חצילים סצ׳ואן חריף. מסעדת פק-היי

המסעדה הסינית הכי טובה מסתתרת בלובי של בניין מגורים

37 שנים פועלת המסעדה הקטנה והצנועה, על ידי משפחה אחת שהגיעה בכלל מויאטנם: "אנשים שהיו מגיעים לכאן כילדים קטנים, היום מגיעים עם הילדים שלהם"

פורסם בתאריך: 7.6.19 09:27

את המסעדה הסינית הקטנטנה פק-היי מפעילה במשך 37 שנים משפחה אחת שהגיעה דווקא מויאטנם. ההשראה הגיעה ממסעדן צעיר ופחות מוכר באותה התקופה בשם ישראל אהרוני. "לפני שדוד שלי הקים את פק-היי, הוא עבד במסעדה שפתח אהרוני. יחד הם עלו על הטעם הסיני שמתאים לישראלים, ששונה אגב מהטעמים המקוריים", מסביר טטי חויאן, שמנהל כיום את העסק המשפחתי.



המסעדה הקטנה פועלת בבניין ישן, ומצליחה כבר שנים לשמור על שמה ועל המוניטין שלה ואף הוכתרה לא פעם על ידי מבקרי אוכל בישראל כאחת המסעדות הסיניות הטובות בישראל.

שבעה שולחנות יש במסעדה בסך הכל. עיצובה מתמקד בקישוטים סיניים קיטשיים, שמזכירים את הצ'יינה טאון. בשונה ממה שהפך להיות נהוג בלא מעט מסעדות אסייתיות שמציעות תפריט מכמה מטבחים, במסעדת פק-היי התפריט מציע אוכל סיני בלבד, מהסוג הישן, שכבר קשה למצוא בתפריטים. "זה הטעם של פעם של המסעדות הסיניות שהיו בישראל בשנות ה-80", מסביר חויאן.

המסעדה שפועלת מלובי בניין ישן, לא רחוק מטיילת בת ים, אולי לא נראית לעיין לעוברים ולשבים, אבל זה לא ממש מטריד את בעלי המסעדה. "אף פעם לא חשבנו לשנות מיקום", מגלה חויאן, "אנחנו דווקא אוהבים את העובדה שהמסעדה קטנה ואינטימית. זה אותנטי ונותן תחושה משפחתית".

"שומעים עלינו מפה לאוזן. יש לנו לקוחות של למעלה מ-30 שנה. אנשים שהיו מגיעים לכאן כילדים קטנים, היום מגיעים עם הילדים שלהם", הוא מוסיף.

לא רק הלקוחות אלא גם הצוות מאוד ותיק. דון נאיין, עובדת במסעדה כבר 24 שנים. היא חושפת מהי המנה הנמכרת ביותר: "כל שולחן אצלנו מזמין את המנה של הברווז הצלוי ברוטב שום ודבש".

ברווז צלוי ברוטב שום ודבש. מסעדת פק-היי

ומה המנה הכי טעימה?

"מנת החצילים בנוסח סצ'ואן חריף. זו מנה של חצילים בשרניים ומטוגנים ברוטב מתקתק וחריף. הרבה מהלקוחות שלנו אוהבים לאכול אותה בליווי של אורז לבן".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סנופקין

    הגעתי לארץ בשנת 92, הכרנו את המסעדה המדהימה הזאת בזכות חברה של אחותי, בפון בת למשפחת נאיין ומאז אנחנו עדיין מגיעים לשם מדי פעם, אפילו בעלי שאינו חובב מטבח אסייתי כלל גילה שם טעמים שכן אוהב (נדיר שהוא טועם משהו שהוא לא מכיר). אגב מנת הברווז באמת מדהימה! אני ממליצה מאוד! 5*****

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות