אלי כהן

נטפליקס מציגה: סדרה על חייו של המרגל אלי כהן

המרגל הישראלי מבת ים תרם רבות לביטחון מדינת ישראל והוצא להורג בתלייה לאחר שנתפס בסוריה

פורסם בתאריך: 8.9.19 12:41

המרגל הישראלי אלי כהן נחשף והוצא להורג לפני 54 שנים, זאת לאחר שהצליח להתברג בצמרת השלטונית בדמשק שבסוריה. כהן העביר מידע מודיעיני חשוב למדינת ישראל שסייע לה רבות לפני שנתלה. רשת "נטפליקס" העלתה ביום שישי האחרון את הפרק הראשון של הסדרה "אלי" (במקור "The Spy") בבכורה עולמית. הסדרה בת שש הפרקים צולמה במרוקו, נכתבה ובויימה ​​על ידי גדעון רף, המפיק בפועל של הסדרה הומלנד.



המרגל הישראלי בסדרה הוא גם "כהן" אבל אחר: סשה ברון כהן, שחקן יהודי-בריטי וזוכה גלובוס הזהב, נבחר לגלם את אלי כהן, כשלצידו שחקנים ישראלים כמו אורי גבריאל, מוני מושונוב, אלונה טל, נטע ריסקין, והדר רצון רותם, שגילמה את נדיה כהן, רעייתו.

הסדרה עוקבת אחר המשימה של כהן והמעבר למדינת האויב. כהן שגויס על ידי המוסד, התחזה לאיש עסקים אמיד בשם כאמל אמין ת'אבת אשר התחבר והתחבב על השרים והקצינים הבכירים, והשתלב במסדרונות השלטון הסורי. המידע שהזרים כהן באופן יום יומי למפעיליו היה יקר ערך והציל את חייהם של ישראלים רבים. ראש הממשלה דאז, לוי אשכול אמר שלדיווחים שלו הייתה תרומה מכרעת לניצחון במלחמת ששת הימים ובעיקר למערכה עם סוריה שהביאה לכיבוש רמת הגולן.

העלילה של הסדרה הציגה את מדינת ישראל הצעירה, בת ה-17 שנים, ותיארה את המצב הביטחוני הקשה בישראל לצד האיומים משכנותיה, בפרט עם סוריה – אליה שלחה בסוף מדינת ישראל מרגל. "אלי" מציגה את המרגל הישראלי כאנושי, ומציגה את גבורתו, תושיותו וחולשותיו תוך שנמנעת מלהציג אותו כמושלם.

הצופים יתקלו ברגעים מורטי עצבים, בעקבות העלילה המורכבת והתנהגויות של כהן, שגם במציאות נהג בפזיזות ולא אמד נכון את הסכנה בה הוא מצוי, כך על פי עדויות של מפעיליו וקרוביו שנאספו במהלך השנים.

נראה כי יוצרי הסדרה ביצעו תחקיר אורך ומדויק לסיפור חייו ומותו של כהן, ובעיקר נתנו דגש לסיפור אחרי מותו. כמו במציאות, גם בסדרה תעלה ביקורת על ההתנהלות של המוסד שבחרו להתעקש ולשלוח את כהן לסוריה בפעם האחרונה, למרות שלא היה בה צורך מודיעיני, וכי ידעו שייחשף בסבירות גבוהה, ואכן פעם זו עלתה לו בחייו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן  והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות