סגנית מנהלת וולפסון: "מערכת הבריאות לא תקרוס כל כך מהר"

ד"ר שירי טננבאום מתייחסת לשחיקה, לעלייה במספר החולים במצב קשה ולהשפעות הסגר

פורסם בתאריך: 2.10.20 09:37

בבית החולים וולפסון אושפזו ביממה האחרונה 53 חולי קורונה, מהם שבעה מונשמים, שמונה במצב קשה ו-23 במצב בינוני. אחד מהמאפיינים של גל התחלואה הנוכחי הוא הירידה בגילאים של החולים הקשים. השבוע אושפזו ארבעה חולים במצב קשה בבית החולים וולפסון, בני פחות מ-50, כאשר הצעיר מביניהם הוא בן 37 ללא מחלות רקע.

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר חולי הקורונה הפעילים בבת ים, המוגדרת לעת עתה כתומה, הגיע ל-896. במהלך שבעת הימים האחרונים התגלו בעיר 450 נדבקים בנגיף הקורונה, לאחר שבוצעו 3,578 בדיקות.

בתוך כך, שיעור התחלואה בבת ים עלה כאשר עמד אתמול על 69 חולים על כל 10,000 תושבים. בחולון השכנה שיעור התחלואה עמד על 73 חולים על כל 10,000 תושבים. בסך הכל התגלו עד כה בבת ים מאז פרוץ המגיפה 3,026 מקרים מאומתים של קורונה.



העלייה בתחלואה מכבידה עוד יותר על צוותים הרפואיים, אולם למרות העומס ד"ר שירי טננבאום, סגנית מנהלת וולפסון, אומרת כי בית החולים עדיין רחוק מלקרוס. "ההצטיידות וההכנות התחילו לקראת סוף פברואר. התהליך הזה נמשך שבעה חודשים ואנחנו נמצאים בתהליכי בינוי", מסבירה ד"ר טננבאום, "במצב הנוכחי בית החולים יכול לקלוט קרוב ל-200 חולים. בחודשים האחרונים הייתה הצטיידות גדולה בסיוע של משרד הבריאות, וכרגע יש לנו את כל הציוד הנדרש. יחד עם זאת, יותר אנשים פוחדים להגיע אל בית החולים, אבל אנחנו רוצים שאנשים ימשיכו לבוא".

"אנחנו רחוקים מעומס", מדגישה ד"ר טננבאום, "כמובן שאם יהיו אלפי אנשים שידפקו על דלתות בית החולים, נהיה בקריסה. נכון שהמצב הופך לקשה יותר והעבודה שוחקת את הצוותים, אבל אנחנו לא קרובים לאי ספיקה".

עד כמה אנחנו רחוקים מהמצב שהיה באיטליה?

"אנחנו רחוקים ממה שהיה באיטליה. ראשית כי כעת אנחנו מכירים יותר את המחלה הזו. בנוסף, כמות החולים המונשמים יורדת כי פיתחנו אופציות טיפוליות חלופיות שלא מצריכות הנשמה. אם בחודש מרץ היו אצלנו 8,000 מאובחנים ביום, גם אנחנו לא היינו מצליחים להתמודד עם זה, אבל מערכת הבריאות הכינה את עצמה והיום הצוותים יותר ערוכים. המערכת לא תקרוס כל כך מהר והיא מסוגלת להכיל גם 1,200 חולים קשים".

למרות העלייה בתחלואה רבים אינם מקיימים את הנחיות הקורונה.

"ההנחיות של הריחוק החברתי מאוד קשות ליישום. גם הציבור חווה תשישות ושחיקה. במובן הזה אני יכולה לגלות אמפתיה כשאני רואה אדם ברחוב ללא מסכה. אני כועסת אבל גם מגלה אמפתיה. כאמא לילדים במערכת החינוך, כשאני רואה את הגינה הציבורית עמוסה בילדים, אני יכולה להבין את המצב. אני רוצה שנהיה במקום שבו תהיה סולידריות חברתית כי יש כאן וירוס חברתי".

עד כמה הסגר הנוכחי יהיה יעיל?

"אני מקווה שהסגר יוביל לירידה בתחלואה ואני מאמינה ביכולת של בתי החולים להכיל את המצב. גם אם הסגר לא מושלם יש לו השפעה. אני בכל זאת אופטימית".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות