הכנס לזכר חללי אסון המסוקים, צילום: דוברות עיריית בת ים
הכנס לזכר חללי אסון המסוקים, צילום: דוברות עיריית בת ים

משלחת נוער מבת ים השתתפה בכנס לזכר חללי אסון המסוקים

יניב קוממי, מנהל סיירת ממריאים, סיפר: "כקמב"צ הבופור וכאדם שמעורב באסון מזה 26 שנה, אני מלווה מאותו היום חלק מהמשפחות השכולות והיה לי חשוב מאוד להביא את הנוער הבת-ימי האיכותי לשמוע מקרוב על האסון"

פורסם בתאריך: 13.2.23 11:12

לראשונה, משלחת נוער של העיר בת ים לקחה חלק בכנס לזכר חללי אסון המסוקים בבית הספר "הר וגיא" בצפון הארץ. בסוף השבוע הגיעה לקיבוץ דפנה משלחת של בני ובנות נוער בשכבת י"ב של סיירת ממריאים ותנועת הנוער העירונית קצ"ב וייצגו לראשונה בכבוד את נוער בת ים ביום העיון. המטרה של הגעת הנוער לכנס הייתה ללמוד סוגיות שקשורות בחברה וצבא על מנת לקדם גיוס לשירות צבאי משמעותי, ומוביליות חברתית באמצעות הצבא.

בכנס השתתפו המשפחות השכולות של חללי אסון המסוקים, ראש אכ"א בצה"ל, סגני אלופים, קצינות וקצינים בכירים, עובדים סוציאליים, סגנית יוהל״ם, מפקדות חטיבת האש של חיל התותחנים, תלמידי י"ב מכל רחבי הארץ, ש"שינים ומכיניסטים, ואפילו טייסת מסוקי קרב.

במהלך היום התכנסה מליאה של כלל משתתפי הכנס בה שמעו הנערים והנערות סיפורים מפיהם של קצינים, לוחמים ממלחמת יום כיפור, אימהות שכולות ומשתתפים נוספים על הרגע בו נדרשו לקחת אחריות בחייהם. הסיפורים היו מרגשים מאוד ודיברו על המציאות בארצנו, על רוח הלחימה של חיילי צה"ל שמסכנים את נפשם וחייהם לטובת המדינה ועל פריצת תקרות הזכוכית של הלוחמות בצה"ל.

אסון המסוקים התרחש בליל ה-4 בפברואר 1997. שני מסוקי יסעור של חיל האוויר הישראלי התנגשו זה בזה מעל עמק החולה, בעת שהובילו לוחמים מחטיבת הנח"ל ומחטיבת גולני לפעילות מבצעית במוצבי צה"ל שברצועת הביטחון, דלעת ובופור שבדרום לבנון. הלוחמים שהיו במסוקים היו שייכים בעיקר לגדוד הסיור של חטיבת נח"ל – שני צוותים של פלוגת חיל ההנדסה (פלחה"ן) וצוות של הפלוגה נגד טנקים (פלנ"ט). בנוסף היו במסוקים חיילים מפלוגת הקשר (פלחי"ק) של חטיבת גולני וחיילים מסיירת גולני, יחידת אגוז, חיל השריון, ועוד. אחד המסוקים התרסק בחצר של מבנה ששימש כצימר לנופשים במושב שאר ישוב, והשני התרסק בסמוך, בערוץ נחל בין שאר ישוב לקיבוץ דפנה. באירוע נהרגו כל 73 החיילים שהיו במסוקים. 8 מתוכם היו אנשי הצוות שהטיסו את המסוקים. לא היו נפגעים על הקרקע.

במסגרת היום, לקחו הנערים והנערות חלק בדיונים ערכיים בנושא אחריות ושירות צבאי משמעותי, נכחו בדיונים, השמיעו את עמדתם וייצגו בכבוד גדול את העיר בת ים.

יניב קוממי, מנהל סיירת ממריאים, אמר: "לאחר יום משמעותי כזה, שמנו לעצמנו כמטרה לייצר שיתוף פעולה עם מתכנני הכנס ולהביא הרבה מאוד מתכני הכנס לעיר. ההגעה לכנס התאפשרה מתוך המקום שלי, כקמב"צ הבופור, ומעורב באסון מזה 26 שנה, אני מלווה מאותו היום חלק מהמשפחות השכולות והיה לי חשוב מאוד להביא את הנוער הבת-ימי האיכותי לכאן, לשמוע מקרוב על האסון ולתת כבוד לעיר בת ים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות