צילום: iphotosmile / shutterstock.com
צילום: iphotosmile / shutterstock.com

"יכול להיות שהקורונה גרמה לכך שאני לעולם לא אהיה אמא"

תושבת בת ים, שכבר שנים מנסה להרות, מספרת על הכאב והתסכול בעקבות ההחלטה לעצור את טיפולי הפוריות

פורסם בתאריך: 13.4.20 16:15

משבר הקורונה פוגע לא רק בשכירים, בעלי עסקים ומגזרים שלמים. גם נשים שחולמות להיות אימהות ונמצאות בתהליך הקשה של טיפולי פוריות נאלצו להפסיק.

ציבור גדול של נשים, שאינן משמיעות את קולן בדרך כלל, ומתמודדת עם הליכים רפואיים מאתגרים וכואבים, נאלצו באחרונה להפסיק את התהליך בעקבות התפשטות הקורונה. זאת, לאחר שעברו תהליכי ההזרעות, שאיבת הביציות, זריקות ההורמונים ופעולות רפואיות נוספות.



תושבת בת ים, נשואה בת 38, שמנסה להרות כבר חמש שנים, מספרת על התהליך הקשה והכואב שעברה בדרכה להיות אמא ועל האכזבה הגדולה לאחר שגילתה כי אחרי כל המכשולים והקשיים שעברה, בהם שתי ההפלות, משבר הקורונה שהצליח לשבור את רוחה.

"אני עוד מעט בת 40 ומנסה להיכנס להריון כבר כמה שנים. אחרי חודשים ארוכים של הזרעות גם הרפואה הציבורית הגיעה למסקנה שכדי להיות הורים, אנחנו נזדקק להפריה חוץ גופית – IVF", כך היא מספרת.

"עברתי חודשים של בדיקות, הזריקו לי הורמונים ששיבשו לי את הגוף, הבטן תפחה והשיער נשר, אבל כלום לא שבר אותי", היא ממשיכה, "ידעתי שעוד קצת וזה מאחוריי, ואז קיבלתי את ההודעה יחד עם נשים רבות ומתוסכלות בחדשות. הבנו שמשרד הבריאות הורה על הפסקת כל טיפולי הפריון לאלתר, מחשש לסיבוכי הריון קשים הקשורים בהדבקה".

"אני יודעת שההחלטה התקבלה לטובתנו, ועדיין, כמו שלא ממליצים לכל האוכלוסייה לא להיכנס להיריון ולהשתמש באמצעי מניעה – כך אין סיבה שימנעו ממני את הדבר הזה. אני מרגישה שמתערבים לי בעניינים הכי אינטימיים ואין להם זכות לזה. מי לוקח אחריות על זה שאולי לעולם לא יהיו לי ילדים? עברתי את התהליך הזה פעמיים והפלתי באופן טבעי. הרופאים אמרו לי שהם בטוחים כי בפעם הבאה ההיריון ישמר, ואז כשהגעתי לרגע בו אני אמורה לבצע את ההפריה – אמרו לי שבוטלו הטיפולים. הזמן לא עומד לצדי, ויכול להיות שהקורונה גרמה לכך שאני לעולם לא אהיה אמא".

אבל  למרות הכאב היא מסרבת להתייאש: "אני מבטיחה לעצמי לעשות כל מה שביכולתי כדי להיות אמא, זאת משימת חיי".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משה

    עצוב אבל אסור להתיאש בע"ה אני בטוח שעוד תחזיקי ילד בגלל הרצון הגדול שלך תפללי לבורא שכל רצונך להיות אם יהודיה ולגדל ילדים לכבוד בורא עולם בהצלחה.

  2. אבי

    ממליץ לנסות תזונה קטוגנית. קראתי בקבוצה בפייסבוק כמה וכמה סיפורים על נשים שניסו להרות לא מעט זמן עם טיפולי פוריות וכו', ולבסוף הצליחו רק בעקבות שינוי תזונתי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראי זו תקופה של מנוחה לגוף ולנפש מהטיפולים שעברת..מההפלות. מבטיחה לך שתזכי להיות אמא ברגע שהגי לא תצפי לו..מניסיון אישי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות