מסעדת טאנדיר (צילום: אלברט טחלוב)

הבוכרית בטיילת: "מתכונים עברו מדור לדור במשך 200 שנים"

אחרי שאספו מתכונים ישנים מבני המשפחה, האב והבן מראשון לציון השכנה מסתערים על הטיילת

פורסם בתאריך: 23.8.19 09:36

אב ובן מראשון לציון, אלברט וחן טחלוב, פתחו את מסעדת "טאנדיר" הבוכרית בטיילת בת ים לפני כחודש. המסעדה המבטיחה להיות אותנטית לפחות כמו מסעדות המקור בבוכרה, אחת הערים העתיקות באוזבקיסטן.



"אנחנו מכירים את בת ים מאוד טוב והרגשנו שמשהו חסר", אמר טחלוב על הרעיון שמאחורי המסעדה. "חסר בבת ים מאכלים עתיקים עם שורשים, מאכלים שמזכירים בית. אנחנו מביאים את האוכל והחוויה האותנטיים של העדה", הוסיף, טחלוב. מתכוני האוכל המסורתי התגלגלו במשך דורות, ולבסוף מצאו דרכם לצלחת של תושבי בת ים, "המתכונים עברו מדור לדור במשך 200 שנים. אלה טעמים שונים ממה שאנשים רגילים לאכול ביום יום", סיפר טחלוב.

איסוף המתכונים הייחודיים לקח זמן רב, טחלוב אמר כי "אני והבן שלי אספנו את כל המתכונים מסבתא שלי, שאספה אותם גם היא מסבתא שלה. לצד בני משפחה, מבשלים במסעדה טבחים בוכרים מקצועיים שכמובן עברו הדרכה קפדנית של האמהות, החמות והסבתות". לדבריו, "למרות שהם טבחים מקצועיים, הם הופעות מהטכניקות העתיקות. אנשים אוהבים את האוכל שלנו. אנחנו פה חודש וחצי והלקוחות לא מפסיקים להגיע".

מסעדת טאנדיר (צילום: אלברט טחלוב)

טחלוב האב טס אל בוכרה מידי שנה, זו פנינה קולינרית שנמצאת על דרך המשי, דרך מסחר עתיקה בה עברו אלפי סוחרים בעבר הרחוק, מסין למערב ובכיוון ההפוך. סינים, איראנים, הודים וטורקים – כולם סחרו בשווקיה והשפיעו על המאכלים שמסמלים אותה.

אתה חושב שהחשיפה של השף ישראל אהרוני במאסטר שף השפיעה על הפתיחות לאוכל הבוכרי?
"אהרוני הוא זה שפתח את הדלת לאוכל הבוכרי והכניס אותו לתודעה הישראלית. הוא חלק גדול מהשינוי שקורה פה", אמר טחלוב. "אנחנו מאוד מפרגנים לו פה ומזמינים אותו לטעום את האוכל שלנו", הוסיף.

איזה מנה הכי מסמלת את האוכל הבוכרי לדעתך?
אחת המנות עליהם הצביע הוא הפלוב, שמוכרת גם בשם אושפלו, "יש עשרות סוגי פלוב ולכל אחד את הייחוד שלו. זאת מנה הבנויה מאורז, גזר, בשר כבש ובישול ארוך. הסוד הוא בבחירת נתחים עסיסיים במיוחד ובבחירת סוג, צבע ואופן הגידול של הגזר", סיכם טחלוב.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גאולה

    הייתי בפתיחה מסעדה אותנטית מגישה אוכל טעים במיוחד שירות מקצועי אמין וט- ע-י-ם
    ממליצה בחום כדאי ללכת תהנו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות