בעקבות הקורונה: אשמורת למען הגמלאים. בתמונה: אירוע מכללת אשמורת לגמלאים. צילום עצמי
בעקבות הקורונה: אשמורת למען הגמלאים. בתמונה: אירוע מכללת אשמורת לגמלאים. צילום עצמי

בעקבות הקורונה: אשמורת למען הגמלאים

מועדון אשמורת של הסתדרות המורים מוקיר את תרומתם ומסירותם של המורים לאורך שנות עבודתם במערכת החינוך. בעקבות משבר הקורונה והסתגלות למצב החדש, המועדון יוצא בסדרה של פעילויות תרבות והעשרה ייעודיות עבורם

פורסם בתאריך: 13.5.20 21:19

40 אלף גמלאים משתייכים כיום להסתדרות המורים בישראל, ברובם מורים וגננות אשר עבדו למשך עשרות שנים במערכת החינוך. יפה בן דוד המזכ"לית נתנה הנחייה לדאוג לגמלאים בזמן הקורונה והיותם סגורים בבתים, לכן יצא מועדון אשמורת של ההסתדרות ביוזמה ייחודית, להוקרת המורים אשר פרשו לגמלאות.

מועדון אשמורת החליט להוקיר למורים הגמלאים תודה, ובשנה האחרונה יזם הטבות ופעילויות רבות למען ציבור זה. בראיון עם ארי שטיינברג, מנכ"ל מועדון אשמורת 360 של הסתדרות המורים, הוא מסביר מדוע בחר להשקיע במורים הגמלאים, מה למד על עולמם ועל הסוגיות אשר מעניינות אותם יותר מכל, ובעיקר, כיצד ממציאים את הגלגל בכל פעם מחדש וגורמים להם לקחת חלק בעולם טכנולוגי מתפתח.

"המטרה שלי היתה להכיר לעומק את אלפי הגמלאים, להבין את צרכיהם ולדאוג להם באמת", אומר ארי שטיינברג, "בתחושה שלי, הם לא בדקו לעומק מה צרכיהם ורצונותיהם, המטרה שלי בראש ובראשונה, היא לתקן זאת".

מתוך האירוע. צילום באדיבות "אשמורת"

מתוך האירוע. צילום באדיבות "אשמורת"

מה למדת על צרכיהם של המורים הגמלאים? כיצד הבנת כי נדרשת כאן תשומת לב מיוחדת?
"ראשית, צריך להעניק להם תשומת לב, נקודה. בעקבות סקרים ובדיקות שערכתי מאז כניסתי לתפקיד במאי 2019, מצאתי, כי לא כל הגמלאים משתתפים בפעילויות מועדון אשמורת. המועדון סיפק את אותן פעילויות למורים הפעילים ולגמלאים כמקשה אחת.

"היה לי ברור כי לכל אוכלוסייה צרכים משלה ולכן החלטתי להקים את מועדון 'אשמורת לגמלאי' – מועדון הטבות אשר במסגרתו ניתן מענה למאפיינים הייחודיים לגמלאים ולצרכים שלהם".

מהן הפעילויות המיוחדות וההטבות הייעודיות לגמלאים שאתם מעניקים במסגרת 'אשמורת לגמלאי'?
"החלנו בהקמתה של מכללת 'אשמורת לגמלאי' במסגרתה יועברו קורסים ייעודיים לגמלאים והרצאות רבות ומגוונות. הפיתוח שלה נעצר בעקבות הקורונה, אך לא נתנו לכך לעצור אותנו והקמנו באופן מידי את המכללה באונליין, כך שבינתיים אלפי גמלאים מתחברים ונהנים מהתכנים הייחודיים.

"בעקבות דרישתן של יפה בן דויד – מזכ"לית הסתדרות הגמלאים וברוריה שכטר – יו"ר תא הגמלאים של הסתדרות המורים, לקחנו על עצמנו להקים מוקד לגמלאים שבו הם יוכלו להשתמש ולקבל מענה לכל הצרכים הקשורים לאשמורת וכן לצרכים כלליים כגון: שירותי אונליין. התחלנו בפרסום והפצת ניוזלטר ייעודי לגמלאים דרכו מועבר להם מידע לגבי פעילויות והטבות של המועדון (בתקופת הקורונה לדוגמה: מידע על משלוחים עד הבית, וכד').

"בנוסף, פיתחנו טכנולוגיה המאפשרת לחברי המועדון לרכוש מוצרים דרך האתר בכספי שי לחג שהוענקו להם על ידי הסתדרות המורים ולקבל את המוצרים עד לפתח ביתם. פעלנו גם להעמקת הסבסוד ברשתות השונות, לדוגמה: כ- 40% הנחה בשימוש בכרטיס נטען בשלל רשתות השיווק (פוקס, גולף, ועוד).

"ברצוני לציין כי כל הפעילות הענפה למען ציבור הגימלאים ובכלל, לא היה מתאפשר בלי הובלתה ברורה של יפה בן דויד להטיב עם ציבור זה שפעל לאורך שנים עבור ילדנו וכעת אנו פועלים עבורו. כמו כן אני מרגיש סיפוק גדול מכך שנגענו באחוז גבוה כל כך של גמלאים עם כל הפעילויות שעשינו, ולמרות כל המורכבות בתקופת הקורונה הם בהחלט מביעים הערכה רבה לכך. הם מבינים את מורכבות הימים שעברו עלינו ואת הקשיים שמולם התמודדנו ומעריכים זאת".

מה הבנתם כתוצאה מחיבור הגמלאים לאתרים מקוונים ולטכנולוגיה בתקופת הקורונה?
"הופתענו לטובה מהחיבור של הגמלאים לנושאים הטכנולוגיים והצלחתם של 15,000 גמלאים לרכוש דרך אתר אשמורת. בתקופת הקורונה לא הייתה ברירה, זו הייתה הדרך היחידה לספק להם את ההטבות שלא יכלו לממש. בעקבות המצב בו הגמלאים לא יכלו לצאת מהבית בכדי לממש את השי ולקנות, פיתחנו עבורם רכש אונליין שיגיע עד אליהם. למתקשים עם הטכנולוגיה סייענו באופן פרטני באמצעות המוקד שהקמנו לגמלאים לרכישות אונליין ושירותים נוספים. זה הולך ומשתפר גם מבחינת מורכבות הטכנולוגיה שהולכת ונהיית קלה יותר וגם מבחינת הגמלאים שמבינים את הצורך בשימוש בטכנולוגיה הקיימת והפערים הולכים ומצטמצמים".

ומה מתוכנן למועדון לגמלאים בעתיד הקרוב?
"בכפוף להוראות משרד הבריאות, אני מקווה כי נוכל לחזור להקמת המכללה שאותה יזמנו ומתוכנת להיות 'שם דבר'. במקביל, נמשיך לפתח את המכללה אונליין כיוון שאנו רואים כי יש ביקוש עצום. נמשיך ונפתח את עולם הצרכנות לגמלאים באשמורת לגמלאי ונמשיך להעניק להם הטבות ייחודיות. מוקד השירות ימשיך לפעול ויתעצם לתחומים נוספים להם הגמלאים זקוקים. כמו כן, נמשיך לפתח צינורות שיווק לגמלאים כגון: קבלת שירות בוואטסאפ ועוד.

"בקרוב נשיק כרטיס נטען חדש ומשמעותי מאוד שיספק להם הטבות במסעדות וברשתות חדשות ובתחומים בהם לא נגענו קודם לכן. המורים הגמלאים עשו למעננו כל כך הרבה בתקופת עבודתם והגיע הזמן להעניק להם חזרה".

למידע ופרטים נוספים: אשמורת 360 – מועדון ההטבות

ארי שטיינברג, מנכ"ל אשמורת מבית הסתדרות המורים. צילום עצמי

ארי שטיינברג, מנכ"ל אשמורת מבית הסתדרות המורים. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות