שיעור בבית הספר על נעמה יששכר
שיעור בבית הספר על נעמה יששכר

חומר הלימוד לתלמידי כיתה ב' בבת ים: נעמה יששכר

הורי תלמידים בבת ספר בבת ים הופתעו לגלות מה נושא השיעור שלילדיהם: "מלמדים ילדים בני שבע על בחורה שנתפסה על עבירת סמים"

פורסם בתאריך: 13.2.20 14:02

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי ראשונים שבבת ים הופתעו לגלות אתמול (רביעי) במחברות ילדיהם, חומר לימודי בנושא פרשת נעמה יששכר. לטענת ההורים, המורה אמרה לתלמידי כיתה ב' כי לנעמה ייששכר נעשה משפט לא צודק ברוסיה ולכן היא נעצרה.

"אנחנו לא נגד שחרורה, אנחנו פשוט מופתעים מהעובדה שמלמדים ילדים בני שבע על בחורה שנתפסה על עבירת סמים", אומרת ל"השקמה בת ים" אנה קלייזיט, אם לתלמידה בבית הספר.



ההורים טוענים כי אתמול הועבר שיעור לתלמידי כיתה ב' על פרשת מעצרה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר ברוסיה, לאחר שנתפסו במזוודתה סמים. ההורים מספרים כי כאשר הילדים חזרו מבית הספר, הם הופתעו לגלות במחברותיהם חומר לימוד בנושא הפרשה.

לאחר שיחה עם הילדים, נודע להורים כי אחת ממורות בית הספר הכתיבה בשיעור לתלמידי כיתה ב' את הדברים הבאים: "לפני כמה חודשים נעמה יששכר נכלאה ברוסיה ונעצרה. השופט לא עשה משפט צדק. רוסיה רצתה מישראל כמה דברים, ישראל הסכימה ובתמורה פוטין מסכים לשחרר את נעמה".

"האם ראוי שילדים בני שבע ילמדו על מי שהבריחה סמים?", תוהה אב לאחד התלמידים. "היה עדיף שילמדו על גלעד שליט".

פרשת נעמה יששכר עלתה לכותרות לפני 10 חודשים, לאחר שנעצרה בנמל התעופה במוסקבה, רגע לפני עלייתה למטוס לישראל בטיסת המשך מהודו, בגין אחזקת 9.5 גרם חשיש. בית המשפט הרוסי הרשיע את נעמה בעבירת הברחת סמים וגזר עליה שבע וחצי שנות מאסר. עונש שנתפס כלא פרופורציונאלי לעבירה שביצעה.

מדינת ישראל פעלה לשחרורה המוקדם ובינואר האחרון, לאחר חנינה שהעניק לה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נעמה שוחררה מהכלא וחזרה לישראל במטוסו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.



יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו, התייחסה לטענות ההורים ומסרה כי "לא ייתכן שמורה בכיתה ב׳ מערבת כיתה שלמה בדעות הפוליטיות שלה. אם כבר היא טורחת לעשות זאת, כדאי שתביא את כל העובדות לילדים (שבטעות לא ישכחו שהילדים שלנו מספיק אינטליגנטים להבין), כולל כמה עלתה למדינת ישראל ההרפתקה של גברת יששכר, כולל העובדה שהיא לא נאסרה סתם אלא על עברות סמים, ואז שתיתן לכל ילד להביע את דעתו על הנושא".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "במסגרת בוקר של אקטואליה העלו התלמידים את נושא מעצרה ושחרורה של נעמה יששכר שהיה חלק מהשיח הציבורי והופיע בכל מהדורות החדשות. בשל כך החליטה המורה להקדיש לנושא זמן למידה, תוך שהיא מנהלת את השיח בין התלמידים, בהתאם לגילם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. צדק ראשוני

    אחכ מתפלאים על רמת ההישגים של התלמידים. אם זה החומר שנכנס ללימודים

  2. מתתיהו

    טוב עשתה המורה שהסבירה את הפרשה העגומה של נעמה יששכר, שהעסיקה את הילדים באותו שבוע, ללא איזכור הסמים וללא הבעת דעה פוליטית, בשעור אקטואליה. האבא המודאג מ"חומר הלימוד על מבריחת סמים" צריך היה לתת גיבוי למורה ולא לקפוץ ולפרסם טענות חסרות שחר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד מודל לחיקוי נעמה יששכר להוקיע את בית הספר שמלמד תלמידים חומר בזוי כזה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות