אספן חלומות הילדות מציע: נוסטלגיה למכירה

מתגעגעים לפינוקיו, לנילס הולגרסון ולזרבובים? איטל אלבוחר, לא מסתפק רק בקבוצת "אספני חלומות ילדות", ופתח חנות עם האוסף הענק, שכולל גם עיתון נדיר שמצא במקרה

פורסם בתאריך: 5.4.19 09:34

כשאיטל אלבוחר מבת ים, בן 41 ואב לשלוש בנות, פתח את קבוצת הפייסבוק "אספני חלומות ילדות" לפני כחמש שנים, הוא לא האמין שתוך זמן קצר תצבור הקבוצה אלפי עוקבים, ובהמשך תוביל לפתיחת חנות. אבל המציאות עולה על כל דמיון, והקבוצה, שמונה כיום 11 אלף חברים שמחליפים ביניהם חוויות ומוצרים ובעיקר נזכרים בערגה בילדות, הביאה את אלבוחר, אספן אדוק זה שנים, להשיק חנות חדשה אשר מציעה אוסף נדיר ומגוון של פריטי אספנות נוסטלגיים, מהילדות ובכלל.



"הכל התחיל אחרי שהשתחררתי מהשירות הצבאי שלי", מספר אלבוחר בשיחה עם "השקמה בת ים", "התחלתי לאסוף פריטים שאהבתי כילד, ומהר מאוד גיליתי שיש עולם שלם סביב זה ומעריצים רבים שאוספים ושומרים את הדברים באדיקות. לפני כחמש שנים החלטתי לפתוח את קבוצת הפייסבוק 'אספני חלומות ילדות', ומשם הכל התגלגל".

עד פתיחת החנות החדשה, אלבוחר אחסן את כל פריטי האספנות בביתו, וכעת הוא מעביר לחנות כל פריט שיש לו שניים ממנו. החנות תרכז חלומות ילדות וזיכרונות כמו בובות של מרקו, נילס הולגרסון והזרבובים, ודמויות נוספות מסדרות הטלוויזיה שכיכבו פה במשך השנים. "אני מציע המון דברים לחובבי הנוסטלגיה", הוא מספר, "גיקים כמו פסלים מסוימים שמוצאים במהדורות מסוימות ומוגבלות וחלק מהאוסף שלי, כל הכפילויות שצברתי במהלך השנים, ילכו לטובת החנות".

הוא מספר ש"האוסף שלי מתפזר בכל הבית ואני מנסה לחלק את זה לפי קטגוריות. כשהילדות שלי היו קצת יותר קטנות הן לא ממש אהבו את הרעיון שאני אוסף בובות והיו מובכות מזה ברמה שהן חששו להביא חברים הביתה. עם השנים הן הבינו שזה תחביב ולא משהו לא נעים ואפילו עזרו לי לאסוף. בת זוגי מדי פעם מעירה כשאני מוסיף משהו לבית, אבל כבר מקבלת את זה בהבנה".

את הפריטים המיוחדים הוא משיג בכל מיני דרכים. "בארץ יש לא מעט חובבים עם אוספים מרשימים ולרוב אנחנו עושים החלפות בינינו", הוא מסביר, "מעבר לזה יש שווקי פשפשים בכל העולם וחובבים בכל העולם שמחזיקים בבובות, בצעצועים ובשאר הדברים".

מהו הפריט עם הערך הכי סנטימנטלי בשבילך?

"יש לי את העיתון המקורי מהיום שבו הוקמה המדינה – זה משהו שהוא סמל ואני יודע שהיום הוא שווה לא מעט כסף. מצאתי אותו תוך כדי פשפוש בערימת עיתונים ישנים בשוק הפשפשים בחיפה והוא עלה לי כמה עשרות שקלים. אני לא בטוח שהמוכר בכלל ידע אז מה יש לו ביד".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות