טיילת בת ים: משרדי תיווך נפתחים במקום מסעדות ובתי קפה

מדוע בעלי מסעדות ובתי קפה נוטשים את הטיילת, ומי מאוד מודאג מהמצב?

פורסם בתאריך: 17.5.19 09:46

בעבר טיילת בת ים נראתה אחרת לגמרי. מסעדות שוקקות, טיילת שמחה ולעיתים אף תחושה של חו"ל, או לפחות של חופש. כיום, למרבה הצער, הפך המקום למרכז עסקי. בעוד בעלי המסעדות בקושי שורדים – בעלי המשרדים פורחים.

מבדיקת "השקמה בת ים" עולה כי עסקים רבים הממוקמים בטיילת העיר פרושים על פני 1.7 קילומטרים בלבד. בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה בפרט, 15 משרדי תיווך מצאו את מקומם בטיילת בת ים. ארבעה משרדי עורכי דין בתחום הנדל"ן נמצאים גם הם בטיילת הקצרה, ונראה כי בתי הקפה והמסעדות מתחילים להיעלם כליל.



בשנים האחרונות, בעקבות עלייתה של העיר בת ים על מפת הנדל"ן בישראל, משרדי התיווך בעיר "השתלטו" על האזור המרכזי של הטיילת. הם הזיזו הצדה את המסעדות הפרטיות שקרסו בעקבות הנטל הגדול והקשיים הביורוקרטיים שבעלי העסקים הקטנים מתמודדים עמם מול הרשויות המקומיות, לצד ההתחייבויות הגדולות הכרוכות בפתיחת עסקי המזון והמשקאות ובתפעולם השוטף.

בעל עסק אשר פתח לפני כשנתיים גלידרייה בטיילת ונאלץ לסגור אותה, מספר: "היה לי עסק קטן במיקום נחמד ואסטרטגי מול חוף הים. הקשיים שהגיעו איתו גרמו לי לסגור את העסק ולברוח. אני לא מדבר על שכירות למקום אלא על הוצאת אישורים למכבי אש, לבטיחות ולמים, וגם אישורי רבנות – למרות שאני פועל יחיד בעסק קטן ומשפחתי, דרשו ממני להעסיק משגיח כשרות ולשלם לו משכורת כעובד נוסף. לצד אלה נוספו המסים, הארנונה והדוחות על הוצאת כיסאות או פרגולה, ופשוט ברחתי. בימים אלה אני במגעים עם עיריית אשדוד על הקמת העסק שלי שם. ואגב, שם יש מחלקה שעוזרת בהוצאת האישורים והניירת".

הסיפור דומה אצל בעלי עסקים רבים שנאלצו לסגור, אולם נראה כי לא מדובר רק בעסקים קטנים. רשתות גדולות כמו ענקית בתי הקפה קקאו סוגרת בימים אלה את בית הקפה שפעל שנים רבות בטיילת בת ים, וגם רשת בורגרים נאלצה לסגור. מסעדות כמו שוקי הדייג, פסיה, ארלקינו ופיצרייה משפחתית – גם הם נסגרו, וגם קופיקס בר, שציפה להביא לצעירי בת ים בשורה בדמות בר שכונתי במחירים עממיים, נסגר כמעט באותה מהירות שבה נפתח.

מי שמוטרד מהמצב הוא ויקטור טל, סגן ראש העיר בת ים והמחזיק של תיק רישוי העסקים החדש. "צריך לעזור לעסקים הקטנים לפתח את עצמם ולא להעמיס עליהם ולהקשות עליהם".

"בעבר הטיילת היתה פורחת ומשגשגת והיו מסעדות רבות על קו החוף, אך ברגע שהתחילו להגיש נגדם כתבי אישום על הפרות ולהקשות על חייהם – הם לקחו את הרגליים ויצאו מהעיר", מסביר טל, "במקומם הגיעו משרדי התיווך והטיילת הפכה להיות לוח מודעות".

טל טוען כי העירייה בשלטון הקודם הבריחה את העסקים. "לא היינו האשמים הבלעדיים", הוא טוען, "אבל לא גרמנו להם להישאר ולא עזרנו. הצקנו להם בנושאים של רישוי עסקים ורישיונות, הרבה עמדו למשפטים ושילמו קנסות כבדים, וזו אחת הסיבות לכך שעסקים היום פחות נמצאים בטיילת. אנחנו נדריך אותם יחד עם ראש העיר החדש צביקה ברוט – כל עסק חדש שייפתח, אני אלך ואלווה אותם ואהיה להם תמיד לעזר כדי שיפריחו מחדש את הטיילת הדי שוממה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. איתמר

    מי שנותן אישורים בעירית בת-ים רשיון לפתיחת משרדי תיווך בטיילת בוגד בתפקידו.יש לסלק אותו מיד.לא מאוחר ניגמר שנה לא לחדש בטיילת רשיון למישרדי תיווך.כמו כן להפסיק לתת רשיון לפתיחת חניות ירקות ברחובות הראשיים בבת-ים זה מכער את העיר.נהפך לשוק.יותר מתאים לעזה.להפסיק ולבטל את הרשיונות לחניות הירקות.ממש בושה וחרפה.

  2. ברוך

    יש להתחבר מהר עם העיר תל אביב יש למגר את כל העלוקות שיושבות על העסקים ומקשה עליהם.
    לעיריית תל אביב יש ניסיון מוכח והצלחה .
    אז למה שלא נלך עם הגדולים?
    ואלה המתנגדים אלו אותם אנשים שגרמו לכך שהטיילת הכי יפה בארץ מורדמת משעממת וגורמת לכולם לנסוע לבלות בערים שכנות.

  3. רוני

    אחרי שלחיאני הצליח לייצר טילת עם מסעדות בתי קפה ותיירים מרחוב עם 2 פיצוציות , הצדיקים שבאו אחריו מחזירים את הטיילת לקדמותה

  4. אורי

    המאפיה הליכודניקית בעריה ובממשלה חותחת את העסקים הקטנים ואת האזרחים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות