הותר לפרסום שמה של הנרצחת מבת ים; הערב – עצרת מחאה בעיר

עצרת מחאה מתחת לביתה של הנרצחת. גם בבת ים, כמו הרצח בחולון, מתברר כי לחשוד עבר של אלימות

פורסם בתאריך: 4.5.20 12:28

הותר לפרסום: שמה שלה הנרצחת מבת ים הוא טטיאנה חייקין, כבת 50, שעלתה לבדה לישראל, ללא בני משפחה.

צפו: מעצרו של החשוד ברצח

אתמול (ראשון) נמצאה גופתה של חייקין בביתה. בעלה נעצר לאחר שפנה למשטרה והודה שרצח את אשתו. הבוקר הוא הובא לדיון בבית המשפט השלום בתל אביב, בסיומו הוחלט להאריך את מעצרו עד יום ראשון. גם ברצח בבת ים מתברר שלבן זוגה של הנרצחת היה עבר של אלימות במשפחה. לפני שש שנים הוגש נגד החשוד, איגור צ'פיקוב, בן 55, כתב אישום על עבירות אלימות קשות נגד חייקין שנזקקה לטיפול רפואי בבית החולים וולפסון.

אתמול לאחר הרצח, נמסר ממד"א: "בשעה 19:46 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב איילון על אשה מחוסרת הכרה בבית בבת ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על אשה ללא סימני חיים וקבעו את מותה".

בני מזרחי חובש באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו באשה ללא רוח חיים. למרבה הצער נקבע מותה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה".



חיינקין נרצחה פחות משבוע לאחר שתושבת חולון, מאסטוול אלאזה בת ה-31, נמצאה ללא רוח חיים כשעל גופה סימני אלימות קשים. בן זוגה של אלאזה, ששוחרר ממאסר בעקבות עבירות אלימות במשפחה, הודה ברצח ואף שחזר אותו.

בתוך כך, הערב, בשעה 20:00 מתוכננת עצרת מחאה נגד האלימות כלפי הנשים, ברחוב יוספטל בבת ים, סמוך לביתה של הנרצחת.

את העצרת יזמו הפעילות החברתיות, איה שחר ורון מרכס, בנות 24. השתיים תכננו אירוע התכנסות והדלקת נרות לזכרה של הנרצחת מתחת לביתה, אלא שבעקבות התגובות שקיבלו החליטו לקיים עצרת מחאה תחת הכותרת "לא שותקות בבת ים".

"היה רצון להתכנסות קטנה", מספרת שחר, "אבל האירוע קיבל תאוצה מטורפת במהלך הלילה, כאשר עשרות אנשים ביקשו להצטרף ולמחות. הבוקר קיבלנו את כל האישורים מהמשטרה. לצערי, נשים מרגישות פחד ואלימות. זה קורה סביבנו כל הזמן".

עוד באותו הנושא:

במרחק של גינה וקניון מהבית שלי שוב אשה הופקרה ונרצחה

 

"רצח של נשים זה תוצאה של הפקרות, אוזלת יד, זה לא רק גורל וזה לא דבר טבעי שקורה, אלא תוצאה של רווחה שלא מתפקדת, במקרה הספציפי הזה, הגבר ישב בכלא על אלימות בשנת 2013, האשה הזאת לא הייתה מוגנת, לצערי, הכתובת הייתה על הקיר".

"הרצח שהיה בחולון לפני כמה ימים זעזע אותנו", מוסיפה רון מרכס, "אתמול לאחר שאירע רצח נוסף, לא יכולתי שלא לעצור. אני מרגישה שאני צריכה להיות עבור הנשים. יש תחושה של חוסר אונים גם בצל הקורונה, כשגל האלימות עולה. אם נצליח למנוע את האלימות הבאה או את הרצח הבא בזכות ההפגנה – אנחנו את שלנו עשינו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מ.ד. בת ים

    איפה בדיוק מתקיימת ההפגנה בגלל רצח האישה, ליד איזה בית ביוספטל?

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות