קורונה חיטוי
צילום אילוסטרציה: Ververidis Vasilis/ Shutterstock.com

כן, זה אפשרי: בית דיור מוגן בבת ים הצליח למנוע את התפשטות קורונה

דיירת בית הדיור המוגן בבת ים, בת 90, מספרת איך הצליח הצוות לשמור על בריאותם של 190 הקשישים שמתגוררים במקום

פורסם בתאריך: 26.4.20 16:26

וירוס קורונה היכה בבתי האבות בישראל. כאשר גם בבת ים נדבקו דיירי בית אבות ובית החולים השיקומי. מרבית החולים מבתי האבות לא שרדו את המלחמה בנגיף ומתו.

אולם מול הנתונים המטרידים על התפשטות הקורונה בבתי אבות, מתברר כי בבית דיור מוגן ע"ש חיים הרצוג של עמידר, לא נדבק אף אחד מהדיירים.

בבית הדיור המוגן שברחוב קרן היסוד בעיר, שקיים כ-40 שנה מתגוררים 190 קשישים בארבעה בניינים. באמצעותה הנחיות מאוד ברורות והקפדה עליהן, הצליח הצוות למנוע הידבקות והתפשטות הווירוס.



אחת מדיירות המקום, בת 90, מספרת: "אני מאוד קשורה למקום. כבר שנים ארוכות שאני מתגוררת שם. אני גם מסייעת ברכישת תרופות ודואגת לכל מי שגר במקום, לאחר שאם הבית מסיימת את תפקידה. לדעת שברוך השם אף אחד לא חלה אצלנו בקורונה זו שמחה גדולה, אבל ההקפדה על הנהלים הייתה מחמירה מאוד".

כדי למנוע היבדקות בקורונה, כבר בשלב מוקדם לא הותרה כניסה וביקורים של המשפחות, כאשר בכל יומיים הגיעה אספקה של ארוחות צהריים מוכנות מטעם הרווחה. את ארוחות הבוקר והערב הוכנו בתוך בית הדיור המוגן, באמצעות מצרכים שסיפקו מתנדבים והמטפלים במקום.

"כל מטפל לפני שנכנס לבניין עבר בדיקה של חום גוף", מספרת דיירת המקום, "הדיירים אומנם לא זכו לביקורים של משפחותיהם, אבל הם זכו במקום לחיים ארוכים ובריאים יותר ללא קורונה. אין נוסחת פלאים צריך להיצמד להנחיות, הקשישים שגרים במקום לא יצאו מפתח ביתם מעל חודש וחצי, זה בהחלט לא פשוט אבל התוצאות מדברות בעד עצמן".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות