מאפים
מאפים

"אם היה לי שקל על כל מי שקרא לי 'משוגע' הייתי מכסה את ההשקעה"

דווקא בזמן משבר הקורונה השקיע בעל הקונידוריה הוותיק, דורון טצת, מאות אלפי שקלים כדי להגשים חלום ישן

פורסם בתאריך: 30.10.20 09:26

לפני 27 שנה הגשים דורון טצת את חלום חייו: קונדיטוריה הנושאת את שמו בעיר שבה גדל והתחנך, בת ים. בשבועיים האחרונים, דווקא בעיצומה של מגפת הקורונה, החליט להתרחב והשיק את הקונדיטוריה אחרי שיפוצים ומתיחת פנים.



לתחום האפייה הגיע טצת לגמרי בטעות. "בתיכון למדתי במגמת חשמל וזה היה הייעוד שלי. היה לי ברור שלשם אני הולך", הוא מספר. אלא שהחיים לקחו אותו למסלול אחר וקצת אחרי שהתגייס לצבא, טצת מצא את עצמו עם הרבה זמן פנוי והחל לעבוד בקונדיטוריה מקומית בעיר. "התאהבתי בתחום ורציתי ללמוד יותר ויותר. אחרי הצבא כבר מצאתי שותף ולמעשה פתחנו את הקונדיטוריה הראשונה שלנו. אחרי זמן קצר הבנו שזה לא עובד יחד ויצאתי לדרך עצמאית", אומר טצת.

מאז החלו גם אשתו ושני ילדיו לעבוד בעסק. "זה לא פשוט לעבוד עם המשפחה כל היום ואז להגיע הביתה ולהיות איתם שוב. אבל בשלב מסויים, הבנו שכדי שזה יצליח, צריך להבין שיש רק קברניט אחד שמנווט את הסירה. כשכולם הסכימו על זה, גילינו כמה זה נעים לעבוד יחד", הוא מספר.

בשנת 1993, הוא הקים את "קונדיטוריה דורון" ויצא לדרך, אבל משהו בכל זאת הפריע לו. "החנות הייתה מאוד קטנה והרבה לקוחות לאורך השנים לא יכלו להיכנס יחד ונאלצו להישאר בחוץ. לידי הייתה חנות סמוכה שבמשך שנים הייתה הפנטזיה הכמוסה שלי. כל הזמן חשבתי איך אני מאחד את שתי החנויות ועושה מקום אחד גדול וחדש".

ההזדמנות הגיעה דווקא בחודש דצמבר האחרון, כאשר טצת קיבל פניה מבעל החנות, שהודיע לו כי החנות עומדת להשכרה. "חתמנו על חוזה והייתי אמור לצאת לדרך ולשפץ", מספר טצת, "אבל התפרצה הקורונה בישראל וכל התוכניות הוקפאו. מצאנו את עצמנו באי ודאות כלכלית ומקצועית. אתה לא יודע לאיזה בוקר אתה מתעורר ביום שלמחרת ומה יהיו ההנחיות החדשות. אבל לרגע לא חשבתי לעצור. זה היה חלום של שנים. בחודש יולי יצאנו לדרך והשקעתי 800 אלף שקל כדי להגשים את החלום שלי".

לא היו לך חששות?
"האמת ששמעתי המון רחשים מסביב של בעד ונגד, אבל בחרתי ללכת עם מה שהרגיש לי נכון. זו השקעה מטורפת לגמרי, בטח בתקופה כזו, אבל אני אופטימי ומאמין שהקורונה תיגמר בקרוב. אם כל אחד מאיתנו יקפיא תכניות, לאחרים לא תהיה פרנסה, ואז מה? אם היה לי שקל על כל אחד שקרא לי 'משוגע', הייתי כבר מכסה את עלויות השיפוץ. אני אופטימי. מגשים חלומות ושמח לשמח אנשים עם דברים טעימים. נראה לי שזהו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סטלה

    תתחדשו דורון ובהצלחה…
    אימי המנוחה אהבה את הקונדיטוריה שלכם עד כדי כך, שאפילו בתקופת הדימנציה לא שכחה אותכם ותמיד שאלה עליכם….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות