המסעדה בטיילת שגורמת לעשרות לעמוד בתור כדי להשיג שולחן

בתוך גל המסעדות הגיאורגיות בבת ים, בולטת מסעדה קטנה וביתית: בית החצ'פורי. הבת ימים גילו אותה וגם התיירים מגיעים ומוכנים לעמוד בתורים ארוכים, לפעמים גם עד השעות הקטנות של הלילה

פורסם בתאריך: 31.5.19 08:54

המבקרים בטיילת שפוקדים אותה בזמן האחרון, עדים למחזה לא שגרתי שהפך לשגרה במקום: תורים ארוכים בכניסה למסעדת בית החצ'פורי. לפעמים גודשים עשרות תיירים את הכניסה למסעדה הגיאורגית שזוכה לעדנה מיוחדת, בין השאר ובעיקר בזכות גל התיירים והעולים מגיאורגיה שלא פסח גם על בת ים.

בין שלל מסעדות גיאורגיות שנפתחו ברחבי הארץ – בהן מסעדת ראצ'ה, טש וטשה, ורשת סופרה שפתחה מסעדות בתל אביב, בראשון לציון ובבת ים – בולטת בעיר מסעדת בית החצ'פורי, שמחזיקה שני סניפים בטיילת.

בית החצ'פורי היא מסעדתו השנייה של הבעלים גור אוגניסיאן. הראשונה היא דדה, או בעברית: אמא, שנקראה כך כמחווה לאמו נלי. "אמא שלי היא השפית של כל הרשת, והיא ההשראה", הוא אומר.



הוא משתדל לשמור על אווירה ביתית, מטבח משפחתי, ואירוח כיד המלך. "כאילו נכנסו אלינו לבית", מסבירה נטלי גרוביץ, מנהלת המסעדה. השפע מתבטא גם בתפריט המאוד מגוון.  במסעדה ניתן למצוא מאפים רבים לצד תבשילי קדירה בבישול ארוך, ואפילו מנות טבעוניות.

אבל למרות שהמסעדה קיימת כבר עשור, רק בשנים האחרונות נפתח הקהל הישראלי באמת לאוכל הגיאורגי. "אני מאמינה שזה קשור לתיירות הרבה לגיאורגיה", אומרת גרוביץ, "הרבה ישראלים טסים לשם וטועמים את המאכלים".

"בעקבות התיירות הרבה הישראלים נפתחו לטעם הגיאורגי", מחזק אוגניסיאן את דבריה, "תמיד אחרי שהם חוזרים מגיאורגיה הם מגיעים למסעדות שלנו".

צילום: Ada Art

בשישי האחרון נצפו עשרות תיירים עומדים מחוץ למסעדת בית החצ'פורי כשהם מקווים להשיג שולחן. נראה שהסוד אינו טמון רק בתיירות לגיאורגיה והפתיחות לטעמים חדשים, אלא גם באיכות המנות ובאותנטיות שלהן, שמוגשות במסעדה הקטנה והביתית.

"המנה הכי מומלצת התפריט היא תבשיל קדירה בשם צ'נחי שעשוי מבשר עגל, תפוחי אדמה וחצילים קלויים. מומלץ לאכול את התבשיל עם לחם גיאורגי ולטבול אותו עם שומן הבשר", אומרת גורביץ ומוסיפה ש"המנה החביבה על הבת ימים היא חצ'פורי אג'רולי – שהוא בצק פריך מבחוץ ורך מבפנים הממולא גבינות ובמרכזו ביצה. יש גם חצ'פורי קלאסי, שהוא מאפה עשוי בצק עלים וגבינות. כל הזמן שואלים אותי אם זה בורקס ואני עונה שלא. זה מאפה שונה, גם בגודל וגם במילוי".

לא רק הלקוחות, גם בני המשפחה של אוגניסיאן מבלים זמן רב במסעדה הביתית.  "רוב המשפחה והילדים מבלים במסעדה ואוכלים שם", הוא מספר, "ולפעמים גם לוקחים הביתה".

אתם אוכלים בבית גם אוכל אחר, לא רק גיאורגי?
"מדי פעם, בבקרים, יוצא לנו לאכול גם חביתות, אבל האוכל הגיאורגי דומיננטי גם בבית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות