שבוע הבריאות הרצאה
שבוע הבריאות הרצאה

שבוע הבריאות נפתח בבת ים: איך מגשרים על הפער הדיגיטלי גם בגיל השלישי?

62 אחוז מבני 65 ומעלה משתמשים באינטרנט, לעומת 89 אחוז מהצעירים יותר. צפו בקטע מההרצאה המרתקת על יתרונות הטכנולוגיה לבני הגיל השלישי, במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל בשיתוף רשת שוקן וכללית

פורסם בתאריך: 17.11.19 16:04

על יתרונות עידן הדיגיטל גם לבני הגיל השלישי: שבוע הבריאות של ערי ישראל נפתח הבוקר (ראשון) באודיטוריום בבת ים, בהרצאתה המרתקת של הילה שחר, מרפאה בעיסוק למבוגרים במכון לשיקום של קופ"ח כללית בת"א, לעיני עשרות מגמלאי העיר.

מדובר בהרצאה הפותחת בסדרת הרצאות על רפואה ובריאות בעידן הדיגיטל, במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שהחל היום ויימשך במהלך כל השבוע (17-21 בנובמבר). עשרות מומחי ורופאי כללית יגיעו למפגשים הפתוחים לקהל הרחב, ויציגו נושאים שיעסקו במגוון תחומים רפואיים המושפעים מהשינויים הטכנולוגיים של העידן החדש ורלוונטיים לכל הגילאים, מינקות ועד זקנה.



ההרצאה הבאה שתתקיים מחר (שני) בבת ים, תעסוק בקשר שבין עולם הדיגיטל לבריאות המשפחה ובהשלכותיו על הרגשת הבדידות בקרב ילדים. את ההרצאה תעביר פנינה רבין, עו"ס ומטפלת מומחית בתחומי משפחה וזוגיות בכללית. להרשמה לחצו כאן.

הרצאות נוספות יעסקו בנושאים הרפואיים שהסעירו בשנה האחרונה את הרשתות החברתיות, בהם תופעת "רפואת גוגל" המלווה לעתים במידע שגוי וגורמת לחרדות, ותחום הדיאטות והתזונה נכונה, שגם סביבו מופצים ברשתות מיתוסים שונים. עוד יעסקו ההרצאות בשימוש בטכנולוגיה לקבלת טיפול ואבחון מרחוק בקרב הגיל השלישי, טיפוח ושמירת הזוגיות והאינטימיות בעידן בו העולם הווירטואלי מציע עניין ופיתויים רבים, בחידושים האחרונים בתחום רפואת העור וההיריון ובהתמודדות עם לחץ ומתח המאפיינים את החיים בעידן החדש.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

בהרצאה שהתקיימה הבוקר בבת ים, על יתרונות הטכנולוגיה לבני הגיל השלישי, ציינה שחר כי בישראל חיים מאות אלפי קשישים שנרתעים מהחידושים הטכנולוגיים ובכך מגבילים את היכולת של אותם חידושים להקל על חייהם. לפי מחקר חדש מתברר כי 62% מבני 65 ומעלה משתמשים באינטרנט, לעומת 89% מהצעירים יותר.

בהרצאתה, סיקרה שחר כמה מהאפליקציות החינמיות והמכשירים שמותאמים במיוחד לגיל השלישי, שיכולים לגשר על הפער הזה ולצמצמו. "ידוע שמבוגרים מתקשים יותר להשתמש בטכנולוגיה מאשר ילדים ונוער. קוראים לזה פער דיגיטלי. מאוד קל להסביר את זה. תינוק רך יראה מיד עם היוולדו טלפון חכם שמצלם אותו, ורק אחר כך הוא יראה את הפנים של האבא מאחוריו", מסבירה שחר.

"דמיינו שיש לכם גמד או עוזר אישי. בכל בוקר הוא מעיר אתכם, מזכיר לכם לקחת את התרופות ואחר כך גם מזכיר לכם את התור אצל ד"ר כהן. בהמשך הוא מראה לכם את הדרך לשם, ואפילו איזה קו אוטובוס מגיע, ואיפה בדיוק התחנה. אם יורד גשם, הוא יודע להזמין לכם מונית שתגיע תוך 3 דקות", מתארת שחר לקהל את נפלאות הטכנולוגיה.

בהרצאתה, הסבירה שחר, כיצד הטכנולוגיה יכולה להיות אותו "גמד". "הטכנולוגיה יכולה לחזק תקשורת אישית, לאמן את החשיבה ולחזק את הזיכרון, ואפילו לשמור על הבטיחות". כדוגמא, הציגה שחר אפליקציות חינמיות וכמה מהמכשירים החדשים שמותאמים לגיל השלישי, כשהיא מקפידה לציין כי "אין לי שום עניין אישי ואין פה פרסומת או מימון מחברה כזאת או אחרת". להלן כמה מן הדוגמאות שהציגה שחר.

אפליקציות שנועדו לאפשר תקשורת עם האנשים החשובים בחייכם

ווטסאפ (WhatsApp) – בה אפשר להתכתב עם קבוצות גדולות, למשל מספר בני משפחה. לשתף תמונות ואפילו לעשות שיחת וידאו בארץ ובחו"ל, ובחינם.

פייסבוק  – רשת חברתית דיגיטלית, שבה אנחנו יכולים לעקוב אחרי האנשים החשובים לנו ולראות מה הם מפרסמים ולתקשר עמם.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

מסגרת תמונות דיגיטלית – מוצר שנראה לכאורה כמו מסגרת רגילה לתמונה, אך למעשה המסגרת היא סוג של מחשב קטן. הילדים והנכדים יכולים לשלוח באמצעותה תמונות, שמתעדכנות לבד באופן אוטומטי. לא צריך יותר לפתח את התמונות – הן מגיעות היישר לסלון שלכם.

ההגדרות בטלפון שיקלו על חייכם

בזכות ספר הטלפונים במכשיר החכם כבר לא צריך לזכור מספרי טלפון וכך גם ביומן, שבו ניתן לציין תאריכים חשובים עם תזכורות. ביומן תוכלו גם לסמן מתי אתם רוצים לקחת תרופות מסוימת והטלפון יצפצף מדי יום ויזכיר לכם את הכל. בטלפון יש גם אפשרות של יומן משימות עם פתקים שבהם תוכלו לערוך רשימת קניות, ואפילו לסמן וי על דברים שקניתם / עשיתם כבר.

הזמן שלכם יקר. אפליקציות שנועדו לקצר לכם את הזמן

האפליקציות של הדואר, הבנק, ושל שירותי בריאות יכולות לחסוך לכם זמן יקר. באפליקציה של הדואר למשל, תוכלו לעקוב אחר משלוח ואפילו להזמין תור. בשירותי הבריאות יש אפליקציות שמאפשרות לבדוק תוצאות מעבדה, לקבוע תורים ולהזמין מרשמים.

באפליקציות של הבנקים תוכלו לבדוק את מצב החשבון. "תוכלו להעביר כסף לשיפוצניק גם כשאתם בחו"ל, למשוך מזומן גם אם שכחתם את כרטיס האשראי בבית, ולשלם חשבון חשמל בלי להקליד את מספר החשבון" מסבירה שחר.

פייסבוק (צילום: shutterstock)

פייסבוק (צילום: shutterstock)

בנוסף תוכלו לשלם במגוון מקומות, ולהעביר כסף לחברים, עסקים ואפילו נהגי מוניות גם אם אתם בלי כסף מזומן דרך האפליקציה "ביט" (BIT). "הטכנולוגיה הזו יכולה לסייע לכם לחסוך זמן יקר גם בזמן שאתם ניידים", מסבירה שחר.

וויז (WAZE)- האפליקציה מתאימה למי שמשתמש ברכב. היא תאמר לנו איזה מסלול הכי מהיר, איפה יש משטרה או תאונות.

מוביט (MOOVIT) – אפליקציה שמתאים למי שמשתמש בתחבורה ציבורית. האפליקציה תאמר לנו לאיזה קווי אוטובוס/ רכבת אנו זקוקים, ואפילו תגיד לנו אם צריך להחליף מספר כלי תחבורה, ומתי.

כמוהן, גם אפליקציית המפות של גוגל תסייע לנו בדרכים. בין אם אתם הולכי רגל, רוכבי אופניים, או נהגים: האפליקציה תסייע לכם למצוא את המסלול המהיר וטוב עבורכם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

בגזרת המוניות הציגה שחר את אפליקציית גט טקסי (GET TAXI), שבלחיצה אחת תוכלו להשיג מונית שתגיע תוך כמה דקות למיקומכם המדויק.

אפליקציות לשיפור הזיכרון והחשיבה

אפליקציות רבות הושקו בשנים האחרונות במטרה לאמן את הזיכרון והחשיבה. אחת מהן היא אפליקציית Lumosity – אפליקציה חינמית, שיש לה אופציה נוספת בתשלום. האפליקציה מציגה שורת משחקי חשיבה וזיכרון ומאפשרת לשפר את היכולות הקוגניטיביות דרך בניית תוכנית מיוחדת ומותאמת אישית. תחילה כל משתמש עונה על מבחן, ולאחריו, תספק האפליקציה משחקים עבורו.

אפליקציות מצילות חיים

בדיוק כמו לחצן המצוקה הביתי, ישנן אפליקציות מצוקה חינמיות  גם במכשיר החכם.

SOS life and service- אפליקציה בה תוכלו להגדיר אנשי קשר שאליהם תרצו להגיע בעת מצוקה. גם אם איש הקשר לא ענה, האפליקציה תשאיר לו הודעה עם המיקום שלכם. באפליקציה אפשרויות נוספות כמו פניה לאמבולנס ומשטרה בלחיצת כפתור אחת בלבד.

Milbat Home – אפליקציה לנפילת קשישים קלה ונוחה לשימוש, שנוסדה בעזרת פיזיותרפיסטים. האפליקציה תעזור לכם לסרוק כל אחד בבית/ בסביבת הקשיש ולגלות מהם הליקויים שעלולים לגרום לנפילתו וכמו כן, מסבירה כיצד לתקן אותם.

אפליקציית "עזרה בדרך" – היא אפליקציה חברתית של ארגון דור לדור ועיריית תל אביב,  המחברת בין מתנדבים צעירים לאזרחים ותיקים שזקוקים לעזרה. באפליקציה תוכלו לבקש עזרה בהחלפת נורה, השגת מרשם לתרופות, ואפילו עזרה בהתקנת אפליקציות.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, לחצו כאן.

בהמשך סקרה גם מכשירים סלולריים חכמים המיועדים לגיל השלישי. הראשון הוא טלפון חכם לדור השלישי בשם בייסיק סמארטפון Basic Smartphone)) אותו פיתח יזם ישראלי עבור סבתו בת ה-90 במטרה לאפשר לה להשתמש בטלפון חכם.

השני הוא מכשיר לשעות הפנאי בשם יוניפר (UNIPER), שהוא קופסת טלוויזיה שמתחברת לכל טלוויזיה ביתית (לא בהכרח חכמה). למערכת מצלמה ושלט עם מקרופון ויחד איתו יכולים המשתמשים להשתתף בהרצאות בשידור חי, לשאול שאלות ולקחת חלק פעיל, לבצע שיחות וידאו לבני משפחה, או לקחת חלק בפעילות גופנית בזמן אמת ולדבר עם המאמנים תוך כדי.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם ליחצו כאן

ההרצאות שיעניקו מידע וכלים מעשיים לאורח חיים בריא יותר, יהיו פתוחות לקהל הרחב ומותנות בהרשמה מראש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות