מרכז כלים לא ייסגר – הופעה מרגשת ללהקת המחול

על רקע הבשורה המשמחת של ראש עיריית בת ים, להקת המחול "ארנבת מרץ" ריגשה השבוע בהופעת בכורה עם רקדנים עם תסמונת דאון ומוגבלויות שונות

פורסם בתאריך: 29.3.19 08:46

מחול "ארנבת מרץ" נפתח השבוע במרכז כלים, כשעננה מרחפת מעל המתחם שהיה צפוי להיסגר. בלהקה חברים רקדנים מבת ים עם תסמונת דאון ומוגבלות שכלית והתפתחותית אשר מתאמנים לקראת המופע כבר שלוש שנים. "הם העלו מופע מדהים, מרגש ועוצמתי", מספרת מנכ"לית כלים תמר פלדמן בן חנן, "הם עוברים חוויה מאוד חזקה שהיתה גם הזדמנות להשמיע את קולם. מדובר באנשים שלא תמיד יש להם קול במרחב הציבורי, ובמופע שלהם לא צריך לתווך אותם – הם מעבירים את השמחה שלהם והעצב שלהם דרך הגוף".



על רקע ההתרגשות שבמופע והצלחתו, הרקדנים קיבלו באותו מעמד בשורה משמחת כאשר ראש עיריית בת ים צביקה ברוט וסגנו ומחזיק תיק החינוך אלי יריב שפעל בנושא, עלו לבמה והודיעו בחגיגיות שלמרות שמרכז כלים עמד בפני סכנת סגירה ושתקציב העירייה עדיין לא אושר – פעילותו תימשך.

חברת מועצת העיר עו"ד רחל גדרון שצפתה במופע השבוע סיפרה כי "אתמול לא נשארה עין יבשה בקהל. לראות את הרקדנים המדהימים והמקצועיים האלה, שהמרכז היה להם לבית במשך שלוש שנים, ולדעת שהוא ימשיך להתקיים, היה מרגש מאוד".

 

הודעת ראש העירייה היא בבחינת בשורה משמחת לקבוצות נוספות שפעילות במרכז. בן חנן מספרת ש"קשישים בני 104-60 סיפרו את סיפור החיים שלהם בריקוד ובמחול, דרך הגוף שלהם, חלקם אמנם בישיבה, אך התוצאה מדהימה". הקבוצה השלישית שמופיעה במסגרת מרכז כלים היא קבוצת רקדנים עיוורים ובעלי לקויות ראייה בדרגות שונות מבת ים ומתל אביב. "הם מופיעים במופע מעניין שגורם לשאלות רבות לצוף", מספרת בן חנן, "כמו מה זה מחול לאדם שאינו רואה, איך הוא נראה כשהוא לא רואה את עצמו ושאלות נוספות שבדרך כלל לא נשאלות".

המופעים יימשכו במשך כל סוף השבוע הקרוב, עד יום ראשון 31 במרץ, וייערכו ברחוב נפחא 2 בבת ים. הכרטיסים יימכרו בעלות של 60 שקלים לכרטיס בודד ו-80 שקלים לכרטיס יומי שכולל כמה מופעים. תושבי העיר ייהנו מהנחה משמעותית של 50 אחוז ויוכלו לרכוש כרטיס למופע בעלות של 30 שקלים בלבד, או 40 שקלים לכרטיס יומי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות