ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן. תמונה ממאגר Shutterstock
ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן. תמונה ממאגר Shutterstock

ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

פורסם בתאריך: 17.3.19 13:11

כל מי שמפעיל אתר עסקי מכיר את הדילמה בה נעסוק במאמר הזה. מדובר בבחירה בין השקעה בקידום אורגני של האתר שלנו או שימוש באותו התקציב בשביל העלאת קמפיין ממומן. גוגל מספקים לנו שירות חיפוש ומציאת אתרים לפי מילות מפתח. התברגות למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש נהייתה מאד קשה ודורשת פעולות קידום אתרים ממקודות ביחוד בשביל מילות חיפוש רלוונטיות. לאור כל זאת, מחליטים רבים לקחת את 'המסלול העוקף' ופשוט לשלם לגוגל, לעקוף את התור ולהופיע לפני תוצאות החיפוש. האמת היא שיש הגיון בהשקעה בכל אחת מהדרכים הללו. בואו נבחן אותן לפי פרמטרים שונים ונראה מה כל אחת מציעה ומתי כדאי להשתמש בה.

קידום אורגני מול קידום ממומן בפרמטרים שונים

ערכנו לכם כאן כאמור השוואה בין שתי שיטות הקידום השונות בכדי להכריע בסוגיה הזו פעם אחת ולתמיד. נציין כבר שלשתי השיטות יש שימוש בתנאים מסוימים. אם בכל זאת נצטרך להכליל, נאמר כך: קידום אורגני מומלץ ברמה זו או אחרת כמעט לכל אתר עסקי בעוד קידום ממומן ישרת אותנו במקרים מסוימים.

תחילה בואו נבין משהו על כל אחת מהשיטות:

  • קידום אורגני – זהו מכלול הפעולות שאנו עושים בכדי לדרג כמה שיותר דפים באתר שלנו במקומות גבוהים בחיפוש. הפעולות נחלקות לשלושה גורמים עיקריים: יצירת תוכן איכותי; יצירת קישורים חיצוניים; חוויית משתמש ואופטימיזציה של האתר. מדריך קידום אורגני מפורט תמצאו באתר של דניאל זריהן.
  • קידום ממומן – התהליך הזה נעשה בארבעה חלקים – בניית היעד למודעה, בין אם זה דף באתר או דף נחיתה יעודי; פילוח של קהל היעד; ניסוח המודעה; הגדרת התקציב והתשלום להקלקה.

בואו ניגש למקרים השונים ונבחן כל אפיק לגופו:

מהירות וזמינות

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שלוקח זמן עד שהוא מבשיל ורואים תוצאות. זה יכול לקחת גם שנה עד שמגיעים לתוצאות הצפויות. הפעולות של הקידום לא יכולות להיעשות בחפזה, זה אפילו יגרום לענישה על ידי גוגל כי הוא רואה את זה כנסיון למניפולציה. סיבה נוספת לזמן התגובה הארוך בקידום אורגני היא האינדוקס של גוגל עצמו שלוקח כמה ימים מאינדוקס לאינדוקס

בפרסום ממומן בגוגל ניתן להגיע לתוצאות מיידיות. כמה מיידיות? אפילו תוך שעות ספורות. מרגע אישור הקמפיין המודעה תתחיל לרוץ. אם יהיו מספיק חיפושים של מילות החיפוש שהוגדרו, אין סיבה שלא יהיו כניסות ממש עם פרסום ואישור המודעה. זהו אחד היתרונות הבולטים של קידום ממומן אם לא הבולט שבהם.

עלויות

בכל אחת מהשיטות ישנן עלויות שונות: בקידום האורגני ישנן עלויות קבועות למקדם אתרים כמו גם עלויות הקמת אתר ברמה נאותה. העלויות בקידום הממומן הן בעיקר בתקציב הפרסום הישיר. אפילו בעלות הקמת האתר ניתן לחסוך מכיוון שאפשר לעשות שימוש בדפי נחיתה שהם זולים יחסית להקמה. מה שצריך לזכור הוא שבתחומים תחרותיים, עלות ההקלקה על מודעה כה גבוה ושלמעשה אנחנו חייבים לשמור על יחס המרה מצוין בכדי שהוא ישתלם לנו. ישנם תחומים בהם עלות המודעה איננה מצדיקה את הקמפיין וצריך יהיה לדעת לזהות את זה.

כאשר חושבים על העלויות הקבועות בקידום האורגני, קשה לראות בתחילה את ההצדקה להן. אנחנו מוציאים כסף מידי חודש ולא מקבלים תמורה. צריך לראות את הדברים כך: קידום האתר האורגני הוא למעשה בניית נכס אינטרנטי. כאשר הנכס הזה יגיע לבשלות, הוא ייצר לנו תנועה לאתר ומכירות ללא עלות נוספת. מודעה ממומנת תייצר תנועה רק כל עוד אנחנו משלמים. הדבר דומה במקצת לתשלום משכנתא מול שכירות – הראשונה קונה לך לאט לאט נכס בעוד השניה מממנת את המגורים שלך לאותה תקופה.

ניתן לאמר שבטווח הארוך, הקידום האורגני דווקא מהווה את ההשקעה הטובה והמניבה מבין שתי האופציות, אבל היא מצריכה התמדה וסבלנות.

איכות התנועה

יש הבדל עצום בין איכות התנועה שמגיעה מכל אחד מהמקורות הללו:

תנועה שמגיעה לאתר בעקבות קמפיין ממומן מורכבת מגולשים שברובם המכריע מבין שהם הקליקו על מודעה, על פרסום. גולשים אלו מתייחסים בצורה קצת יותר חשדנית לתכנים באתר ולהצעות השונות. גולשים כאלו הם לרוב מאד רגישים למחיר וזה הדבר הראשון שהם יגשו לבדוק. אם אתם לא תחרותיים בנושא הזה, זו יכולה להיות בעיה.

גולשים שמגיעים אלל האתר לאחר חיפוש והקלקה על אחת מתוצאות החיפוש מהווים תנועה יותר איכותית שממירה יותר בקלות. זה אומר שאחוז גדול יותר מהם ישלים את המטרות שהצבת באתר, בין אם זה מכירה, השארת פרטי קשר או משהו אחר. יש על הנושא הזה מספר מחקרים שמוכיחים באופן מספרי את הנקודה ולמעשה זה גם מאד הגיוני. אנשים הם מטבעם יותר סקפטיים לגבי מה שנתפס כפרסום בכסף.

השוק הספציפי

כפי שכבר ציינו, קידום אורגני יתאים לכל אתר כמעט. קידום ממומן יכול שלא להתאים או לא להשתלם למספר רב של תחומי עיסוק. ישנם תחומים מאד נישתיים למשל שהקידום האורגני בהם יהיה מאד קל. חבל לקנות מודעות ליצרן חומרי גילוון לכלובי נחשים אם במעט השקעה ניתן להקים אתר ולהגיע לתוצאות אורגניות בחיפושים המאד ספציפיים הללו…

מן הצד השני, אם אתם מציעים שירות בתחום מאד תחרותי כגון אינסטלציה, יכול להיות שקמפיין ממומן שבנוי נכון דווקא יביא לכם מספיק עבודה בכדי להצדיק את העלויות. יש לציין שרצוי מאד לערוך גם קמפיין ממומן על ידי בעל מקצוע. התמחור לדבר כזה נגזר ברוב המקרים כאחוז מתקציב הקמפיין. ניהול קמפיין ממומן באופן עצמאי היינו ממליצים לעשות בתחומים לא מאד תחרותיים.


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות