משפחה עם מסכים
צילום: Iakov Filimonov / shutterstock.com

"יש עלייה בתחושת הבדידות בקרב הילדים": הקשר בין עולם הדיגיטל לבין בריאות המשפחה

פנינה רבין, עובדת סוציאלית, מטפלת מומחית בתחומי משפחה זוגיות וטיפול פרטני, כללית, תקיים הרצאה מיוחדת לתושבי בת ים שתעניק לכם כלים להתמודדות עם השפעת המסכים על בני הנוער והמשפחה כולה

פורסם בתאריך: 16.11.19 16:42

בשנים האחרונות כבשו המסכים הקטנים את המרחב הציבורי והפרטי. כמעט כולם מנהלים את חייהם באמצעות טלפונים חכמים וטאבלטים עמוסי יישומים שונים ומגוונים. המסכים מככבים גם בבתים, כאשר אחד המגזרים המושפעים ביותר מהם הם הילדים. המצב מוכר. אך האם כולם מודעים להשלכות?



"היום אין לנו אפשרות לראות את הבן אדם השני שאנחנו מתקשרים אתו. לא רואים את הפנים ואין קשר עין", אומרת פנינה רבין, עובדת סוציאלית, מטפלת מומחית בתחומי משפחה זוגיות וטיפול פרטני, כללית, המכירה היטב את הנושא.

רבין תעניק הרצאה בבת ים בנושא "הווטסאפ המשפחתי – הקשר בין עולם הדיגיטל לבין בריאות המשפחה", במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, מוסיפה כי העלייה בשימוש במסכים הקטנים אף תורמת להיקף תחושת הבדידות והחרדה בקרב הילדים. "יש עלייה במקרים של חרדה ודיכאון בכל האוכלוסייה וגם אצל ילדים. כשהם מסתכלים במסך הם חשופים להרבה אלימות. אין בעיה שתהיה צפייה של שעה במסך אבל לא יותר".

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, ליחצו כאן.

ההרצאה של רבין תתקיים ביום שני, בשעה 20:00, במתנ"ס גורדון בבת ים, ומלבד ההשפעה על הילדים, היא תתייחס גם לתחום ההיכרויות, שעבר גם הוא שינוי דרמטי בעידן החדש. "באתרי הכרויות לא רואים מי הם האנשים האמתיים. זו לא היכרות עם בן אדם אלא עם תמונה. יש דברים שנראים יפה על הנייר אבל לא משקפים את המציאות. ולוקח זמן עד שמגלים אותם בתוך מערכת זוגית", היא אומרת.

רבין תסקור בהרחבה את השפעות המסכים על חיינו, ותעניק כלים להתמודדות, הצבת גבולות ושמירה על אורח חיים בריא בעידן החדש.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, ליחצו כאן.

מלבד ההרצאה של רבין, תתקיים בבת ים סדרה של הרצאות הפתוחות לקהל הרחב בהרשמה מראש במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שייתפח מחר (ראשון), ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף כללית.

ההרצאה שתפתח את שבוע הבריאות בבת ים היא של הילה שחר, מרפאה בעיסוק, ריפוי בעיסוק למבוגרים מכון לשיקום בת"א, כללית, שתעסוק בטכנולוגיה העומדת כיום לרשות המטופלים בגיל השלישי. בנוסף, תתקיים ביום שלישי הרצאה על טיפוח הזוגיות והאינטימיות בעידן החדש וביום חמישי הרצאה על האמת והמיתוסים על תזונה: איך יודעים אם המידע ברשתות אמין?

עוד באותו הנושא:

שבוע הבריאות של ערי ישראל: איך אפשר לייצר מערכת יחסים אינטימית בעידן הרשתות החברתיות?

שבוע הבריאות של ערי ישראל: האם הרשת מאכילה אותנו במידע שגוי על תזונה נכונה?

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות