אילוסטרציה כיתה ריקה וסגן ראש העיר אלי יריב (צילומים: Shutterstock וראובן קפוצ'ינסקי)

אלי יריב: ״אני מאד מתרגש לראות את העלייה הרציפה באחוזים בזכאות לבגרות״

אלי יריב מ״מ ראש העיר על שיא היסטורי של זכאות לבגרות בבת ים - 90.6% ועל מהפכת החינוך בעיר

פורסם בתאריך: 15.9.22 14:26

השבוע פורסמו נתוני הבגריות בערים השונות  מהן עלה כי שיא היסטורי שנרשם במערכת החינוך בבת ים, אחוז הזכאות לבגרות של בוגרי בתי הספר בעיר, חצה לראשונה את רף ה-90%. נפגשנו עם אלי יריב, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בבת- ים כדי לשמוע איך מייצרים כזו הצלחה.



״אני מאד מתרגש לראות את העלייה הרציפה באחוזים בזכאות לבגרות ולא פחות מכך את העלייה באחוז התלמידות והתלמידים שניגשים לבגרות 5 יחידות לימוד באנגלית ובמתמטיקה״ אומר סגן ראש העיר ומחזיק תירך החינוך אלי רייב ל״השקמה בת ים״.  ״כשקיבלתי לנהל את תיק החינוך ב- 2018 הצבתי לעצמי למטרה לפעול ככל האפשר כדי לקדם את המצוינות בחינוך ולתת אפשריות למידה חדשניות וטכנולוגיות , להקנות לתלמידות והתלמידים כלים וסט ערכים שיעזרו להם להגשים את עצמם בעתיד, לשמחתי עד כה אני עומד במשימה בעזרתם של הרבה שותפים חשובים לדרך״.

מה לדעתך גרם העלייה בנתונים שאנחנו רואים השנה?
״שינוי כזה לא קורה ביום. מדובר על עבודה מאומצת של הצוותים החינוכיים המצוינים שלנו , השקעה אין סופית בכל תלמיד ותלמידה עד כדי תפירת חליפה אישית לכל אחת ואחד בהעשרה ובתמיכה . מדובר בשינוי תפיסתי של סדר העדיפויות העירוני. התפיסה שלי, שאיתה גדלתי, היא שהשקעה בחינוך היא ערך עליון, ילדות וילדי העיר הם העתיד שלנו, ועל מנת לדאוג להם לחיים טובים בבגרותם יש לטפח את מערכת החינוך ולהתאים אותה לתקופה ולדור הנוכחי. התחלנו בעקביות להגדיל את התקציב לשיפור מערכת החינוך, לראות במנהלות ובמנהלי בתי הספר את מובילי השינוי ולתת להם את כל הכוחות והתמיכה להוביל את בתי הספר להצלחה , כמו לאמץ תכניות לימוד חדשות ולהשקיע בצוות החינוכי. את הפירות אנחנו קוטפים עכשיו״.

מלבד השינויים שציינת, איזה עוד מהלכים אתה מוביל במערכת החינוך בעיר?

״זה נוגע במגוון תחומים, אם זה בתכניות הלימוד ששם עשינו חשיבה מחודשת ובדקנו מהן תכניות הלימודים שיתנו את הערך הגבוה ביותר לתלמידים בטווח הרחוק. זה הוביל אותנו להכניס תכניות לימודים טכנולוגיים כבר בכיתות הנמוכות ובשנים האחרונות אפילו לגני הילדים.
היום בבתי הספר בבת ים ילדים לומדים , תיכנות, ומתנסים בטכנולוגיות שיכינו אותם לעולם העבודה של העתיד. לא בכל הערים זה קיים ואני גאה שבת ים היא ממש בחוד החנית מהבחינה הזאת. מלבד זאת ההשקעה במבנים חדשניים למוסדות חינוך בעיר נמצאת בשיא. יש עוד הרבה עבודה לפנינו בתחום הזה אבל אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי לגייס תקציבים מתאימים לכך ולהעניק לדור העתיד שלנו את התנאים המתאימים ביותר ללמידה״.

איך עושים את זה?
״השקענו הון במיחשוב החל מכיתות גן ובתי ספא בהיקפים שהעיר לא ידעה בעזרת הקורנה שהינו צריכים למידה מרחוק , השנה גם כל גננת בעיר קיבלה מחשב נייד ובכל גן שבו לומדים תוכניות העשרה . אנחנו תומכים בבניית מערכי שיעור שמותאמים לקצב החדש עם שילוב של כל סוגי המדיה כדי שהחומר יעבור בצורה מעניינת ותואמת את זמננו. וזה מביא תוצאות, אנחנו רואים את הציונים עולים, את רמת המעורבות של התלמידים עולה, וכך גם הציונים בבגרות.מעבר לזה, הושקעו המון משאבים בשיפור מבני החינוך בעיר. בשנים האחרונות שופצו הרבה מאד גנים, נבנו אולמות ספורט חדשניים, ספריות ומעבדות. אנחנו דואגים שהסביבה הלימודית תהיה מעוצבת באופן שמעודד למידה. האדריכלים שאנחנו עובדים איתם מעודכנים במחקרים הכי עדכניים בנושא וסביבות הלימודים החדשות בעיר מתוכננות על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם״.

למי מגיע הקרדיט על התוצאות הנהדרות האלה?
״אי אפשר להסתכל על הנתונים המדהימים האלה בלי לזקוף קרדיט לצוותים החינוכיים המעולים שיש לנו בעיר. אני פוגש את המורות והמורים האלה ביום- ביום, מדובר באנשים שעובדים מהלב. שרואים בעבודה שלהם שליחות אמיתית ורואים את זה בשטח. המורות והמורים מגיעים להשתלמויות, לומדים שיטות חדשות להקניית הרגלי למידה וכל המערכת עובדת מתוך כוונה לייצר הצלחה. התלמידות והתלמידים מרגישים את זה. מעבר לזה מגיע קרדיט גדול למינהל החינוך על העבודה המקצועית בכל התחומים, לראש העיר צביקה ברוט שמקצה לחינוך משאבים אדירים ונותן את תמיכתו לאורך כל הדרך וכמובן להורים על שיתוף הפעולה ובעיקר לתלמידות והתלמידים על ההשקעה, כולל בתקופה מורכבת של מגפת הקורונה, ההישג הזה קודם כל שלהם ועל כך אני גאה בהם״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות