הקומיקאי מבת ים שניצח את הסרטן: "אני נס בזכות הצחוק"

עם מופע היחיד "הסרטן מת מצחוק" ומופע משותף עם לני רביץ, בן ה-82, אייל אלטויל מבת ים לא מפסיק לצחוק. גם על המוות

פורסם בתאריך: 18.5.19 12:44

אייל אלטויל שכב במיטתו בבית החולים, בעיצומם של טיפולים שנועדו להילחם בסרטן שתקף אותו, כשלני רביץ בן ה-82 נכנס לחייו. "לני הגיע אלי לבית החולים כשהייתי מאושפז לטיפולים במחלת הסרטן", מספר אלטויל, "ומיד התחברתי לאנרגיות שלו. למרות הפרשי הגילים בינינו היתה כימיה מושלמת ומשם נולד המופע. ראיתי אותו לא מפסיק לצחוק ונדבקתי בצחוק, והיום אני בריא לחלוטין".

בראיון ל"השקמה בת ים" מספר אלטויל על ההחלמה, על המופע המשותף "צחוק לכל גיל" שהחל לנבוט עוד באותו היום, במפגש הראשון בין השניים במחלקה, ומגלה את מה שרובנו יודעים אבל לא בהכרח מיישמים – שהצחוק הוא התרופה הטובה ביותר, גם לגוף וגם לנפש.



אייל אלטויל, בן 39 מבת ים, הוא שחקן, סטנדאפיסט, תסריטאי, סופר ומרצה. הוא בוגר בית הספר למשחק של יורם לוינשטיין ובעל ניסיון רב במשחק, הדרכה וכתיבה. הוא השתתף בכמה תוכניות טלוויזיה, כתב לפרויקטים מובילים, ובשנים האחרונות הוא מופיע בארץ ובחו"ל עם מופע היחיד "הסרטן מת מצחוק" שכתב על חייו המספר על החלמתו באמצעות הומור וצחוק.

ממחלת הסרטן החלים אלטויל לפני שש שנים. כשהמחלה התגלתה הרופאים קבעו שיש לו בקושי חמישה אחוזים של סיכויים להישאר בחיים, אבל מאז, טפו טפו טפו, הוא הספיק לכתוב את הספר "הסרטן מת מצחוק" שתורגם לאחרונה לאנגלית ומופץ בעולם, ומופיע בלי הפסקה. "אני נס", הוא קובע, "בזכות הצחוק".

"זה משהו שלא שוכחים לעולם", הוא מוסיף, "המאבק להחלים, הרצון להיות בריא, ולפעמים ההתמודדות עם שאלות שנוגעות למצב וללמה דווקא לי, אבל מהר מאוד אתה מתעשת ומבין שזה יכול לעבור. עם תמיכה רפואית וסביבה צוחקת, הכל עובר בחיים. גם הסרטן".

ההחלמה שלך קשורה למפגש ההוא עם לני רביץ בבית החולים?

"האמת שאני בטוח שזה הרבה בזכותו. הצחוק שלו והדרך שבה הוא לימד אותי לקחת את החיים היו כלי עזר מאוד חשובים במהלך הניסיון לגבור על המחלה".

רביץ, בן 83, הוא קומיקאי, מרצה, סטנדאפיסט וסופר ותיק, מומחה להומור וצחוק – שמתברר שיכולים אפילו להציל חיים. על הבמה, עם המופע החדש "צחוק לכל גיל", השניים צוחקים בעזרת הומור משובח על הכל, אפילו על המוות, או כמו שאומר אלטויל: "רק שלני לא ימות לנו… אנחנו צריכים להופיע מעט אחרי כל החזרות שעשינו", ורביץ עונה: "אנשים מתים בגיל 70-60. אני עברתי את הגיל הזה. היום, גם כשאני קונה מקרר חדש, אני לא קונה אותו עם אחריות ליותר משנה. אני לא מוכן לשלם יותר מעל ביטוח לשנה – לך תדע מה יהיה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות