תמונה ממאגר Shutterstock
תמונה ממאגר Shutterstock

איך יודעים אם אתר מתאים לקידום אורגני?

פורסם בתאריך: 31.3.21 23:09

תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל הן האמצעי המרכזי להפיכת האתר לנכס דיגיטלי משמעותי, להבאת גולשים ולהפיכתם ללקוחות. נכון שיש עוד פלטפורמות שניתן ולעיתים גם כדאי לפעול בהן, החל ברשתות החברתיות ועד לקידום ממומן, אך המנוע האורגני עדיין מושל וכנראה ימשיך למשול בכיפה. אבל העניין הוא שלא לכל אתר יש את היסודות הנכונים שעליהם ניתן לבנות קידום אורגני אפקטיבי, שיביא תוצאות טובות בטווח סביר. בשורות הבאות תבינו מדוע וגם כיצד לבדוק אם האתר שלכם יכול להתאים.

כמה מילים על הקידום האורגני

המאמר הזה לא מכוון ללמד אתכם על סודותיו ודרכיו של הקידום האורגני, אבל כדי שתבינו אם האתר שלכם מתאים או לא, עליכם להכיר לפחות את המהות. העיקרון שמאחורי קידום אורגני הוא לפנות אל שני "לקוחות": הלקוח הראשון הוא הגולשים באתר על ידי יצירת חוויית משתמש טובה ככל האפשר, החל במהירות טעינה מהירה, דרך התמצאות וניווט אינטואיטיבי ועד לתכנים איכותיים ובעלי ערך אמיתי. הלקוח השני הוא האלגוריתם של גוגל שבודק קשת רחבה של מרכיבים טכניים ומדדים, מילות וביטויי מפתח ועוד. אבל גם המטרה שלו בסופו של דבר היא להעניק את החוויה הטובה ביותר לגולשים, כלומר לתת להם את התוצאות הכי מדויקות לחיפוש שלהם ובאתרים הכי איכותיים.

לפיכך, המטרה של קידום אורגני היא בעיקרון לשפר את האתר שלכם, כאשר שני "הלקוחות" מרוויחים מכך: הגולשים נהנים מאתר איכותי שתורם לזמן השהייה, לכניסות חוזרות ולביצוע פעולות, ואילו האלגוריתם של גוגל יודע שאתם טובים ומקדם אתכם בתוצאות האורגניות. וזכרו: לא הרבה גולשים מחפשים מעבר לעמוד הראשון בגוגל, כך שתהליך הקידום האורגני מיועד להביא אתכם בסופו של דבר לעמוד הראשון ובמיקום כמה שיותר גבוה. זה לא קורה מהיום למחר, אבל זה בהחלט יכול ואמור לקרות בהנחה שהאתר שלכם מתאים.

האם האתר שלי מתאים?

אולי אתם סבורים שאם יש לכם אתר שכבר נמצא מזה זמן ברשת, אין סיבה שלא תתאימו לקידום אורגני, אבל העניין יותר מורכב. למעשה, חברה לקידום אתרים שמכבדת את עצמה ואת לקוחותיה אמורה לבצע שורה של בדיקות על האתר כבר באופן התחלתי, בשביל להגיע למסקנה אם שווה לכם להשקיע את הכסף בתהליך הקידום או שעדיף לוותר עליו. לחילופין, יוכלו להציע שיפורים באתר כתנאי ראשוני או אפילו להבהיר לכם שיש צורך ליצור אתר חדש ומתאים.

אז מה יכול להפוך אתר ל- "בלתי מתאים"? קודם כל, מידת התחרות. חשוב להבין שככל שהתחרות בתחום עיסוק ובביטויים מסוימים יותר גבוהה, כך יותר קשה לקדם את האתר. כלומר יידרשו יותר פעולות ויותר זמן וגם אז לא בטוח שההצלחה תהיה מספקת מבחינתכם. אז זה לא שהאתר שלכם "בלתי מתאים" אלא שבתכל'ס המשימה קשה מאוד, מורכבת מאוד ולפעמים אף בלתי אפשרית – בוודאי בהתחשב במגבלות התקציב והזמן.

ואיך יודעים מהי מידת התחרות? התחילו עם כלי מילות המפתח של גוגל על מנת להבין מהו ממוצע החיפושים החודשיים על מילות המפתח העיקריות שלכם, וכן את ממוצע התשלום לקליק על המילים האלו בגוגל ממומן. כמו כן, בדקו מיהם האתרים שנמצאים בתוצאות הראשונות של גוגל במילים הללו, והבינו אילו מוצרים הם מציעים, כיצד האתרים בנויים, מהי כמות התוכן שבדפי המוצרים שלהם, איך נראים הדפים הראשיים וכן הלאה.

מה שהבדיקה הזו נותנת היא הבנה לגבי הכוח של המתחרים שלכם. ככל שהם יותר חזקים כך הסיכוי לעקוף אותם פוחת, עד כדי רמה המצריכה חשיבה מחודשת על הכדאיות של העניין. למשל, יהיה קשה במיוחד לקדם אתר של עסק קטן על מילות מפתח מרכזיות של אתרי אוניברסיטאות או מוסדות ממשלתיים. ובכל מקרה, גם אם מחליטים שהולכים על זה, בדיקת מילות המפתח והמתחרים תשפיע באופן מהותי על בניית אסטרטגיית הקידום. אם אינכם רוצים או מצליחים לעשות את הבדיקה בעצמכם, דרשו מחברת הקידום שאליה אתם פונים שתבצע אותה, שתבהיר את התוצאות ואת האסטרטגיה הנגזרת מהן, את המורכבות ואת משך הזמן פחות או יותר, וממש לא כדאי ללכת עם חברה שמבטיחה שהכל יהיה בסדר וברור שתצליחו להגיע למקום הראשון.

מה שממש לא מתאים

יש אתרים שבהם התחרות סבירה לגמרי ועדיין האתר לא "בשל" להיכנס לתהליך הקידום. למשל, באתר שיש בו כמות ממש קטנה של תכנים, וגם הם לא כל כך איכותיים, כנראה שיהיה כדאי לתת פוש לתוכן לפני שמתחילים בתהליך הקידום על מרכיביו השונים. מצד שני, יש אתרים שבהם אפילו הפוש הזה ובעצם שום דבר לא יעזור מלבד הקמת אתר חדש.

למשל, אתרים המבוססים על FLASH פשוט לא נקראים יותר על ידי האלגוריתם של גוגל, כך שלא משנה מה תעשו – לא תשיגו תוצאות. דרך אגב, גם מערכות ההפעלה אנדרואיד ו- IOS אינן קוראות פלאש ולכן אי אפשר לראות את האתר במכשירים הניידים. עוד דוגמא לאתרים שאינם מתאימים לקידום הם אלו המבוססים על מערכות ניהול שאינן סטנדרטיות, שאינן מצויות בשליטת הבעלים, או אפילו בלי מערכות ניהול בכלל. מדובר למשל באתרים ישנים על בסיס HTML או אתרים שנבנו ב- WIX שיכולה להיות בעיה עם האחסון ומהירות הטעינה שלהם.

אז מה אני יכול לעשות?

אחת הבעיות היא שלא תמיד אפשר לסמוך על מקדם אתרים שיאמר בפשטות את האמת לגבי הטעם והכדאיות של כניסה לתהליך קידום אורגני. לכן, כדאי לפנות אל החברות כשכבר יש לכם לפחות הבנה בסיסית בתחום, וכאמור לבצע את הבדיקות הראשוניות שתוארו לעיל. עם המידע הזה פנו אל החברה ובקשו לקבל חוות דעת.

כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות