ארומה בת ים
ארומה בת ים

בעלי בתי הקפה והמסעדות לא בטוחים שיישרדו את הקורונה I צפו:

אמש נחתה על בעלי העסקים הקטנים מכה נוספת: העובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום ובעלי מסעדות נתקעו עם הסחורה ועם הרבה סימני שאלה. סוגרים את העיר. צפו:

פורסם בתאריך: 15.3.20 11:46

בסניף ארומה, אחד מהעסקים היציבים והעמוסים ביותר בטיילת בת ים, נאלצו אמש (מוצאי שבת), לכבות את האורות ולסגור את הסניף לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על הנחיות חדשות הכוללות סגירת מקומות בילוי מחשש להידבקות בנגיף הקורונה.

יוסי בן ישי, הבעלים של הסניף, ציין כי יוכל לעבוד לעבוד במתכונת מצומצמת ולספק מזון וקפה ללקוחות ללא שהיה בסניף. כך זה עובד: לקוחות בודדים נכנסים בכל פעם, ונדרשים לעמוד במרווח של שני מטרים זה מזה. בסניף עצמו יהיו עד עשרה אנשים, כולל העובדים במקום והתשלום יהיה במזומן בלבד.



"מיד כששמענו את הודעת ראש הממשלה, החלטנו לסגור. גם ביום שישי סגרנו בחמש אחר הצהריים ולא בשעות הקטנות של הלילה, כמו תמיד, בגלל כמות האנשים הקטנה", הוסיף בן ישי.

גם בבית הקפה "גורילה" בטיילת בת ים התחושות אמש היו מאוד קשות. הבעלים סירבו להתראיין, ורק ציינו שמדובר במכה כלכלית קשה מאוד, וכי ההודעה על יציאה לחופשה ללא תשלום הועברה לכלל העובדים.

גם במסעדת החוף "סטלה ביץ'" נשמעו קולות דומים: "מה שיהיה יהיה, המצב קשה ואנחנו כולנו באותה סירה. כואב לנו וצר לנו, אבל אנחנו נצמדים להוראות ומקווים לחזור לפעילות במהרה ולשרת את הקהל הנאמן שלנו", כך מסר יוני עזרא, בעל המקום.

גם במתחם הסאנסט ביץ׳ החדש, שאמור היה להיות מתחם הבילוי והמסחר המבטיח של הקיץ, נרשמו תחושות קשות וחוסר ודאות. במסעדה "תלסה" היוונית, החדשה יחסית, שנפתחה בקול תרועה לאחר שהושקעו בה מיליוני שקלים, מאוד מודאגים. לצד ההבנה כי ההנחיות החדשות הכרחיות למען שמירה על בריאות הציבור, נשמעה גם ביקורת רבה. "זאת בשורה קשה וכואבת לענף הקולינריה והמסעדנות בארץ. הממשלה לא מסייעת לעסקים, וכשרוב העובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום ברחבי הארץ יקבלו תשלום מביטוח לאומי, ועובדי הממשלה והעירייה יקבלו את שכרם כרגיל, העצמאיים יישאו בכל הנטל הזה בעצמם", אומר שחר עומסי, אחד מארבעת הבעלים של המסעדה.

כבר אתמול הוא קיים שיחות עם העובדים ובישר להם כי הוא נלאץ להוציא אותם לחופשה ללא תשלום. "נאלצנו לקבל את ההנחיות החדשות ולהוציא את כל העובדים לחופשה ללא תשלום בכאב רב. יש לי 70 עובדים ולא ידעתי מה לומר להם. באתי לעובדים שלי עם דמעות בעיניים. רובם מפרנסים עיקריים, עם בית וילדים. אנחנו נשארים עם המון סחורה כמו דגים, ובשרים טריים. הודעתי אתמול לכל העובדים שאני אחלק ביניהם את כל הסחורה".

בעל עסק נוסף הממוקם במתחם הסאנסט ביץ׳ שספג מכה קשה אמש, עם ההודעה על ההנחיות החדשות, הוא הפאב האירי פטריקס שנאלץ גם הוא להתמודד עם הודעות קשות לעובדיו. "כמו אצל כולם, גם אצלנו הפגיעה הכלכלית קשה מאוד. בשונה מרוב סניפי פטריקס שמתמקד באלכוהול, לנו יש מזון רב תפריט, וסחורות רבות בעסק. אם משמעות הסגירה היא גם להפסיד את פסח. עסקים רבים יקרסו ולא יצליחו להתרומם", אמר דניאל חיימוב, מנהל הבר ואחד הבעלים במקום.

בניסיון להתמודד עם המכה הכלכלית הקשה עם הודעת סגירת העסקים, מספר עסקים בטיילת בת ים הודיעו כי יפעילו מערך משלוחים ברחבי העיר, וחלק מצאו דרכים יצירתיות כדי לעמוד בהנחיות ועדיין לספק מוצרים ללקוחותיהם.



בבית הקפה והמאפייה "רולדין" שבטיילת בת ים מצא דרך מקורית לשרת את לקוחותיו. לצד מוקד משלוחים תהיה גם אפשרות להתקשר ולהזמין קפה ומזון, ולקבל אותם ישירות לתוך הרכב, בסגנון "קופי-דרייב" המוכר מארצות הברית. "מזמינים בטלפון, ומגיעים עם הרכב מחוץ למקום. עובד המקום יחכה על קו הכביש וימסור את המשלוח", מסבירים בסניף.

גם מוסד האוכל הוותיק והאהוב בבת ים "פונדק בני", המוכר כשיפודיה ומסעדת בשרים, ופועל ברציפות משנת 1978 הודיע כי המסעדה תיסגר, אולם המשלוחים יתקיימו כסדרם.

מסעדה מוכרת נוספת בעיר, "צחי בשרים", הודיעה גם היא כי המסעדה תיסגר, וכי מערך המשלוחים יעבוד כרגיל, כאשר התשלום הוא באשראי בלבד בניסיון להימנע ממגע עד כמה שניתן בזמן מסירת המזון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אוזרעין

    כשיש לכם רווחים אני מקבל דיוידנדים ?? לא !!
    לכו חפשו את החברים שלכם !!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רולדן בת קפה ברמה אחרת בת ים טיולת מספר אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות