שרעבי
שרעבי

כל בת ים מחכה: פלאפל שרעבי המיתולוגי נפתח מחדש

כמעט כולם בבת ים אכלו את קציצת הפלאפל עם המתכון שעובר במשפחת שרעבי כבר עשרות שנים. גם בן גוריון ושמעון פרס ביקרו בדוכן שנפתח בשנות ה-50. הפלאפל של משפחת שרעבי חזר לבת ים, וכן, יש לזה קשר לבחירות המקומיות

פורסם בתאריך: 11.12.19 11:35

הפלאפל הראשון בבת ים שנסגר לפני 10 שנים חוזר לפעול. אתמול (שלישי) באירוע פתיחה חגיגי ועמוס במיוחד, נפתח פלאפל שרעבי המיתולוגי, שהוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת באזור מצבה, והיה למעשה דוכן הפלאפל הראשון בבת ים.

גם צביקה ברוט וירון לוי הגיעו לפתיחה

הפלאפל פעל בתחילת דרכו תחת השם "מקור הפלאפל". את הדוכן הקים הסב יחיא בן יוסף שרעבי, ולצידו נכדו דניאל שרעבי שגם שידרג לסב את התפריט עם מלאווח המיוחד, ולימים הפך לבעלים של הדוכן. אחרי 20 שנה שונה השם ל"פלאפל שרעבי", שהפך לחלק מהמיתולוגיה העירונית.



"הפלאפל שלנו נפתח בשנות ה-50 ממש אחרי קום המדינה, ברחוב רוטשילד בבת ים", מספר שרעבי, "לא היה שום דבר לצידנו, רק את הקולנוע, בורקס וקיוסק קטן. הכל מסביב היה חול, יכלנו לראות את הים מאזור המצבה. אני זוכר שבשנת 58 ילד היה מקבל מההורים חצי לירה, שהיו מספיקים לו לכרטיס לקולנוע, פלאפל ושתיה. עד היום אנחנו מכינים את אותו הפלאפל. אותו מתכון כבר 70 שנה".

סבא שרעבי עם בן גוריון

לא רק תושבי בת היו מגיעים לדוכן הפופולארי. "סבא שלי אירח כאן את בן גוריון, שמעון פרס, חיים רמון ועוד רבים, הוא היה מקום מיתולוגי ועד היום זקני העיר זוכרים אותו", אומר שרעבי ומספר מודע הוחלט לסגור את המקום לפני עשור: "אחרי שהעסק פעל במשך עשרות שנים, התעייפתי והחלטתי לסגור. זאת הייתה החלטה שלקחתי ברגע. טיילתי בעולם, ניהלתי חברות, ובסוף גם חזרתי לבת ים".

ההחלטה לפתוח מחדש את המקום, מתברר, נולדה גם בעקבות הבחירות המקומיות. "אנשים היו עוצרים אותי ברחוב, משגעים אותי וכל הזמן מבקשים שאפתח מחדש. התחייבתי לאנשים ואמרתי שאם צביקה ברוט יבחר אני פותח את הפלאפל", מספר שרעבי.

סרט ופלאפל

הקשר לברוט, מתברר, אינו מקרי. "לפני 16 שנה התמודדתי מול לחיאני לראשות העיר, הכרתי אז את צביקה ברוט שהיה בן 23 בלבד. ביום שצביקה נבחר, אנשים עמדו בבניין העירייה וצעקו 'יש פלאפל, יש פלאפל', ואני התחייבתי שאני פותח מחדש. האמת? גם מאוד התגעגעתי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יניב הפקות צילום יניב לאוה

    מר כבוד שרעבי היקר מקווה שתקרא בשביל שזה יצליח ולא היה כגודל צפיה גודל הכזבה צריך באמת להכין את אותו מתכון של הפלפל של אז להיום כידוע לך קיום כבר איין פלפל מקורי בדוכנים וחשוב גם מלאוח אסלי ביתי זהו זה מה שרציתי לומר מכאן תיסע ברכה מן השמים יברך השם ויתן לך שפע הצלחה ופרנסה ועם תיראה אדם רעב פתח את ליבך בהצלחה ושפע סגסוג ופרנסה טובה ממני אליך אוהבים ומתגעגעים תושבי בתים מוגש בהמלצה ממני לך יניב לאוה .

  2. יוסי

    מזל טוב ופרנסה בשפע.אין ספק שאם המתכון של הפלאפל והמלוואח יהיה כמו פעם המקום יהיה מלא תמיד.

  3. אבישי

    מלוואח הכי טוב שאכלתי כשהייתי ילד בשנות השמונים. אני מקווה שהמלוואח נשאר כמו פעם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות