינה רבין, עו"ס שרותי בריאות כללית מחוז תל אביב, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת.

רבין המומחית בתחום, העניקה אתמול (שני) הרצאה בבת ים, שבה התייחסה להשפעה שיש לרשתות החברתיות על הגולשים, בוגרים וילדים, ועל השינוי באינטראקציה ובשיח בתוך המשפחה ובין החברים בעידן שכולם מרותקים למסכים הקטנים.

הרצאתה של רבין התקיימה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמה משותפת של רשת שוקן ושירותי בריאות כללית. בשבוע הבריאות שנפתח ביום ראשון ויימשך עד יום חמישי, מתקיימות מגוון הרצאות בכל רחבי הארץ וגם כאן, בבת ים, של מיטב המומחים בנושאים הנוגעים לכל תחומי החיים המושפעים מהעידן הדיגיטלי.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

הערב תתקיים הרצאה בנושא טיפוח הזוגיות והשמירה על האינטימיות בעידן הרשתות החברתיות, ומחר תתקיים הרצאה האמת והמיתוסים על תזונה: איך יודעים אם המידע ברשתות אמין?

בהרצאה שהתקיימה אתמול בבת ים, רבין הסבירה מהו המרחב הבטוח בתוך המשפחה ומהי תקשורת ומרכיביה, וציינה כי עליה לכלול בין השאר קשר עין, שפה, הבעות פנים ושפה. ואולם, השפה החדשה, באמצעות הוואטסאפ, מצטמצמת לשאלות ותגובות קצרות ושימוש באימוג'י והסביר כיצד ניתן לעשות בוואטסאפ שימוש ככלי להעברת הודעות בלבד, ולפנות זמן ומקום לדיאלוג ישיר ועמוק בוודאי בתוך המשפחה.

בנוסף, התייחסה רבין ללחץ ולמתח הנגרמים לא פעם כאשר נכנסים למיטה עם הסמארטפון לקראת השינה, ונחשפים למיילים, מטלות בעבודה ועוד. לכן, כך המליצה, מוטב להירדם כשאשר הטלפון הנייד רחוק מהישג יד.

בנוסף, הסבירה כי רבין כי ההתקשרות באמצעות הודעות והשיח החדש מוביל לקשיי הבעה מילולית בכל הנוגע לרגשות מורכבים, ישנה כל העת הסחות דעת הפוגעות בקשב ובנוכחות ודרישה לתגובות מהירות. כאשר במידה שתגובה מתעכבת נוצרת חרדה.

לכן, מציעה רבין להורים לשים גבולות, להגביל את זמן המסך עם הילדים, להוות דוגמה ולהניח את הטלפון הנייד בצד בזמן שיחה, לא לאפשר שימוש בטלפונים בזמן הארוחות המשפחתיות ויצירת חוויות וזמן איכות ללא מסכים.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות