גישור גירושין (אילוסטרציה: צילומים א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
גישור גירושין (אילוסטרציה: צילומים א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

גישור גירושין: כל מה שרציתם לדעת

לפניכם מדריך מקיף לגישור גירושין שיסייע לכם להבין כיצד הליך זה עשוי לעזור בשלב מורכב ולא פשוט זה של החיים, וכיצד בוחרים מגשר גירושין מומלץ

פורסם בתאריך: 8.6.20 09:15

כל זוג שמתחתן מאמין באהבה ובזוגיות שנוצרה, וביחד עם זאת שיעורי הגירושין בעולם וגם בארץ רק הולכים ועולים. אם האהבה בזוגיות שלכם נגמרה, אם הפערים ביניכם גדלים עם השנים, אם אתם מרגישים שהגיע הזמן להמשיך הלאה – חשוב שתנהלו את הפרידה, כמו את הזוגיות, בעדינות ומתוך כבוד. במיוחד במקרים בהם יש ילדים שעוד תצטרכו לגדל ביחד (גם לאחר שתתגרשו), רכוש רב, עסקים משותפים וכדומה – הזמן בו אתם מתחילים לפעול לטובת פרידה, זמן כואב רגשית ומורכב עבור שניכם, הוא זמן קריטי לבחירות נכונות שישפיעו על מהלך חייכם לעיתים למשך שנים רבות.

אם בעבר זוגות שמתגרשים היו יכולים להתכתש בין כתלי בתי המשפט ללא גבול, החוק היום מחייב זוגות שמתגרשים לפנות תחילה להליך גישור – ויש בחוק זה המון יתרונות – גם מבחינת הפחתת העומס בבתי המשפט (מאז שנת 2017 פחת מספר תביעות הגירושין בבתי המשפט בעד 60%) וגם מבחינת הליך הגירושין עצמו. מגשרים מומלצים שהם בדרך כלל עורכי דין עשויים להביא גם זוגות מסוכסכים לכדי הסכמה בנושאים השונים הנדרשים להתייחסות בהסכם גירושין, כמו חלוקת רכוש, טיפול בילדים והסדרי ראייה, תשלום דמי מזונות ועוד. לפניכם מדריך מקיף גישור גירושין שיסייע לכם להבין כיצד הליך זה עשוי לעזור בשלב מורכב ולא פשוט זה של החיים, וכיצד בוחרים מגשר גירושין מומלץ.

איך גישור גירושין מסייע לזוגות להגיע להסכמות בתנאים אופטימאליים?

חוק הגישור החדש אשר נכנס לתוקף ביולי 2016, מחייב זוגות העומדים בפני תהליך של גירושין להיעזר במגשרים מומלצים ומוסמכים על ידי בית המשפט, בטרם יגישו תביעות גירושין בבית המשפט לענייני משפחה. החוק החדש הפחית באופן דרסטי את כמות התביעות בנושאי גירושין המוגשות לבית המשפט – מזאת אפשר להסיק כי חלק מאי ההסכמות בין זוג שבוחר להתגרש, יכול להיפתר שלא בין כותלי בית המשפט.

תהליך של גישור לקראת גירושין הוא תהליך טיפולי-משפטי ליישוב סכסוכים, הנערך בנוכחות איש מקצוע שיש לו הכשרה טיפולית מתאימה כמגשר, כמו גם הכשרה כעורך דין. במהלך פגישת גישור שני הצדדים מבטאים את הרצונות שלהם, כאשר כפי ששמו עשוי להעיד עליו, תפקידו של המגשר הוא לגשר בין רצונות הצדדים, להזכיר להם שבהליך משפטי יש רק מפסידים (השאלה רק בכמה), ולעודד את שני הצדדים למצוא פתרונות שיהלמו את רצונות שניהם, במידת האפשר, בתהליך הלא פשוט של קביעת חלוקה של השיגרה המשפחתית, החובות, הזכויות, הרכוש והנכסים הזוגיים.

על מה מדברים בהליך גישור לגירושין?

הסכם גירושין מכיל התייחסות להיבטים הזוגיים שלאחר תום הזוגיות תצטרכו לחלק ביניכם. ניתן לנסח הסכם גירושין בהליך של גישור, על ידי איש מקצוע אחד משותף ששני הצדדים חולקים, או בהליך משפטי של תביעות עם שני עורכי דין. על פי חוק, כאמור, זוגות שבוחרים להתגרש מחוייבים בהליך של גישור לפני גירושין – במקרה של חוסר הסכמה חלק מהמפגשים הנערכים אצל מגשר מומחה ומוכר על ידי בתי המשפט, נערכים בנוכחות עורכי הדין של הצדדים.

להלן נקודות מרכזיות שנדרשת להן התייחסות, גם בהסכם הגירושין שלכם וגם בהליך של גישור:

  • נכסים – במקרה שאין הסכם חלוקת רכוש, כל הנכסים שנצברו על ידי כל אחד מבני הזוג במהלך הזוגיות נחשבים נכסים של שני הצדדים ויחולקו שווה בשווה ביניהם. החלוקה תכלול: כספים, רכוש, נכסי נדל"ן, רכבים ונכסים נוספים, קרנות וחסכונות (כולל קרנות הפנסיה שלכם), ואפילו השווי הכספי של מוניטין תעסוקתי שנצבר על ידי בני הזוג. גם חובות והתחייבויות כספיות צפויות להתחלק בין שני הצדדים.
  • ילדים – האפוטרופסות והאחריות על גידול הילדים נותרת אחריות שני ההורים, כמובן, כאשר המשמורת (ההורה הראשי שייוותר אחראי על הילדים) והסדרי הראייה עם ההורה שאינו משמורן נקבעים בהסכם הגירושין. בהסכם נקבעים בדרך כלל זמני ראייה במהלך השבוע, בחגים, ובמועדים מיוחדים (כמו החופש הגדול, אצל ילדים צעירים). זה אולי המקום לענות על השאלה מהי משמורת משותפת: בהסכמים הכוללים משמורת משותפת, נקבעת חלוקה מלאה של זמני הפנאי והאחריות לגידול הילדים שווה בשווה בין שני ההורים, כך שאף אחד מבין שניהם אינו מהווה משמורן יחיד. בתי המשפט נוטים להעדיף כיום הסכמים של משמורת משותפת על פני משמורן יחיד.
  • מזונות – באופן כללי "מזונות" הם הסכום שמשלם הורה שאינו משמורן להורה שהילדים נותרים בחזקתו. סכום גובה המזונות שייקבע ייקח בחשבון את אורח החיים וההוצאות הקבועות של הילדים על מנת לשמור על רמת החיים שלהם ללא פגע. סכום המזונות כולל סכום חודשי קבוע להוצאות כמו אוכל, ביגוד ומיסים; מדור (תשלום בעד המגורים של הילדים, למשל חלוקה בתשלום השכירות או המשכנתא); ו"מחציות" – תשלומים שיתחלקו שווה בשווה בין ההורים, בנושאים כמו הוצאות רפואיות חריגות, הוצאות חינוך, הוצאות בריאות, חגיגת בר מצווה, ואחרים.
    במשמורת משותפת, כאשר אין משמורן יחיד, סכום תשלום המזונות בדרך כלל נמוך יותר.

חשוב לדעת, כי כל נושא כזה טומן בחובו אינספור אפשרויות לויכוחים, אתגרים וכעסים המהווים מכשול בדרך להסכמה על החלוקה. גישור מקצועי יסייע למצוא את דרך הזהב, הדרך בה כל אחד מבני הזוג מסכים לפשרות שאיתן יוכל לחיות.

איך מוצאים מגשר מומלץ?

כאמור לעיל, תפקידו של מגשר גירושין הוא מהותי בדרך להסכמה נטולת קונפליקטים, הוצאות גבוהות וכעסים שיוותרו בין בני הזוג עם תום הליך הגירושין, ועל כן – חשוב לבחור מגשר גירושין מומלץ, מוסמך, מקצועי ואדיב. מגשר כזה, יקבע איתכם פגישות (בדרך כלל מינימום ארבע פגישות), ימנע את הצורך להעסיק (ולשלם) לשני עורכי דין, אחד לכל צד, והמטרה לנסח הסכם גירושין שמוסכם על שני הצדדים בסופו של התהליך.

על מנת לאתר מגשר גירושין מומלץ, כדאי לסקור את האפשרויות העומדות בפניכם, למשל על ידי קריאת ביקורות והמלצות של מטופלים ואנשי מקצוע ברשת. אתר מוסכם – מרכז מגשרים ארצי https://muskam.co.il מציע מגשרי גירושין מקצועיים והוא מקום טוב להתחיל בו את סקירת האפשרויות שלכם, לקראת איתור מגשר הגירושין שיסייע לכם לסיים את הנישואין בנימה מכבדת ולהתחיל את הפרק הבא בחייכם בצורה אופטימאלית.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות