הצוללנים בחוף הסלע

צפו בתמונות: העולם המופלא מתחת לחוף הסלע שגילו הצוללנים

בשעות הבוקר המאוד מוקדמות, בזמן שאתם ישנים, הצוללנים מתחת למים בחופי הסלע נפגשים בכל פעם מחדש עם הקסם של הטבע

פורסם בתאריך: 7.6.20 09:58

זה היה מראה מיוחד: קבוצת צוללנים חמושה בסנפירים, מסיכות ובלוני חמצן הופיעה בסוף השבוע שעבר בחוף הסלע וגררה סקרנות רבה. רוחצים רבים הופתעו לגלות כי החוף האהוב והרדוד, שתחום כולו בסלעים ויוצר מעין "בריכה", הוא למעשה אתר צלילה מבוקש וסודי המושך אליו צוללנים רבים ומתקיימים בו קורסי צלילה רבים, בזמן שרובנו עדין ישנים.

חוף הסלע בבת ים הוא אחד החופים הפופולאריים בקרב משפחות וצעירי העיר, אבל רק מעטים יודעים שבעומק של שלושה עד ארבע מטרים, ישנו אתר צלילה מרהיב ביופיו, המתאים לצוללים בכל הרמות.



הצלילה אל מאחורי הסלעים, מכניסה ברגע את הצוללים לעולם אחר: שונית מפתיעה, מערות סלע, לצד עולם ימי עשיר ובו בעלי חיים כמו חתולי ים, תמנונים, דגים וגם צבי ים.

מתברר שלא מדובר ביעד צלילה חדש, אלא ביעד צלילה סודי, שבמשך שנים מביא אליו צוללנים רבים בשעות הבוקר המוקדמות כשהראות בשיאה, וגם התושבים החרוצים ביותר עדין ישנים.

אלירן עובדיה ממועדון "צוללי הים התיכון", שהפתיעו את הרוחצים בשישי האחרון הסביר "לכל מקום יש את הייחוד שלו, בבת ים יש את הריף שמאחורי הסלעים. יש שם קטעים משתנים עם מערות".

עובדיה מוסיף שלפחות לים הקורונה עשתה רק טוב. "יש יותר התעוררות של בלי חיים", הוא מסביר, "אנחנו רואים אתההתעוררות הזאת בעיקר בים התיכון. פתאום בעלי חיים שלא היינו רגילים לראות יותר יוצאים מהחורים".

מי שנכח בצלילה והוביל את הצוללנים ביחד עם עובדיה הוא רוני זיו הצוללן הבת ימי שלא פעם חשף ב"השקמה בת ים", את בעלי החיים שנמצאים מסביר: "מתפתחת מגמה חיובית של 'עלייה לרגל' של צוללנים וגם אנשים ששוחים עם מסכה ושנורקל, שלומדים להעריך את היופי של מצולות חוף הסלע, על שלל בעלי החיים השונים שבו. אני מניח שהסירטונים והתמונותברשתות החברתיות מפיצות את הבשורה על היופי שבמקום".

זיו מוסיף כי הוא מקווה שבעתיד הקרוב "המקום יוכר כשמורת טבע לכל דבר, ולא תותר הגעת סירות דייגים לסלע, במה שפוגע בבעלי החיים והסביבה הטבעית שלהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כול כך
    אופיני לבת ים .
    ללא סרט וידיאו אחד . רק תמונות .

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות