ניידת משטרה (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
צילום ארכיון: דוברות המשטרה

שנה של מגפה: כך השפיעה הקורונה על נתוני האלימות והפשיעה בבת ים

ירידה בעבריינות רחוב באוכלוסייה הכללית בעיר ומנגד עלייה בפשיעה בקרב בני הנוער. כיצד השפיעה הקורונה על הפשיעה בבת ים? תמונת מצב

פורסם בתאריך: 25.1.21 08:04

בעוד חודש ימים תציין מדינת ישראל שנה לפרוץ מגפת הקורונה בשטחה. מאז עבר הציבור הישראלי להתנהל תחת שגרת חיים של כוננות ספיגה, עם לא פחות משלושה סגרים. בתי הספר ומוסדות החינוך הושבתו מספר פעמים ובני נוער מצאו את עצמם ללא מסגרות. כעת מתברר כי לדבר הייתה השפעה גם על הפשע ברחובות.

מתברר כי הסגרים וריחוק החברתי, הצליחו לתרום את שלהם, ובמהלך השנה האחרונה חלה ירידה קלה באירועים של "עבריינות רחוב", בכלל האוכלוסייה בבת ים, חולון ואזור. ייתכן כי הדבר הוא פועל יוצא של המצב הנוכחי, בו מזה תקופה ארוכה לא פועלים מקומות בילוי ואין התקהלויות של ממש.



מנגד, אצל אוכלוסיית בני הנוער דווקא חלה עלייה באיורים של "עבריינות רחוב" ברחבי מרחב איילון. גם כאן, ניתן להסיק כי הדבר קשור קשר ישיר לשגרת הקורונה, הסגרים והפסקת פעילותה של מערכת החינוך, שמביאה בני נוער רבים לשוטט ברחובות בכל שעות היממה, ובמיוחד בשעות הלילה.

בתוך כך, בשבוע האחרון נחשפה פרשת מין חמורה בחולון, בה מעורבים חמישה בני נוער בגילאים 13-15. על פי החשד, הארבעה קיימו יחסי מין עם נערה בת 14 במהלך השנה האחרונה, זאת בניגוד לרצונה. מפאת גילם הצעיר נשלחו בני הנוער החשודים למעצר בית.

כמו כן, בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי יאפשר לבני נוער בני 18-16 להתחסן, זאת על מנת שיוכלו לקיים את בחינות הבגרות בבתי הספר ולחזור אל המסגרות החינוכיות בהקדם.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות