להקת מלבי ג'אם (צילום: דובה)

"הופענו בכל הארץ חוץ מעיר הולדתי": הלהקה שאתם חייבים להכיר

נגן הבוזוקי הבת ימי הקים להקה מצליחה שמופיעה בכל הארץ, רק לבת ים הם עדיין לא הגיעו

פורסם בתאריך: 14.9.19 11:20

מקים הלהקה "מלבי ג'אם", נגן הבוזוקי, שגיא זהבי בן ה-26 מבת ים, מופיע ברחבי הארץ עם להקתו בארבע השנים האחרונות בשווקים פופולריים, פאבים עמוסים ובפסטיבלי המוזיקה הגדולים בארץ. "מלבי ג'אם" היא להקה מצליחה בסגנון ג'אז וים תיכוני, אז מדוע בעיר ילדותו של זהבי רק מעטים מכירים אותו ואת הלהקה? "זה אבסורד, הופענו בכל מקום אפשרי בארץ חוץ מהעיר שבה נולדתי בת ים וזה מה שעצוב כאן", אמר זהבי.



 

האהבה לכלי הנגינה המיוחד – הבוזוקי מגיעה מהבית. זהבי מנגן על בוזוקי מגיל צעיר עם אביו הנגן אברהם זהבי. ילדותו של זהבי הייתה לא פשוטה וכללה הסתבכויות מול החוק, למרות המשפחה התומכת והבית הנורמטיבי הרחוב תמיד משך את זהבי. "נקלעתי לסיטואציות לא נעימות, הייתי רב מכות עם שוטרים בטיילת, שותה אלכוהול, הולך מכות ברחוב ועשיתי לא מעט צרות. בעקבות כך, הגעתי בגיל נוער למרכז רונ"ן בבת ים, רווחת הנער והנערה בת ים, זה מקום נפלא שעזר לי המון, הוא ליווה אותי במשך שנים רבות ואפשר להגיד בפה מלא שבזכותם התרחקתי מהרחוב", שיתף זהבי.  

להקת מלבי ג'אם (צילום: דובה)

שירותו הצבאי של זהבי עבר בפלוגת החבלה וההנדסה, פלחה"ן צנחנים, שם היה מנגן לחברים, גם במהלך מבצע צוק איתן. באחת הפעילויות הוא איבד את חברו הקרוב ביותר, "המוות של פז אליהו ז"ל, השפיע עליי וילך איתי לאורך כל החיים. איבדתי את אחד האנשים היותר מוצלחים שהכרתי, אבל החיים ממשיכים. אין ספק שהוא יהיה איתי תמיד בליבי". 

לאחר השירות הצבאי החל זהבי למכור בשוק הפשפשים מלבי בעשרה שקלים יחד עם חברו עילאי סידי. במהלך מכירת המלבי שהכינו התחילו לנגן יחד, "התחלנו להמציא לחנים בשביל הכיף שלנו. חבר נוסף, דניאל שעיה, הצטרף אלינו עם מערכת התופים והמשכנו ככה כל שישי-שבת, באיזשהו שלב רצינו שידעו כי מוכרים מלבי איפה שאנחנו מנגנים, הכנו שלט ומשם נוצר שם הלהקה שלנו "מלבי ג'ם" שהולך איתנו במשך ארבע השנים האחרונות שגדלה למשפחה של 10 אמנים", אמר זהבי.   

להקת מלבי ג'אם (צילום: דובה)

"אנחנו נוגעים בהרבה מאוד סגנונות מוזיקה. המטרת ההרכב שלנו היא לשמח את עם ישראל בכל מקום ובכל זמן, בחתונות, בפסטיבלי מוזיקה ובכל מקום שרוצים לראות אותנו אנחנו תמיד שמחים להגיע", הוסיף זהבי . לדבריו, "הלהקה גדלה עם השנים, הגיע בסיסט, הזמר מאיר אלפי הצטרף אלינו והמשפחה הלכה והתרחבה. נחשפנו להמון אנשים שהחלו לבקש מאיתנו להופיע בכל מיני ברים נחשבים ברחבי השווקים השונים ברחבי הארץ. הופענו בכל מקום אפשרי בארץ – חוץ מהעיר שבה נולדתי העיר בת ים". 

למרות שלהקתו של זהבי  זוכה להצלחה היא אינה מוכרת בבת ים, "זה אבסורד שכאן בבת ים כמעט ולא מכירים אותנו. לא קיבלנו מעולם שום פניה מעיריית בת ים בנוגע להופעות ופסטיבלים שנערכים כאן בבת ים", אמר זהבי. "אנחנו מקבלים חשיפה ובית אוהב בכל הערים בארץ, דווקא בעיר שלנו לא קיבלנו שום התייחסות. למזלי, עכשיו זה הולך להשתנות לאחר שפנה אלינו ממרכז הצעירים של בת ים, בחור נחמד בשם יוסי מארי והתחלנו לפעול לשנות את תרבות המוזיקה בעיר בת ים", הוסיף. 

להקת מלבי ג'אם (צילום: דובה)

ללהקה של זהבי תוכניות גדולות לבת ים, "אנחנו נדאג שיהיו פה הופעות של ערבי ג'אם, מפגש של אנשים המנגנים ביחד ללא הכנה, על מנת לקיים תרבות של מוזיקה בעיר. אני לא מבין איך עד עכשיו מעולם לא ניגנתי בעיר שלי, זה הזוי מבחינתי. המטרה שלנו לשנות את אורח תרבות המוזיקה בבת ים". 

זהבי חשף כי הלהקה מתכוונת להוציא שיר מקורי ראשון, "על פי ההערכות, זה אמור להיות להיט היסטרי בשיתוף פעולה של מאיר אלפי. אנחנו נצלם גם קליפ בבר פספרטו, בשוק הפשפשים וגם ציון ביסמוט מ'לא נראה בכלל', האיש שהפך לסלב ישתתף בקליפ ויש למה לצפות". 

להקת מלבי ג'אם (צילום: דובה)

החלום הגדול?

"אנחנו רוצים להגיע למצב שהמלבי ג'אם משמחים כל אחד במדינה הזו. הלהקה שלנו תמשיך להופיע, לגדול ולצמוח. יש פה להקה שדואגת לשמח את כולם וזו המטרה שלה. אנחנו נצא בעוד חומרים מקוריים ובעזרת השם באלבום שירקיד את המדינה. חשוב לי לציין, יש פה הרבה מוזיקאים בעיר הזו בבת ים שגם רוצים במה לנגן ולהופיע והם צריכים קהל, וזה הדבר הכי חשוב שיש", אמר זהבי. 

"זה שיש לך קהל מהבית זה אחרת. אני מקווה שהיוזמה החדשה תשנה את תרבות המוזיקה הבת ימית מהשורשים. עברנו 4 שנים כלהקה, עם לא מעט הקרבות והרבה אמונה בדבר. אז אם שרדנו, זה אומר שהמוזיקה הזו היא כן עובדת פשוט האנשים פה לא נחשפו בפניה. הגיע הזמן שנעשה משהו שונה לא רק עבור המלבי ג'אם אלא בשביל כל המוזיקאים בעיר", סיכם.   

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות