בית חולים וולפסון
בית חולים וולפסון

לראשונה: שיתוף פעולה בין וולפסון לבת ים לצמצום פערים חברתיים

העיר בת ים נבחרה להיות העיר הראשונה הלוקחת חלק בתוכנית אסטרטגית המשותפת למשרד הבריאות ולמשרד הפנים, בשיתוף בית החולים וולפסון, בנושא עירוניות ובריאות

פורסם בתאריך: 1.3.20 15:14

בכנס העשור של משרד הבריאות שנערך ביום חמישי, הכריזה מנהלת בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל, כי "בית החולים יוצא בשיתוף פעולה ייחודי ופורץ דרך עם עיריית בת ים, הממוקד בבריאות תושבי העיר במטרה לצמצמם פערים חברתיים".



הכנס שהתקיים במלון דן פנורמה בתל אביב עסק בנושא אי השוויון במערכת הבריאות, ובו השתתפו שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ובכירים נוספים שדנו בפעולות והדרכים השונות לצמצום הפערים בבריאות.

שיתוף הפעולה בין וולפסון לעיריית בת ים הוא מהלך שלא נראה עד כה בישראל. העיר בת ים נבחרה להיות העיר הראשונה הלוקחת חלק בתוכנית האסטרטגית בנושא עירוניות ובריאות המשותפת למשרד הבריאות ולמשרד הפנים, בשיתוף בית החולים וולפסון.

עוד אמרה אנגל כי "הטמעת בריאות במובן הרחב ביותר כחלק מאיכות חיים ברמת היישוב והאזור היא משימה לאומית, לה השפעות במעגלים נרחבים ומהווה חלק אינטגרלי מתכנון מדיניות לטווח רחוק. בנינו מנהלת משותפת לעיר בת ים בהובלתו של צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים שמאד מגויס לנושא, והצוות המקצועי שלו, ובהשתתפות ד"ר עדי פריזן מהנהלת וולפסון, אנה לרנר ממשרד הבריאות וגורמים נוספים ממשרד הפנים. בהמשך אני צופה שיתר הרשויות מסביב יפעלו כמו בת ים. שיתוף הפעולה עמנו ייצור מרחב רציף המקדם בריאות, החל בהכנה ללידה והורות ועד הגיל השלישי".

היא הוסיפה כי "בקרוב נצא לדרך גם עם תוכנית לבריאות בבתי ספר, וכמו כן אנחנו מתכננים להוציא את מכונות השתייה הממותקת והממתקים מבית החולים ולהחליפם במכונות למזון בריא. בנוסף אנחנו פועלים להפוך את בית החולים לנקי מעישון בכל האמצעים הקיימים".

ד"ר אנגל התייחסה גם לקשר בין בית החולים לקהילה, ואמרה: "צוות העובדים היקר של בית החולים מהווה ייצוג של המגוון התרבותי והדתי של האוכלוסייה סביבנו, וגרים בקרבת בית החולים. לכן, גם בתוך בית החולים אנחנו פועלים לקידום בריאות העובדים ולהסרת חסמים בפני אוריינות בריאות".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות