הצגה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
הצגה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תיאטרון מהלב: אסירים ומכורים לשעבר יופיעו בהצגה בבת ים

ההצגה "בחיים לא!" תעלה כחלק מפרויקט ייחודי לשיקום אסירים ומכורים לאלכוהול ולסמים: "הדרמה מייצגת את הקהילה שממנה היא באה תוך כדי שהיא מנסה להעביר מסר"

פורסם בתאריך: 23.7.19 13:34

ההצגה הלא שגרתית "בחיים לא!" שכתבה מירב לוטן תתקיים הערב (שלישי) בשעה 19:00 באולם אשכול פיס בבת ים, שבמסגרתה אסירים ונגמלים מאלכוהול ומסמים ייפגשו על במה אחת ויציגו את הצגת התיאטרון של חברי היחידה לטיפול בהתמכרויות ושיקום האסיר בבת ים. 



"מדובר בפרויקט ייחודי לעיר – זו הצגה שלישית שאנו מעלים בארבע השנים האחרונות", מספרת ל"השקמה בת ים" מנהלת היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר בבת ים, עו"ס נעמה מורשתי. "בכל הצגה משתתפת קבוצת מטופלים אחרת, כאשר שיטת העבודה היא קבוצתית-קהילתית המעודדת ביטוי אמנותי, תוך כוונות לעורר העצמה ושינוי של עולם הנפש ועיבוד החוויות של המטופלים".    

ההצגה שתוצג הערב מגוללת את סיפורו של עזורי, איש מריר ומנופח, אשר ברגע אחד חייו מתהפכים לאחר שבאישון לילה מגיעים לפתח ביתו מלאך המוות והנחש שלצדו ומודיעים לו כי הגיע זמנו למות. לשמחתו, טעות אנוש בעולם של מעלה מאפשרת לו השהיה של המוות בכמה ימים. מרגע זה יוצא הגיבור למסע בחיפושים אחר האיש אשר התנדב למות במקומו. המחזה נכתב בהשראת "כולם רוצים לחיות" של חנוך לוין ומציג נקודת מבט שונה על החיים עצמם.  

"התהליך שעוברים המטופלים מתבסס על גיבוש קבוצה יוצרת ותרגול טכניקות תיאטרון המאפשרות להם להעמיק במגוון סוגיות מזווית שונה ולהעשיר את עולמם", מספרת מורשתי. "הם לומדים את עבודת השחקן דרך אימפרוביזציות, עבודה על דמויות ותרגול היכולת לעבוד עם פרטנרים שונים".

לדבריה, "בסיום התהליך עולה הצגה המורכבת מהחומרים האישיים של המשתתפים. הדרמה מייצגת את הקהילה שממנה היא באה תוך כדי שהיא מנסה להעביר מסר, להעלות בעיות על פני השטח ולהפוך את הצופים לשותפים לחוויה". 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות